וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ במכתב ברכה לנתניהו ליום הולדת: "אחד מבעלי הברית הקרובים אליי"

22.10.2019 / 17:28

נשיא ארה"ב שלח לנתניהו מכתב לרגל יום הולדתו ה-70, שעליו כתב "אתה אדיר!" בכתב ידו האישי. "אני מצפה להמשך ההצלחה של העבודה המשותפת שלנו", כתב טראמפ, למרות הנתק המסוים עם ראש הממשלה, שעמו לא שוחח מאז לפני הבחירות. גם פוטין התקשר לברך את נתניהו ליום הולדתו

אתר רשמי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בירך היום (שלישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו לכבוד יום הולדתו ה-70. במכתבו בירך טראמפ את נתניהו לרגל יום הולדתו, והוסיף בכתב ידו האישי "אתה אדיר!". כמו כן, כתב לו כי "מעולם לא הייתה תקופה יעילה כל כך בשותפות בין ישראל וארצות הברית ואני יודע שיש עוד הרבה ניצחונות בדרך. תודה לך על המנהיגות האיתנה והידידות הנאמנה. אתה אחד מבעלי הברית הקרובים ביותר אלי ואני מצפה להמשך ההצלחה של העבודה המשותפת שלנו".

המכתב מגיע ברקע נתק מסוים ביחסי נתניהו וטראמפ. נשיא ארצות הברית וראש הממשלה לא שוחחו טלפונית מזה כחודש וחצי, מאז הבחירות בספטמבר, למרות התפתחויות אזוריות דרמטיות שאירעו בשבועות האחרונים, כמו מתקפת טילי השיוט האיראנית על סעודיה והמתקפה הטורקית בצפון סוריה. בסוף השבוע, ביקר בישראל שר החוץ האמריקני מייק פומפאו, ובשבוע הבא צפוי להגיע השליח המיוחד של הנשיא ג'ארד קושנר לביקור בישראל.

פגישת נתניהו טראמפ בבנייני האו"ם 26 בספטמבר 2018. אבי אוחיון לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו עם טראמפ, ספטמבר/מערכת וואלה! NEWS, אבי אוחיון לע"מ

בנוסף לטראמפ, נתניהו שוחח טלפונית עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שהתקשר אתמול לברך אותו ליום הולדתו. בנוסף לברכה ליום ההולדת, המנהיגים דנו באפשרות להעניק חנינה לנעמה יששכר, הישראלית שנשלחה ל-7.5 שנות מאסר ברוסיה לאחר שנמצאו סמים בתרמילה, וכן במצב בסוריה וההתפתחויות הנוספות באזור.

לאחר פגישתו עם פומפאו, ביום שישי האחרון, אמר נתניהו כי "היה לנו דיון חשוב על חיזוק הגבולות שלנו והאתגרים שעמם אנו מתמודדים יחד באזור, ואני רוצה להודות לך פומפאו ולנשיא על העמידה הקבועה לצדנו". שר החוץ האמריקני אמר כי "היחסים המצוינים בין שתי המדינות הם מהחזקים ביותר שהיו. שיתפנו את רעיונותינו כיצד נוכל להבטיח את יציבות המזרח התיכון יחד, ולאחד כוחות מול האיומים האחרים במזרח התיכון".

עוד בוואלה

השעון מתקתק מחדש: החזרת המנדט אינה מסמנת עדיין את היציאה מבלפור

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במכתב ברכה לראש הממשלה נתניהו לכבוד יום הולדתו. אתר רשמי
מכתבו של טראמפ לנתניהו/אתר רשמי

בסוף החודש יגיע לישראל גם קושנר, חתנו של הנשיא ומי שמופקד מטעמו על גיבוש "תוכנית המאה" לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני, שעתיד להיפגש עם נתניהו וככל הנראה גם עם יו"ר כחול לבן בני גנץ. קושנר יבקר בישראל כחלק מביקור רחב יותר באזור, שבמרכזו ביקור בערב הסעודית והשתתפות בוועידה כלכלית רמת דרג באירוחו של יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן. אם הביקור אכן יצא לפועל, זו תהיה הפעם הראשונה שקושנר ייפגש עם גנץ, שצפוי לקבל לידיו את המנדט להרכבת הממשלה מהנשיא ראובן ריבלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully