וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: בג"ץ אישר להמשיך למנוע מהמחבל מהפיגוע בדולב להיפגש עם עורך דינו

השופטים השתכנעו שהצו למניעת המפגש בין סאמר ערביד לסנגוריו מוצדק. הצו הוסר זמנית בשל מצבו הרפואי של החשוד ברצח רנה שנרב אולם הושב על כנו מרגע ששב לתקשר. עוד ציינו כי הטענות לפיהן העינויים שעבר הם שגרמו למצבו הקשה נבדקות

.

בג"ץ אישר היום (שני) להמשיך למנוע מסאמר ערביד, החשוד ברצח רנה שנרב במעין סמוך לדולב, להיפגש עם עורך דינו - כך נודע לוואלה! NEWS. השופטים ציינו כי ערביד אושפז בחשד לאירוע לב, וכן כי אובחנה בו אי ספיקת כליות חמורה.

העתירה הוגשה נגד צו מניעת המפגש בין ערביד לעורכי דינו, שאמור להסתיים היום בחצות. השופטים יצחק עמית, ג'ורג' קרא ויעל וילנר פירטו כי הצו הוסר זמנית בשל מצבו הרפואי של ערביד, שהיה מורדם ומונשם - אולם הושב על כנו מרגע ששב לתקשר. הם פסקו כי השתכנעו שהצו מוצדק. בנוסף נטען בעתירה כי עורכי דינו של ערביד, שראו אותו בזמן שהיה מחוסר הכרה, לא הורשו לתעד את מצבו. בנושא זה כתבו השופטים כי בנוסף לצוות בית החולים, נבדק ערביד על ידי רופא של הצלב האדום.

במקביל, מעצרו של ערביד הוארך היום פעם נוספת, בעוד הוא מאושפז בבית החולים הדסה הר הצופים. עורך דינו אמר כי השופט הצבאי קבע שמעצרו יוארך עד יום שלישי הבא, אלא אם ישתפר מצבו ואז ייערך דיון בנוכחותו ביום חמישי הקרוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אושפז בחשד לאירוע לב ואובחנה בו אי ספיקת כליות חמורה. ערביד/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפסק הדין הקצר צוין כי הטענות לפיהן עינויים שעבר ערביד הם שגרמו למצבו הקשה נבדקות כעת בידי מבת"ן (היחידה האחראית על הנושא במשרד המשפטים), וכי הם ראוי להימנע ממסקנות בנושא עד לתום החקירה. "הסיטואציה שבפנינו אינה שגרתית. העותר נעצר ביום 25.9.2019 והועבר לחקירת שב"כ. מאז יום 28.9.2019 מאושפז העותר בבית חולים במצב קשה, כשהוא מורדם ומונשם לסירוגין. בדוח הרפואי שהונח בפנינו נכתב, בין היתר, כי העותר התקבל לאשפוז בחשד לאירוע לבבי/קונטוזיה לבבית, וכן אובחנה אי ספיקת כליות חמורה", כתבו השופטים בהחלטתם וציינו כי מניעת מעצרו הוסרה לזמן קצר בשל מצבו הרפואי אך בעקבות שיפור מסוים במצבו הוחלט להשיב את מניעת המפגש.

כמו כן, אחרי דיון במעמד צד אחד עם גורמי ביטחון, קבעו השופטים כי מניעת המפגש אכן חיונית לביטחון האזור. עוד הוסיפו כי "החומר שהוצג בפנינו מדבר בעד עצמו".

עוד בוואלה!

"חברים, זה קרב על ארץ ישראל": דיוני המטכ"ל במלחמת יום כיפור

לכתבה המלאה
פעילות מודיעינית ומבצעית משותפת של צה"ל, שב"כ, משטרה ומג"ב הובילה לעצירת חוליית המחבלים החשודים בביצוע הפיגוע בדולב, בו נרצחה הנערה רינה שנרב. דובר צה"ל
מניעת המפגש חיונית לביטחון האזור. סריקות אחר חוליית המחבלים מדולב/דובר צה"ל

בשבוע שעבר דחה בית המשפט הצבאי בעופר את בקשת עורך דינו של ערביד לשחררו. עורך דינו, מחמוד חסאן, אמר בדיון כי הוא יוחזר לחקירה, אך טרם ידוע מתי. עוד ציין כי אפשרו לנורה אשתו לראותו, אך לחמש דקות בלבד. גורמי חקירה ציינו בדיון כי מדובר בחקירה מורכבת שמעורבים בה כמה עצורים והדגישו כי הם מתכוונים להמשיך ולחקור את ערביד כאשר מצבו יאפשר זאת.

ערביד אושפז לפני כשבועיים במצב קשה מאוד בבית החולים הדסה הר הצופים, לאחר חקירת שב"כ. הוא נעצר כשהיה בדרך לעבודתו באל-בירה, והועבר לחקירה במתקן השב"כ במגרש הרוסים בירושלים. הוועד הציבורי נגד עינויים טען לגבי מצבו כי "לפי הידוע לנו הוא כרגע סובל ממספר רב של חבלות קשות, כולל שש צלעות שבורות, אי-תפקוד כליות שדרש וממשיך לדרוש דיאליזה ואובדן הכרה שהוביל להיותו מונשם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully