וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקרבו לאתר האסון הגרעיני: דיפלומטים אמריקנים הורדו מרכבת ברוסיה

17.10.2019 / 14:00

שלושה דיפלומטים שהיו בסמוך לאזור שבו התרחש הפיצוץ באוגוסט האחרון הורדו מהנסיעה, לאחר שלטענת משרד החוץ הרוסי, ניסו לחדור אליו שלא כחוק. עם זאת, בוושינגטון טוענים כי היו להם את האישורים הנדרשים

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

רוסיה הורידה שלושה דיפלומטים אמריקנים מרכבת שעברה בסמוך לאתר שבו התרחשה תאונה בעת ניסוי צבא סודי, משום שלא היה להם אישור מיוחד להיות באזור - כך דיווחה אתמול (רביעי) סוכנות הידיעות אינטרפקס. גורם שצוטט על ידי אינטרפקס אמר כי הדיפלומטים האמריקנים שוחררו, אולם הם עברו על החוק. מחלקת המדינה בוושינגטון דחתה את הטענות. "הדיפלומטים האמריקנים היו בנסיעה רשמית, והם הודיעו על כך לרשויות הרוסיות", נמסר.

משרד החוץ של רוסיה אמר בהודעה שהוציא כי הדיפלומטים האמריקניים היו בטיול רשמי והודיעו למשרד ההגנה הרוסי על תוכניותיהם. "הם אמרו כי התכוונו לבקר בארקנגלסק, אך בסופו של דבר נסעו לסוורודווינסק. הם ככל הנראה הלכו לאיבוד. אנחנו מוכנים לתת לשגרירות ארה"ב מפה (של רוסיה)". עוד נאמר בהודעה כי בשל כך, תשלח רוסיה מכתב מחאה רשמי לארצות הברית. דוברת המשרד, מריה זקרובה, אף אמרה כי הדיפלומטים נהגו לנסות ולהיכנס לאזורים צבאיים מוגבלים נוספים.

הכנות להלוויה של מדעני גרעין שנהרגו בפיצוץ, רוסיה, 12 באוגוסט 2019. AP
הכנות להלוויה של מדעני גרעין שנהרגו בפיצוץ, אוגוסט/AP

בפיצוץ שהתרחש ב-8 באוגוסט נהרגו חמישה מדעני גרעין. לטענת סוכנות הגרעין הרוסית, רוסאטום, היה זה בעת פיצוץ במנוע רקטי בים הלבן, בצפון הרחוק של רוסיה.

האזור עלה לכותרות באוגוסט בעקבות דיווחים סותרים על תוצאות הפיצוץ. משרד ההגנה של רוסיה אמר תחילה כי רמות הקרינה נותרו ברמתן הנורמלית, אולם שירות מזג האוויר הממלכתי אמר כי רמות הקרינה בעיר סברדובינסק הסמוכה קפצו עד פי 16 מהרמה התקינה.

(עדכון ראשון: 08:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully