וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקבוקי זכוכית וגז מדמיע: מאות חרדים התעמתו עם שוטרים בי-ם | תיעוד

מאות צעירים פתחו בעימותים אלימים עם שוטרים בכביש 1, לטענתם בשל מעצר שווא של חרדי. בתיעוד מהזירה הסמוכה לרחוב שבטי ישראל הם נראים חוסמים כביש מרכזי, משליכים בקבוקי זכוכית, מרססים גז מדמיע ומקיפים את השוטרים תוך איום ממשי עליהם. שבעה חשודים נעצרו

צילום: מחאות החרדים הקיצונים

מהומות פרצו הלילה (חמישי) בכביש 1, סמוך לרחוב שבטי ישראל בירושלים, בין שוטרים לבין מאות צעירים חרדים. לטענתם, העימותים האלימים פרצו בשל מעצר שווא של צעיר חרדי. המשטרה עצרה שבעה חשודים.

המתפרעים חסמו שתי ניידות משטרה שניסו לצאת מהאזור, חסמו כביש מרכזי לתנועת רכבים, השליכו בקבוקי זכוכית וחפצים נוספים לעבר קבוצת שוטרים והקיפו אותה תוך איום ממשי עליהם. בנוסף לכך, הם ריססו עליהם גז מדמיע וגרמו נזק לניידות משטרה.

לפי עדויות, הצעירים החרדים אף ניסו לבצע לינץ' בנהגים ערבים שחלפו באזור. באחד הסרטונים נראים צעירים חרדים זורקים אבנים לעבר כלי רכב שנסע בכביש 1, שנהגו הוא עזמי דארי תושב עיסאוויה. "הצעירים עצרו את הכביש וליהודים נתנו לעבור ולערבים עשו נזקים. היה הרבה שקיבלו מכות", תאר עד ראייה.

דארי עצמו טוען כי הותקף בעת שעבר במקום בסביבות השעה חמש בבוקר בדרכו לעבודה. "נסעתי לשם עם עוד אחד, וזרקו אבן, החלון היה פתוח והאבן נכנסה אבל לא פגעה בנו. הם צעקו 'ערבי, ערבי'", הוא אומר ומציין כי היו שם בכביש מאות צעירים. "ברחתי משם מהר. אם החלון היה סגור הכל היה עף עליי".

מאות חרדים קיצונים בעימותים עם שוטרים בירושלים. צילום מסך
מתוך התיעוד/צילום מסך

מהמשטרה נמסר כי "בשעות הלילה הפרו כמה מאות את הסדר באזור שבטי ישראל/חיים בר לב בירושלים כשחלקם בגילופין, ובתוך כך הפריעו לתנועה במקום. כוחות משטרת ישראל שהגיעו למקום, פעלו לפינוי מפרי הסדר מצירי התנועה והשיבו את הסדר הציבורי על כנו לאחר שעצרו שבעה חשודים בחשד לגרימת נזק לרכוש ולניידות משטרה".

עוד נמסר כי "משטרת ישראל תמשיך לפעול תוך מתן דגש בימי החג וחול המועד על מנת לוודא שכלל האירועים המתקיימים בירושלים יערכו כסדרם ועל מנת לאפשר לעשרות אלפי התושבים ומבקרי העיר לקיים את מנהגי החג".

(עדכון ראשון: 7:17)

עוד בוואלה!

חסימות כבישים ומאות שוטרים בשטח: צעדת ירושלים השנתית יוצאת לדרכה

לכתבה המלאה
מאות חרדים קיצונים בעימותים עם שוטרים בירושלים. צילום מסך
מתוך התיעוד/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully