וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לרצח בקריות: גופת אישה נמצאה בדירה עם סימני דקירה; בן זוגה נעצר

11.10.2019 / 16:00

האישה נמצאה ללא רוח חיים בדירה בקריית ביאליק, כשעל צווארה סימני דקירה. צוותי מד"א שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותה. בן זוגה שנכח בזירה נעצר, וטען בחקירתו כי ניסתה להתאבד. גורם במשטרה לוואלה! NEWS: "הבעל נעצר בעבר בחשד לעבירות אלימות כלפי האישה ואביה"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ליר שפיגלר

חשד לרצח בקריות - כל הפרטים

  • גופת אישה נמצאה בדירה בקריית ביאליק
  • בעלה נעצר; טוען בחקירתו כי ניסתה להתאבד
  • בית משפט השלום בחיפה האריך את מעצרו בשבוע
  • סניגורו לוואלה! NEWS: "מדובר בטרגדיה, במקום לסייע לו - עוצרים אותו"
  • גורם במשטרה: הבעל היה עצור בעבר בשל חשד לעבירות אלימות כלפיה

המשטרה עצרה היום (שישי) גבר בן 29, תושב הקריות, בחשד לרצח אשתו בת ה-29, שנמצאה מוטלת ללא רוח חיים בדירתם בקרית ביאליק. צוות נט"ן מד"א שהוזעק הבוקר לדירה מצא אותה עם חתכים עמוקים בצווארה, ונאלץ לקבוע את מותה במקום. בן זוגה טען בפני השוטרים כי היא ניסתה לשלוח יד בנפשה, אך אלה עצרו אותו והעבירו אותו לתחנת זבולון, שם הוא נחקר.

בהמשך הובא הבעל לדיון בעניינו בבית משפט השלום בחיפה. השופטת איילת השחר ביטון פרלה דחתה את בקשת המשטרה לקיים את הדיון בדלתיים סגורות ובסופו האריכה את מעצרו בשבוע. ביום חמישי הבא שוב יובא בפני שופט, אם לא תשחרר אותו המשטרה קודם לכן.

לזוג שני ילדים קטנים שהועברו בינתיים לחזקת סבתם. במהלך הדיון בהארכת מעצרו של החשוד, סניגורו, עו"ד רועי קרן, טען בפני השופטת כי בת זוגו איימה להתאבד בעקבות התאבדות אמה לפני כשנתיים. "הוא חווה מקרה לא פשוט, כולל מה שהיה לפני כחודש, כולל ההרחקה שלו, היו איומים כאלה בעבר, אמה לפני שנתיים התאבדה, איימה שתלך בדרכי אמה. לאחר מה שקרה היום בבית, הוא בפוסט טראומה. המראות לא עוזבים אותו לרגע", אמר לשופטת ביטון-פרלה.

זירת החשד לרצח, גופת אישה נמצאה בדירה בקריית ביאליק עם סימני דקירה, 11 אוקטובר 2019. עיבוד תמונה
בן זוגה טען כי התאבדה. הדירה בקריית ביאליק, היום/עיבוד תמונה

עוד אמר קרן כי החשוד שוחח עם בת זוגו וניסה להציל אותה. "הוא הודיע למד"א מה קרה, איזה פצעים הוא רואה מולו, ולא הצליח לסייע לה. הוא לא מכחיש שבתחילה היסס להתקרב אליה. הוא אמר שהדף את הסכין ממנה ולקח אותה מידה. הוא צריך ללכת הביתה ולא צריך לעצור אותו עד שתתברר התמונה מה קרה שם. להיפך, המדינה צריכה להגיש לו עזרה. הוא לא יכול לאכול ושיתף פעולה באופן מלא".

זירת החשד לרצח, גופת אישה נמצאה בדירה בקריית ביאליק עם סימני דקירה, 11 אוקטובר 2019. עיבוד תמונה
"צריך לחשוב על הטראומה שגורמים לאיש הזה". זירת האירוע, היום/עיבוד תמונה

טרם הדיון קרן אמר לוואלה! NEWS כי הוא ראה אותו טרם חקירת המשטרה וכי תמוהה בעיניו התנהלות המשטרה, "מדובר בטרגדיה אישית ומשפחתית, למי שחווה אירוע מטלטל ואיבד את אשתו היקרה, במקום לסייע לו בוחרת המשטרה לעצור אותו".

עו"ד קרן הוסיף כי "החשוד אומר שאשתו ניסתה ואחרי זה התאבדה למול עיניו באמצעות סכין". הוא הבהיר כי "מה שקרה מצער מאוד, אבל האיש לא צריך להיות עצור לפני שמבררים את העובדות". הוא אמר כי במשטרה מנסים ללכת על בטוח, "המשטרה מעדיפה לעצור כדי לראות האם הוא אשם או האם הוא לא אשם. החשד הסביר הוא כמעט לא קיים וזאת טעות".

הסנגור הסביר את טענתו, "היה סכסוך משפחתי, משהו שחלף וסודר בזמן הזה. הוא חזר הביתה כדי להישאר ולא היתה לו כל כוונה לפגוע בה". הוא הבהיר כי הוא מבין את מניעי המעצר, "אבל צריך לחשוב על הטראומה שגורמים לאיש הזה ולילדות בזה שמבקשים להאריך את מעצרו, זה פשוט לא הגיוני".

החשוד רצח בת זוגו בדירה בקריית ביאליק מובא לדיון בבית משפט השלום בחיפה, 11 אוקטובר 2019. יואב איתיאל, עיבוד תמונה
החשוד ברצח בת זוגו מובא לדיון בביהמ"ש השלום בחיפה, היום/עיבוד תמונה, יואב איתיאל

גורם במשטרה אמר כי בהערכה ראשונית סבורים שמדובר בהתאבדות, אך "עם זאת, הבעל נעצר עד לווידוא הנסיבות המדויקות של המוות, שכן היה עצור בעבר בשל חשד לעבירות אלימות כלפי האישה וכנגד אביה". מהמשטרה נמסר כי בשלב זה נחקר הבעל לצד הממצאים בשטח, וכי תבחן לבקש את הארכת מעצרו. על פי שכניהם של בני הזוג, המשטרה העמיסה את רכבו של החשוד לטובת החקירה.

מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, אוה מדז'יבוז', קראה לממשלה לקחת אחריות ולגבש תכנית חירום למניעת אלימות כלפי נשים. "אלימות כלפי נשים הפכה למגפה לאומית. על הממשלה לגבש לאלתר תכנית חירום באמצעות הרשות לקידום מעמד האישה ותוך הגדלת סמכויות ותקצוב. אין ספק שמקרה מוליד מקרה". מגז'יבוז' הוסיפה, "גברים רוצחים, טרוריסטים שפלים, מהווים דוגמה אלה לאלה. לתפיסתי עליהם גם לעמוד לדין כמחבלים. בשלב זה על המשטרה לעצור לאלתר גברים החשודים באלימות במשפחה ולהרחיקם מבתיהם כדי למנוע את הרצח הבא".

רכבו של החשוד שנחקר בחשד לרצח בת זוגו בקריית ביאליק, על פי השכנים, 11 אוקטובר 2019. עיבוד תמונה
רכבו של החשוד נלקח על ידי גרר, היום/עיבוד תמונה

בשבוע שעבר נעצר אלירן מלול, תושב מוצא בן 34, בחשד כי רצח בדקירות סכין את אשתו, מיכל סלה, בדירתם ביישוב. לאחר מכן פצע את עצמו באורח קשה והלך עם בתם בת השמונה חודשים לאחת השכנות בבניין, שהזעיקה עזרה. מלול אושפז במצב קשה אך ביום ראשון שב להכרה ומצבו הוגדר קל. בית משפט השלום בירושלים האריך אתמול ב-11 ימים את מעצרו. הדיון נערך בהיעדרו של מלול, שמאושפז בבית החולים הדסה עין כרם. המעצר הוארך בהתאם לבקשת המשטרה, ובהסכמת סנגוריו, בגין "חשד להתעללות, רצח באכזריות מיוחדת או התעללות ושיבוש מהלכי משפט".

(עדכון ראשון: 13:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully