וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ לקראת קבלת המנדט מריבלין: "אנחנו אופטימים תמיד"

בוקר לאחר שרה"מ השיב לנשיא את המנדט, יו"ר כחול לבן משדר נינוחות. אחרי שיקבל לידיו את מלאכת הרכבת הממשלה, גנץ צפוי לקרוא ראשית לליכוד לפתוח במו"מ על ממשלת אחדות ובהמשך לקיים מגעים עם כל סיעות הכנסת. אם ייכשלו כל המאמצים, בחירות ייערכו בתחילת מרץ

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: עמית שמחה

לקראת קבלת המנדט מנשיא המדינה ראובן ריבלין, יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר הבוקר (שלישי) בפתח ביתו בראש העין כי "אנחנו אופטימים תמיד". זאת לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו החזיר אמש את המנדט לנשיא, יומיים לפני פקיעת המועד הרשמי.

גנץ צפוי להגיע מחר לבית הנשיא ולקבל מידיו את כתב המנדט, ולאחר מכן יישאו השניים דברים. נשיא המדינה הודיע כבר אתמול, אחרי שראש הממשלה החזיר את המנדט, כי הוא מתכוון להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על יו"ר כחול לבן אך הוא הותיר פרק זמן של מספר ימים, כפי שמורה החוק, שבו הסיעות יכולות להעביר אליו את עמדותיהם במידה ואלו השתנו מאז סבב ההתייעצויות הקודם. גנץ צפוי לקרוא ראשית לליכוד לפתוח במשא ומתן על קווי היסוד של ממשלת אחדות, ובהמשך לקיים שיחות ומגעים עם כל סיעות הבית - כולל המפלגות החרדיות והרשימה המשותפת.

יו"ר כחול לבן בני גנץ מחוץ לביתו, 22 באוקטובר 2019. צילום מסך
גנץ, הבוקר מחוץ לביתו בראש העין/צילום מסך

לאחר קבלת המנדט יעמדו לרשות גנץ 28 יום להרכבת ממשלה, ובמידה ולא יצליח, עליו להחזיר את המנדט לנשיא. אז תיפתח תקופה של 21 יום שבו כל ח"כ יכול לגייס 61 חתימות של חברי כנסת אחרים לבקשה מנשיא המדינה להטיל עליו את הרכבת הממשלה. אם אותו ח"כ יקבל את המנדט, יעמדו לרשותו 14 יום לנסות להרכיב ממשלה, ואם לא יצליח - הכנסת תתפזר אוטומטית והבחירות ייקבעו תוך 90 יום. כך שבמידה ייכשלו כל המאמצים להרכבת הממשלה, הבחירות ייערכו בתחילת מרץ.

יו"ר הימין החדש איילת שקד צייצה הבוקר בטוויטר כי "אם נוזמן לפגישה עם גנץ בוודאי שנבוא, אך נבהיר לגנץ שחבל על בזבוז הזמן וכדאי להתחיל לנהל מו"מ מול נציגות הגוש". לדבריה, "הימין החדש לא ינהל מו"מ עצמאי. בחירות נוספות הן דבר מיותר ומזיק, איינשטיין הגדיר שיגעון שחוזרים על פעולה שוב ושוב ומצפים לקבל תוצאה שונה".

(עדכון ראשון: 09:42)

עוד בוואלה!

השעון מתקתק מחדש: החזרת המנדט אינה מסמנת עדיין את היציאה מבלפור

לכתבה המלאה
בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין בהצהרה על הרכבת הממשלה, 25.09.19. ראובן קסטרו
השיב את המנדט. ריבלין ונתניהו/ראובן קסטרו

נתניהו פרסם סרטון לאחר הכרזתו על השבת המנדט בו טען כי עשה מאמצים גדולים להקמת ממשלת אחדות רחבה והאשים את הסרבנות של גנץ בכישלון המגעים. לטענתו, "גנץ נותר שבוי בידיהם של ליברמן ולפיד. לפיד שרוצה במפלתו וליברמן שמונע משיקולים זרים שנוגעים לענייניו האישיים. גנץ, לפיד וליברמן רק מדברים על אחדות. בפועל הם עושים את ההיפך הגמור. הם מעודדים פילוג וחרמות. הם פוסלים את חובשי הכיפות, ואת מי הם לא פוסלים? את חברי הרשימה הערבית המשותפת. הם מתואמים איתם כל הדרך לממשלת מיעוט של השמאל". נתניהו שב והזהיר מתרחיש של הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת והצהיר כי אם תוקם ממשלה כזו הוא מתכוון לכהן כיו"ר אופוזיציה.

מנגד, בכחול לבן בירכו על השבת המנדט. "זמן הספינים עבר", אמרו הערב. "הגיעה השעה למעשים. כחול לבן נחושה להקים את ממשלת האחדות הליברלית בראשות בני גנץ, שהעם בחר בה לפני כחודש". ח"כ יאיר לפיד צייץ בתגובה: "ביבי שוב נכשל. זה כבר סדרתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully