וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה בהיריון ובתה בת ה-12 נהרגו בתאונת דרכים ליד בן שמן

נערה בת 12 ואמה כבת 30 שהייתה בהיריון נהרגו בכביש 6, ככל הנראה לאחר שמכוניתן פגעה במעקה בטיחות, איבדה שליטה - והתנגשה ברכב מסחרי. גורמי רפואה הצליחו ליילד את העובר, שמצבו קשה מאוד. עוד שמונה נפצעו, בהם ילדים. "הרכב היה מעוך בשולי הכביש, אנשים נחלצו לעזור"

צילום: אנשי הדממה, מד"א

תאונה באזור בן שמן - כל הפרטים:

  • נערה בת 12 ואמה שהייתה בהיריון נהרגו סמוך למחלף בן שמן
  • גורמי רפואה הצליחו ליילד את העובר, מצבו קשה מאוד
  • עוד שמונה נפצעו בתאונה קל עד בינוני, בהם ילדים
  • הרכב הפרטי ככל הנראה התנגש במעקה מסיבה לא ברורה ואיבד שליטה

נערה בת 12 ואמה כבת ה-30 שהייתה בהיריון נהרגו היום (שבת) בתאונת דרכים קשה בין רכב פרטי לבין רכב מסחרי סמוך למחלף בן שמן, שבה נפצעו עוד שמונה בני אדם - והעובר שבבטנה של האם. גורמי רפואה הצליחו ליילד את העובר, שהועבר לקבלת טיפול רפואי במצב קשה מאוד. אב המשפחה יגיע בהמשך הערב לבית החולים בילנסון על מנת להיפרד מבתו.

צוותי מד"א הגיעו לזירת התאונה, שאירעה בכביש 6 לכיוון צפון, והעניקו טיפול רפואי לפצועים בשטח. הנערה פונתה לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה והאישה לבית החולים שיבא שבתל השומר, שתיהן תוך כדי פעולות החייאה. בהמשך נקבע מותן של השתיים והעובר הועבר לטיפול נמרץ בבית החולים שיבא.

בנוסף אליהן, גבר בן 65 וילדה בת שמונה נפצעו באורח בינוני ויציב עם חבלות בפלג גופם העליון ושישה נוספים נפצעו באורח קל, בהם ילדים. פרמדיק מד"א ישי ראוכברגר, שפינה את האישה לבית החולים, תיאר כי "הרכב המסחרי היה הפוך על המצד, פרייבט שנפגע מקדימה. תאונה קשה מאוד".

המשטרה הודיעה כי שוטרים ובוחנים במקום ונסיבות האירוע נבדקות. מחקירה ראשונית עולה כי הרכב הפרטי התנגש מסיבה שאינה ברורה במעקה הבטיחות ואיבד שליטה. כתוצאה מכך, הרכב המסחרי שהיה מאחוריו איבד שליטה אף הוא, והתנגש בהם.

תאונת דרכים קשה בכביש 6 סמוך לבן שמן - 19 אוקטובר 2019. מד"א
זירת התאונה, היום/מד"א

חובש רפואת חירום במד"א, דניאל דקלו, הגיע לזירת התאונה ותיאר כי "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד. בשולי הכביש עמדו שני כלי הרכב, כשהרכב המסחרי נוטה על צידו והרכב הפרטי מעוך". בנוסף אליו, עמית עקיבא, פרמדיק מד"א שהגיע לזירה, סיפר לוואלה! NEWS כי "הגענו הצוות ראשון למקום, וראינו רכב הפוך. ברכב אחד, בכיסא הנהג, ראיתי אישה מבוגרת כבת 30 במצב קשה. מחוץ לרכב היתה בת 12 בפעולות החייאה. פינינו אותה במצב אנוש לבילינסון. זו הייתה זירה קשה. היו מעורבים בתאונה לפחות שני רכבים. הרבה אנשים נחלצו לעזור".

דקלו הוסיף כי שתי הפצועות נמצאו ללא הכרה והיתר סבלו מחלבות שונות. "שני פצועות כבנות 12 ו-30 סבלו מחבלה רב מערכתית, והיו מחוסרות הכרה, ללא דופק וללא נשימה. מיד התחלנו לבצע בהן פעולות החייאה מתקדמות, שנמשכו גם במהלך הפינוי המהיר לבתי החולים", פירט החובש. "שאר הפצועים, בהם מבוגרים וילדים, סבלו מחבלות שונות, והיו בהכרה מלאה. הענקנו להם טיפול רפואי במקום ופינינו אותם לבתי החולים כשמצבם קל ובינוני".

עוד בוואלה!

חוששים מנטישה: מדינות המפרץ מסיקות מסקנות אחרי נסיגת טראמפ מסוריה

לכתבה המלאה
פינוי הפצועים מזירת התאונה במחלף בן שמן לבית החולים תל השומר, בת 12 ואם בת 30 נהרגו, 19 אוקטובר 2019. בועז אפרת, עיבוד תמונה
פינוי הפצועים לבית החולים, היום/עיבוד תמונה, בועז אפרת

הנערה בת ה-12 היא ההרוגה ה-50 בתאונות דרכים מתחילת השנה שגילה צעיר מ-19. לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בסך הכול נהרגו 262 בני אדם בתאונות דרכים, לעומת 235 בתקופה המקבילה אשתקד. 14 מההרוגים - בתאונות במעורבות רכב מסחרי או אוטובוס זעיר.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר כי "הלב נשבר כשאנחנו רואים את התוצאות הטראגיות של התאונה הקטלנית בכביש 6. הקטל בדרכים הוא מכת המדינה הגדולה ביותר שכולנו סובלים ממנה. שנת 2019 מסתמנת עד כה כאחת השנים הקשות במספר ההרוגים מתאונות דרכים ומדובר בכשלון של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים בצמצום והורדה של מספר ההרוגים בכבישים".

קיטה קרא לממשלה להכריז על מצב חירום בכבישים ולהקצות משאבים לשיפור התשתיות, לתוספת 200 ניידות משטרה ומאות שוטרים וליישום כל התכניות שאושרו. "אסור לנו כחברה לקבל באדישות את הקטל בדרכים כאילו מדובר בגזירת גורל. הכי קל תמיד להאשים את הנהגים אבל גם למדינה יש אחריות ולכן היא חייבת לשים בראש סדר העדיפויות את הצלת החיים", הוסיף קיטה.

(עדכון ראשון: 16:38)

זירת התאונה סמוך לבן שמן - 19 באוקטובר 2019. גולש חמ"ל רועי אברהם, אתר רשמי
זירת התאונה, היום/אתר רשמי, גולש חמ"ל רועי אברהם
זירת התאונה סמוך לבן שמן - 19 באוקטובר 2019. גולש חמ"ל רועי אברהם, אתר רשמי
זירת התאונה, היום/אתר רשמי, גולש חמ"ל רועי אברהם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully