וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת מותה של בת ה-29 מהקריות: מתחזק החשד כי נרצחה בידי בעלה

20.10.2019 / 17:25

לדברי המשטרה, ממצאים ועדויות שהצטברו מצביעים על מקסים טל כחשוד ברצח אשתו מריה, ומעלות ספק בנוגע לאפשרות כי התאבדה. היא נמצאה בדירתם ללא רוח חיים, כמה ימים לאחר שבעלה נעצר בחשד כי שבר את אפה. במותה הותירה אחריה שני ילדים, שהועברו לחזקת אם בעלה

מריה טל, הנרצחת בדירה בקריית ביאליק. בעלה מקסים טל חשוד ברצח ונעצר בזירה.. -, אתר רשמי
"התיק מתנהל בחשד לרצח לכל דבר ועניין". מריה טל/אתר רשמי, -

בחקירת מותה של מריה טל בת ה-29 מקריית ביאליק, החשד לרצח הולך וגובר, בעוד שהסבירות להתאבדות הולכת ומתאדה. לדברי החוקרים, השינוי הגיע "בשל ממצאים שונים בזירה ובעדויות נוספות, שלא ניתן להרחיב לגביהם. התיק מתנהל בתחנת זבולון בחשד לרצח".

מריה טל נמצאה בדירתה ביום שישי לפני כשבועיים ללא רוח חיים, כשהחשוד ברצח הוא בעלה, מקסים טל. במהלך היום הביאו החוקרים את מקסים שוב לדירה, והם עברו איתו שוב בפרוטרוט על גרסתו. הוא חזר עליה. לחוקרים יש גרסה אחרת להשתלשלות האירועים שבסופם נמצאה אשתו מריה טל ללא רוח חיים מבוססת בדמה למרגלות גרם המדרגות בבית.

המשטרה סברה תחילה כי מדובר בהתאבדות, והסבירה את מעצרו של הבעל "עד לווידוא הנסיבות המדויקות של המוות, שכן היה עצור בעבר בשל חשד לעבירות אלימות כלפי האישה וכנגד אביה".

"מארג הראיות, מבחני ההיגיון והשכל הישר בתיק בחיבור לסיפור חייה ואופייה של מריה מניבים מסקנה אחת ובלעדית לפיה הסיכוי ששלחה יד בנפשה קלוש עד כדי לא קיים", אמר היום (ראשון) עו"ד אביעד חייט המייצג את משפחת המנוחה. "חרף הכבוד הרב שאנו רוכשים למשטרת ישראל נראה אפוא כי הטיפול בתיק הקודם לקה בחסר רב והתוצאות עגומות ובלתי נתפשות, כולי תקווה שהחקירה תתעצם ותתמרכז בעיקר ובגלוי כך שתניב תוצאות מיידיות של הגעה לחקר האמת. לא נשקוט עד שהאמת תרים ראשה כדי מיצוי הדין המקסימלי".

קברה של מריה טל שנרצחה על פםי החשד ע"י בעלה מקסים טל בביתם בקריית ביאליק. שלומי גבאי
קברה הטרי של מריה טל, בשבוע שעבר/שלומי גבאי

התייחסות המשטרה באה לאחר שבקשותיה לאיסור פרסום ולקיום הדיונים בדלתיים סגורות נמצאו בלתי מוצדקות על ידי בית משפט השלום בחיפה ובבית משפט השלום בקריות. שמה של הנרצחת ופרטים נוספים מהחקירה הותרו לפרסום לבקשת עו"ד רועי קרן המייצג את החשוד, ובשל פנייתם של וואלה! NEWS ותאגיד השידור "כאן".

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, תקרית אלימה כלפי מריה טל מצד בעלה אירעה ב-6 באוקטובר - אז הובהלה טל לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם אבחן אותה רופא עם שבר באף שעוד דימם בעת הבדיקה. מקסים טל נעצר עוד באותו ערב בחשד כי תקף ופצע אותה ואת אביה בדירתם בקריית ביאליק. בדיוני בית משפט שבאו בעקבות האירוע, המשטרה חזרה וביקשה להאריך את מעצרו, בכדי "לגבש עם הפרקליטות עמדה אם להגיש כתב אישום תוך המעצר", אך כתב אישום לא הוגש.

מקסים טל היה עצור במשך חמישה ימים עד שבבית משפט השלום בקריות, השופט יוסי טורס שיחרר אותו למעצר בית בביתה של בת דודתו של אביו בקרית שמונה. המשטרה ערערה לבית המשפט המחוזי בחיפה, אך השופטת תמר שרון-נתנאל דחתה את הערר והוא שוחרר לבית קרובת המשפחה ובהרחקה. לפני יום הכיפורים, ב-9 באוקטובר, שב מקסים הביתה, ורק יומיים לאחר מכן התרחשה הטרגדיה שנחקרת כעת.

גורם במשטרה המצוי בחקירה מסר כי "הממצאים מעלים חשד חמור שהחשוד היה אובססיבי כלפיה, וכבר אחרי שבוע הפר את תנאי בית המשפט ופקד את הבית בניגוד לתנאי ההרחקה". במשטרה הוסיפו כי "לצערנו היא לא התלוננה ולא דיווחה על כך, שהרי אם היינו יודעים בזמן אמת, הוא היה נעצר ונכלא". עוד אמרו כי "ככל שעולה חשד לעבירת אלימות במשפחה, החשש וההתלבטות אם לדווח למשטרה הוא קריטי".

"בפנים הייתה עדינה ורגישה"

שני ילדיהם הקטנים של בני הזוג הועברו לחזקת סבתם, אמו של מקסים טל, ובמטה מחוז חוף אומרים כי "לגבי המניע של פתרון חזקת הילדים, הדבר נבחן במסגרת החקירה. אם היו נפרדים, הילדים היו הולכים אליה, אולם כעת נמצאים בחזקת אימא שלו".

ביום חמישי האחרון הובאה מריה טל למנוחות בבית העלמין בשער מנשה, שם קבורה גם אמה. כמאה אנשים השתתפו בהלווייתה וחלקו לה כבוד אחרון. "מריה הייתה המפקדת הכי מגניבה, מצחיקה, צינית וכנה בצוות שלנו במחו"ה אלון", ספדה לה אחר כך בפייסבוק אחת מהחיילות ששירתו עמה. "למרות החספוס כביכול כלפי חוץ, מבפנים הייתה כל כך עדינה ורגישה. בחורה נדירה. זכיתי להכיר אותה. נהניתי מהשיחות שלנו בזכות הפתיחות וחוש ההומור המיוחד שלה, בכל שיחה איתה הרגשתי שיש מולי מישהי שמבינה ומוכנה לשתף עם מעצמה, והכל בכנות ובלי מחסומים של 'מה היא תחשוב עלי'".

הבעל מקסים טל לא השתתף בהלוויה. אותה שעה הביאו אותו חוקרים לבית משפט השלום בקריות והשופט שלמה מיכאל ארדמן האריך בשנית את מעצרו בחמישה ימים, ובמקביל, התיר את פרסום שמו של החשוד. עו"ד קרן מסר כי לטעמו ההחלטה על הארכת המעצר אינה מוצדקת, וכי הוא "מתפלא על בית המשפט". הוא אמר כי ישקול לערער וכי הוא "משוכנע שישוחרר בקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully