וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה ליועמ"ש: הורה על חקירה פלילית בגין פציעת המחבל מדולב

בוועד הציבורי נגד עינויים דורשים לחקור את פציעתו במהלך חקירת שב"כ של סאמר ערביד, החשוד ברצח רנה שנרב. לטענתם, יום לפני אשפוזו התלונן על כאבים בצוואר, הקאות וקושי בבליעה - אך מעצרו הוארך וחקירתו נמשכה. במקביל, עשרות הפגינו מול בית החולים בו הוא מאושפז

.

הוועד הציבורי נגד עינויים פנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולחברי כנסת ודרש לפתוח בחקירה פלילית בגין חקירתו בשב"כ של סאמר ערביד, החשוד כי עמד בראש החוליה שרצחה את רנה שנרב. ערביד אושפז בסוף השבוע במצב קשה מאוד בבית החולים הדסה הר הצופים, והוא מורדם ומונשם. בוועד דורשים גם לבדוק את ערביד לפי "פרוטוקול איסטנבול" - הנחיות שאומצו על ידי האו"ם לבחינת טענותיהם של קורבנות עינויים.

בוועד מפרטים לגבי מצבו הרפואי של ערביד. "לפי הידוע לנו הוא כרגע סובל ממספר רב של חבלות קשות, כולל שש צלעות שבורות, אי-תפקוד כליות שדרש וממשיך לדרוש דיאליזה ואובדן הכרה שהוביל להיותו מונשם", כתבו בוועד לחברי הכנסת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאושפז במצב קשה מאוד. ערביד/מערכת וואלה!, צילום מסך

ערביד נעצר ביום רביעי האחרון כשהיה בדרך לעבודתו באל-בירה, והועבר לחקירה במתקן השב"כ במגרש הרוסים בירושלים. על פי הוועד, ראש צוות החקירה הוציא צו שמנע ממנו מפגש עם עורך דין למשך חמישה ימים. למחרת, אומרים בוועד, הובא ערביד בפני שופט צבאי, והתלונן על כאבים בצוואר, הקאות ממושכות וקושי לבלוע. השופט האריך את מעצרו בשמונה ימים, וכן את איסור המפגש עם עורך דין.

במשרד המשפטים הודיעו ביום ראשון כי היחידה לבירור תלונות נחקרים - מבת"ן - החלה בבדיקת האירוע. זאת, בעקבות תלונה שהגיש סנגורו של ערביד, עו"ד מחמוד חסאן מטעם ארגון "אדמיר". מבת"ן היא הגוף האחראי על בדיקת תלונות הנחקרים בשב"כ. בעבר היא הייתה יחידה בתוך השירות, אולם מאז 2014 היא הועברה למשרד המשפטים. בכל תולדותיה הורתה מבת"ן על פתיחת חקירה פלילית אחת בלבד נגד חוקר שב"כ.

במכתב ששלח הוועד למנדלבליט הוא מתבקש לוודא כי הבדיקה המקדמית של מבת"ן תסתיים בתוך שבועות ספורים, ולהורות במידת הצורך על חקירה פלילית. על פי נתוני הוועד, כפי שנשלחו לחברי הכנסת, אורכה הממוצע של בדיקה מקדמית במבת"ן הוא 39 חודשים. "למרות שהוגשו מאז שנת 2001 מעל 1,200 תלונות, טרם הוגש כתב אישום אחד בנושא", נכתב.

עוד בוואלה!

חמאס מאיים להגיב על פציעת המחבל: "ישראל תשלם את מחיר פשעיה"

לכתבה המלאה

עשרות הפגינו מול הר הצופים

בתוך כך, כ-50 בני אדם הפגינו הערב מול בית החולים הדסה הר הצופים בירושלים, שם מאושפז ערביד. כוחות משטרה הגיעו למקום ועצרו לפחות מפגין אחד.

בעקבות אשפוזו של ערביד אחרי חקירתו בשב"כ הזהיר אתמול ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, כי ישראל "תשלם את המחיר על פשעיה" נגד האסירים הפלסטינים. הוא גינה את "העינויים" שעבר ערביד והצהיר: "לעולם לא ננטוש את האסירים שלנו, לעולם לא נותיר אותם שלל לסדיזם הציוני והם לא יישארו עוד זמן רב מאחורי הסורגים של הכיבוש".

(עדכון ראשון: 18:02)

מפגינים מול בית החולים הדסה הר הצופים בירושלים שם מאושפז סאמר ערביד, 1 באוקטובר 2019. אתר רשמי
מפגינים מול בית החולים הדסה הר הצופים, היום/אתר רשמי
הפגנת תמיכה במחבל שרצח את רנה שנרב סאמר ערביד, הר הצופים, ירושלים. עיבוד תמונה
מפגינים מול בית החולים הדסה הר הצופים, היום/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully