וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחזירים את נעמה": עצרת תמיכה בישראלית הכלואה ברוסיה

19.10.2019 / 22:00

כ-200 מתומכיה של נעמה יששכר, שנשלחה ל-7.5 שנות מאסר ברוסיה לאחר שנמצאו סמים בתרמילה, התכנסו בכיכר הבימה בתל אביב כדי להביע סולידריות עמה. "חיים של אנשים הם לא משחק קלפים", קראו המשתתפים. בן דודה של נעמה: "אנחנו מתחננים שלא תפסיקו במאמצים עד שהיא תחזור"

צילום: ניב אהרונסון

כ-200 איש הגיעו הערב (שבת) למפגן תמיכה וסולידריות בנעמה יששכר, הישראלית שנשלחה ל-7.5 שנות מאסר ברוסיה, בכיכר הבימה בתל אביב, בסימן "מחזירים את נעמה הביתה". רוני רהב וירדן זיו, חברות של נעמה מהשירות הצבאי, הסתובבו בהפגנות עם מגאפון ווסטים זוהרים. "אין פה שום דבר שקשור לפוליטיקה, והמטרה היא לא להכעיס", הן אמרו. "המטרה היא רק להחזיר את נעמה הביתה, לעשות צדק, להעלות מודעות ולחבק את נעמה - מקרוב, מרחוק או מכל זווית אפשרית".

המשתתפים קראו קריאות "הגיע זמן לתקן, ההליך הוא לא הוגן" ו"חיים של אנשים הם לא משחק קלפים". קרן, חברת ילדות של נעמה, אמרה כי "לפני עשר שנים עליתי ארצה יחד עם נעמה. אתמול היינו אמורות לחגוג את זה, ונשבר לי הלב. נעמה שלנו, אזרחית מן המניין, מוחזקת כבת ערובה בכלא הרוסי כבר 193 ימים".

"זהו מפגן תמיכה לשחרורה הצודק", הוסיפה קרן. "אנחנו, המשפחה והחברים, מודים לכם שאתם כאן. אתם נותנים לנו, ובעיקר לנעמה, את הכוח להמשיך להילחם על החיים שלה. בכל ערב, נעמה ואמה יפה, מאחלות זו לזו בלב 'לילה טוב'. זה מה שנעשה גם פה, בשעה עשר".

מפגן תמיכה בנעמה יששכר, הישראלית שנשלחה ל-7.5 שנות מאסר ברוסיה בכיכר הבימה בתל אביב, 10 אוקטובר 2019. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
עצרת התמיכה ביששכר בכיכר הבימה, היום/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

גל כהן, בן דודה של נעמה, אמר כי "זה לא סתם שהסיפור של נעמה נוגע בכל כך הרבה אנשים. שבלי קשר למה שעשית או לא עשית, אתה נענש באופן כל כך מידתי ולא צודק. זה הפחד של כל אחד - בטח במדינה זרה, עם שפה זרה, רחוק מהמשפחה והחברים. זה פחד אלוהים. ויותר מחצי שנה שנעמה חיה את הסיפור הזה, בכלא ברוסיה, לבד. היא בכלל לא יודעת שאנחנו פה".

כהן הוסיף כי "אנחנו לא נגד החוק, להפך. חוקים נועדו לשמור עלינו, ונעמה לא פגעה באף אחד, ולא יעלה על הדעת שהמחיר שהיא משלמת הוא תוצר של אינטרסים פוליטיים. אני מבקש מהמדינה לפעול בכל הכוח, ולא לתת לאזרחית שלנו לשלם מחיר כל כך כבד. אני רוצה להודות לנשיא ריבלין ולרה"מ נתניהו, שהבינו שמדובר במקרה חריג והגישו בקשה לחנינה. אנחנו מתחננים שלא תפסיקו במאמצים עד שהיא תחזור".

לאחר ההפגנה, יפה יששכר, אמה של נעמה, הודתה לתומכים שהגיעו לעצרת ובסרטון שצילמה בטלפון הנייד שלה. "אני רוצה להודות לכולם שבאתם למפגן התמיכה בנעמה. זה לא מובן מאליו. יש לנו עם מאוד מיוחד, אין עם כזה בשום מקום בעולם", אמרה יפה. "כל החיבוק שלכם והאהבה וכל התקשורת וכל החברים שהצטרפו לקבוצה הזו, קבוצה ענקית שלא תאמן שיש מאחוריה כל כך הרבה, אבל כמו שהיא אומרת - 'אימא אני מרגישה אותך דרך החומות - הדאגה שלך והעזרה שלך ומה שאת מנסה לשדר לי מגיע אלי' - אני יודעת שכל זה כן מגיע אליה", הוסיפה האם.

עוד בוואלה!

התינוק שיולד אחרי התאונה בכביש 6 נלחם על חייו: "הלב נשבר"

לכתבה המלאה

אחרי הפגישה עם אוחנה: "התחושה שלוקחים את הסיפור ברצינות"

ישראל כהן, דודה של יששכר, אמר כי "המטרה שלנו זה להפגין תמיכה בנעמה. הממשלה כבר לקחה אחריות על נעמה כאזרחית המדינה ואנחנו עובדים בשיתוף פעולה". לכהן היה חושב להבהיר עוד: "אנחנו לא מפגינים נגד אף אחד".

העצרת נערכה לקראת החלטתו של שר המשפטים אמיר אוחנה, שצפויה להתקבל בימים הקרובים בנוגע להסגרתו לארצות הברית של ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב, לאור בקשתה של מוסקבה להסגיר אותו לידיה. כהן נכח אתמול בפגישה עם אוחנה, שבה חזרה המשפחה על בקשתה למנוע, או לפחות לעכב, את הסגרתו לארצות הברית של ההאקר הכלוא בישראל.

ישראל כהן דוד של נעמה יששכר, מפגן תמיכה בישראלית שנשלחה ל-7.5 שנות מאסר ברוסיה בכיכר הבימה בתל אביב, 10 אוקטובר 2019. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
"המדינה ואנחנו עובדים בשיתוף פעולה". ישראל כהן, דודה של יששכר, הערב/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו
מפגן תמיכה בנעמה יששכר, הישראלית שנשלחה ל-7.5 שנות מאסר ברוסיה בכיכר הבימה בתל אביב, 10 אוקטובר 2019. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
עצרת התמיכה ביששכר בכיכר הבימה, הערב/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

"התחושות הן שהם באמת לקחו את הסיפור של נעמה ברצינות", אמר. "והם שוקלים בכובד ראש את הבקשות שלנו, גם במישור ההומניטרי של זכויות האדם וגם במישור המשפטי. יש כמה אפשרויות: אם לא למנוע את ההסגרה (של בורקוב) אז לפחות להשהות אותה, וגם לשקול את העניין מחדש לאור הנסיבות שהשתנו (מאז פסק הדין לש העליון באוגוסט ד"ד), כאשר עכשיו נעמה בתוך המשוואה". לדברי כהן, שום גורם רשמי רוסי לא יצר קשר עם משפחתה של יששכר.

יששכר בת ה-26 נעצרה באפריל האחרון במוסקבה בגין אחזקת 9.6 גרם סמים שנמצאו בתרמילה, בעת שעצרה בשדה התעופה שרמייטבו בדרך חזרה ארצה מהודו. קרוביה של יששכר, שפתחו במימון המונים לכיסוי ההוצאות המשפטיות שלה, מנהלים מאבק לשחרורה. השבוע שיגר ראש הממשלה בנימין נתניהו בקשה רשמית לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין להעניק חנינה לצעירה, בשמו ובשם נשיא המדינה ראובן ריבלין.

מפגן תמיכה בנעמה יששכר, הישראלית שנשלחה ל-7.5 שנות מאסר ברוסיה בכיכר הבימה בתל אביב, 10 אוקטובר 2019. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
עצרת התמיכה ביששכר בכיכר הבימה, היום/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

בפגישה עם אוחנה, שנקבעה לבקשת המשפחה, השתתף גם עו"ד בועז בן צור, שמלווה את המשפחה, וראש המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, עו"ד יובל קפלינסקי. צור אמר אחרי הפגישה כי "יש לו סמכות מלאה ושיקול דעת. אין מקרה מובהק הומניטרי מאזרחית שנקלעה לסיטואציה, בה לא ביצעה שום מעשה ממשי, והיא מוצאת עצמה עם גזר דין שמוסכם על הכל שנועד להשיג תכליות זרות, בהליך לא הוגן".

(עדכון ראשון: 20:02)

מפגן תמיכה בנעמה יששכר, הישראלית שנשלחה ל-7.5 שנות מאסר ברוסיה בכיכר הבימה בתל אביב, 10 אוקטובר 2019. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
"לא מפגינים נגד אף אחד". מפגינה מזילה דמעה בעצרת התמיכה ביששכר בת"א, היום/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully