וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התינוק שיולד אחרי התאונה בכביש 6 נלחם על חייו: "הלב נשבר"

בבית החולים שיבא מטופל התינוק שהיה ברחמה של האם שנהרגה יחד עם בתה בת ה-12 בתאונה הקשה סמוך למחלף בן שמן. אב המשפחה ייצא בקרוב מבילינסון כדי להיפרד מבתו שנהרגה. בבית החולים אמרו כי הם "נאבקים על חייו" של התינוק

צילום: אנשי הדממה, מד"א

התינוק שהיה ברחמה של האם שנהרגה בתאונה הקשה במחלף בן שמן מטופל היום (שבת) בטיפול נמרץ של בית החולים שיבא בתל השומר במצב קשה מאוד. אמו כבת ה-30, וכן בתה בת ה-12 ששתיהן מקריית ים, נהרגו בהתנגשות עם רכב מסחרי בכביש 6, שכתוצאה ממנה נפצעו עוד שמונה בני אדם.

מחקירה ראשונית עולה כי המכונית שבה נסעו הנערה, אמה ההרה ואביה התנגשה מסיבה שאינה ברורה במעקה הבטיחות ואיבדה שליטה. כתוצאה מכך, הרכב המסחרי שהיה מאחוריה איבד שליטה אף הוא, והתנגש בהם. צוותי מד"א שהגיעו לזירה העניקו בשטח טיפול רפואי לפצועים ופינו אותם לבית החולים שיבא ולבית החולים בילינסון שבפתח תקווה. אחד מהם, אב המשפחה, ייצא בקרוב מבילינסון כדי להיפרד מבתו בת ה-12 שנהרגה.

בהמשך נקבע מותן של האם ובתה, אך גורמי רפואה הצליחו ליילד את העובר, שספג פגיעה משמעותית והועבר לקבלת טיפול רפואי במצב קשה מאוד. הפצועים הנוספים הם אם, שתי ילדותיה וסב המשפחה מנצרת עילית, שנסעו ברכב המסחרי ואושפזו בבית החולים שיבא, והסבתא המאושפזת בבילינסון.

פינוי הפצועים מזירת התאונה במחלף בן שמן לבית החולים תל השומר, בת 12 ואם בת 30 נהרגו, 19 אוקטובר 2019. בועז אפרת, עיבוד תמונה
"זו הייתה זירה קשה". פינוי הפצועים לבית החולים בזירת התאונה, היום/עיבוד תמונה, בועז אפרת

פרופ' אמיתי זיו, מנהל בית החולים השיקומי, תיאר את רגעי לידתו של התינוק ואמר כי ההודעה ממד"א התקבלה "כשצוות מאוד בכיר של חדר מיון מחכה פה. אנחנו יודעים על הגעתה של אם בהריון, אז יש גם צוות של חדר לידה. היא מגיעה ראשונה, במוות קליני, ותוך כדי עיסויים וההחייאה מיילדים את היילוד. בסוף החייאה ממושכת, חסר לו דופק ונשימה, אבל מצבו אנוש ואנחנו נאבקים על חייו. בנוסף לאם וליילוד, מגיע מאותה משפחה האבא במצב קל ובת נוספת שמצבה קל והיא תתאשפז לבירור והשגחה".

חובש רפואת חירום במד"א, דניאל דקלו, הגיע לזירת התאונה ותיאר כי "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד. בשולי הכביש עמדו שני כלי הרכב, כשהרכב המסחרי נוטה על צידו והרכב הפרטי מעוך". פרמדיק מד"א ישי ראוכברגר הוסיף כי "הרכב המסחרי היה הפוך על המצד, פרייבט שנפגע מקדימה. תאונה קשה מאוד".

בנוסף אליו, עמית עקיבא, פרמדיק מד"א שהגיע לזירה, סיפר לוואלה! NEWS כי "הגענו הצוות ראשון למקום, וראינו רכב הפוך. ברכב אחד, בכיסא הנהג, ראיתי אישה מבוגרת כבת 30 במצב קשה. מחוץ לרכב היתה בת 12 בפעולות החייאה. פינינו אותה במצב אנוש לבילינסון. זו הייתה זירה קשה. היו מעורבים בתאונה לפחות שני רכבים. הרבה אנשים נחלצו לעזור".

עוד בוואלה!

היום ה-11 למבצע הטורקי בסוריה

לכתבה המלאה
תאונת דרכים קשה בכביש 6 סמוך לבן שמן - 19 אוקטובר 2019. מד"א
זירת התאונה בכביש 6, היום/מד"א

דקלו הוסיף כי שתי הפצועות נמצאו ללא הכרה והיתר סבלו מחלבות שונות. "שני פצועות כבנות 12 ו-30 סבלו מחבלה רב מערכתית, והיו מחוסרות הכרה, ללא דופק וללא נשימה. מיד התחלנו לבצע בהן פעולות החייאה מתקדמות, שנמשכו גם במהלך הפינוי המהיר לבתי החולים", פירט החובש. "שאר הפצועים, בהם מבוגרים וילדים, סבלו מחבלות שונות, והיו בהכרה מלאה. הענקנו להם טיפול רפואי במקום ופינינו אותם לבתי החולים כשמצבם קל ובינוני".

הנערה בת ה-12 היא ההרוגה ה-50 בתאונות דרכים מתחילת השנה שגילה צעיר מ-19. לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בסך הכול נהרגו 262 בני אדם בתאונות דרכים, לעומת 235 בתקופה המקבילה אשתקד. 14 מההרוגים - בתאונות במעורבות רכב מסחרי או אוטובוס זעיר.

זירת התאונה סמוך לבן שמן - 19 באוקטובר 2019. גולש חמ"ל רועי אברהם, אתר רשמי
זירת התאונה/אתר רשמי, גולש חמ"ל רועי אברהם

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר כי "הלב נשבר כשאנחנו רואים את התוצאות הטראגיות של התאונה הקטלנית בכביש 6. הקטל בדרכים הוא מכת המדינה הגדולה ביותר שכולנו סובלים ממנה. שנת 2019 מסתמנת עד כה כאחת השנים הקשות במספר ההרוגים מתאונות דרכים ומדובר בכשלון של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים בצמצום והורדה של מספר ההרוגים בכבישים".

קיטה קרא לממשלה להכריז על מצב חירום בכבישים ולהקצות משאבים לשיפור התשתיות, לתוספת 200 ניידות משטרה ומאות שוטרים וליישום כל התכניות שאושרו. "אסור לנו כחברה לקבל באדישות את הקטל בדרכים כאילו מדובר בגזירת גורל. הכי קל תמיד להאשים את הנהגים אבל גם למדינה יש אחריות ולכן היא חייבת לשים בראש סדר העדיפויות את הצלת החיים", הוסיף קיטה.

(עדכון ראשון: 19:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully