וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום ה-11 למבצע הטורקי בסוריה

שקט מתוח שורר באזורי הגבול, עם תחילת היום השני להפוגה. הכורדים מאשימים את אנקרה בהפרת ההבנות עם ארה"ב

משפחות העקורים הכורדים מועברים למחנות פליטים בצפון סוריה. 18 באוקטובר 2019. רויטרס
משפחות העקורים הכורדים מועברים למחנות פליטים בצפון סוריה. 18 באוקטובר 2019/רויטרס
  • 16:15/ארדואן: נרסק את ראשיהם של הלוחמים הכורדים אם לא ייסוגו מעמדותיהם

    נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, איים היום כי "ירסק את ראשיהם" של הלוחמים הכורדים במידה ולא ייסוגו מעמדותיהם בסוריה, כפי שנקבע בהסכם הפסקת האש שנקבע עם ארצות הברית. ארדואן אמר את הדברים בטקס שנערך במחוז קייסרי שבמרכז המדינה והוסיף כי ידון בשבוע הבא בפריסת כוחות צבא סוריה עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אך הזהיר כי אנקרה "תיישם את תכוניותיה" אם לא יושג פתרון.

  • 19:04/מנהיג הדמוקרטים בסנאט: הסכם הפסקת האש - כניעה לארדואן

    הסנאטור הדמוקרטי צ'אק שומר, מנהיג הסיעה הדמוקרטית בסנאט, מתח הערב (שבת) ביקורת על הסכם הפסקת האש שסוכם בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לנשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, ואמר כי המהלך הוא כניעה לנשיא הטורקי. "הפסקת האש של טראמפ = כניעה לארדואן", צייץ שומר. "ארצות הברית, הביטחון הלאומי שלה, והכורדים בסוריה מפסידים", הוסיף.

  • 18:00/גורם בכוחות הכורדיים: חידשנו את הלחימה נגד דאעש

    גורם בכיר בכוחות הלוחמים הכורדיים בסוריה אמר היום (שבת) כי חודשה הלחימה נגד ארגון המדינה האסלאמית (דאעש). זאת ברקע הפסקת האש בין הכורדים לבין הטורקים בצפון-מזרח סוריה. טרם הפסקת האש, בזמן הלחימה בין הצדדים, לוחמי דאעש נמלטו ממחנות המעצר השונים בצפון-מזרח המדינה.

  • 20:14/דיווח: פוטין ומרקל שוחחו בטלפון בעניין סוריה

    נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, וקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, שוחחו היום (שבת) בטלפון בעניין סוריה - כך דווח בסוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס. המנהיגים, שדנו גם במתרחש באוקראינה ובלוב, הסכימו להמשיך בהכנת פסגה בינם לבין מנהיגי צרפת ואוקראינה, והדגישו את החשיבות לקידום תהליך יישוב הקונפליקט הפוליטי בסוריה.

  • 15:59/שר ההגנה הטורקי: מוכנים לחדש את המתקפה אם הפסקת האש לא תיושם

    שר ההגנה הטורקי, הולוסי אקאר, אמר היום כי כוחות הצבא מוכנים להמשך במתקפה בסוריה, זאת במידה והכוחות הכורדיים לא יעמדו בהתחייבותם בהסכם הפסקת האש שנקבע עם וושינגטון. "השהינו את פעולותינו במשך חמישה ימים. בזמן הזה, הטרוריסטים ייסוגו מהאזור הבטוח, אמצעי הלחימה שלהם יוחרמו ויושמדו. אם זה לא יקרה, נמשיך במבצע", אמר אקאר.

  • 14:53/מנהיג הרפובליקנים בסנאט נגד טראמפ: "הנסיגה מסוריה - סיוט אסטרטגי"

    מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט, מיץ' מקונל, ביקר את מדיניותו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כשכינה אמש את השבת החיילים האמריקנים מגבולות סוריה ותקיפת טורקיה בצפון סוריה - "סיוט אסטרטגי". זאת לאחר שמוקדם יותר השבוע הצהיר טראמפ כי המצב בגבול הוא "גאונות אסטרטגית" מצד ארצות הברית. לדבריו, "יש להם (לטורקיה) בעיות בגבול. אך זה לא הגבול שלנו, אין סיבה שנספוג אבדות בגלל זה".

  • 13:45/הכורדים: טורקיה לא מקיימת את הפסקת האש

    הכוחות הכורדיים בסוריה האשימו את טורקיה בהפרת תנאי הסכם הפסקת האש שגובש עם ארצות הברית. לטענתם, הם מסרבים להסיר את הכתר שהטילו על העיר ראס אל-עין, יממה וחצי אחרי תחילת ההפוגה. הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, המורכבים בעיקר מהמיליציה הכורדית YPG, אמרו כי על סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס, שגיבש את ההסכם עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, יש אחריות לאכוף את ההסכם.

  • 13:42/טורקיה: לכדנו 41 לוחמי דאעש שנמלטו מהכלא

    שר הפנים של טורקיה אמר כי 41 לוחמים מארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) נתפסו מחדש אחרי שברחו ממחנה מעצר בסוריה מוקדם יותר השבוע, במהלך הקרבות בין הכוחות הכורדיים לכוחות הטורקיים.

  • 13:31/משלחת רוסית נפגשה עם אסד בדמשק

    משרד החוץ של רוסיה אמר כי משלחת של גורמים רוסיים נפגשה אתמול עם נשיא בשאר אסד בדמשק, ודנה עמו בצורך להביא להרגעת המצב בצפון-מזרח המדינה. "הם ציינו את הורך לנקוט צעדים נגד הסלמה במצב ולהבטיח את הביטחום באזורים הללו", נמסר בצהרת משרד החוץ.

  • 13:30/שקט מתוח שורר בצפון-מזרח סוריה

    שקט מתוח שורר מאז שעות הבוקר לאורך גבול טורקיה-סוריה, עם תחילת היום השני להפסקת האש שגובשה בין ארצות הברית לבין טורקיה. נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הזהיר כי הוא יחדש את הפעילות הצבאית ביום שלישי, אם הכוחות הכורדיים לא יסוגו מאזורי הגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully