וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשת המחבל מדולב: "המעצר היה אלים"; גורם ביטחוני: "הוא הועבר ללא פגיעות"

נורה ערביד, שבעלה נעצר בחשד לרצח רנה שנרב בפיגוע בדולב, טענה כי המעצר התבצע באלימות ביום רביעי האחרון, שעה שהיה במכוניתו בדרכו לעבודה. עוד סיפרה כי בשל חקירת השב"כ, סובל בעלה מחבלות בכל חלקי גופו. "לא התאפשר לי לראותו בבית החולים", אמרה

אתר רשמי

נורה ערביד, רעייתו של סאמר ערביד, המחבל שנחשד שעמד בראש החולייה שרצחה את רנה שנרב בפיגוע במעין בדולב ואושפז במצב קשה לאחר חקירת שב"כ, אמרה כי נעצר ביום רביעי האחרון. בריאיון בסוכנות סאפא טענה כי המעצר, שבוצע לדבריה על ידי כוחות מיוחדים, היה אלים למדי, ולדבריה התבצע בזמן שבעלה היה במכוניתו בדרכו לעבודה. "מנעו ממני לראות אותו בבית החולים", טענה.

גורם ביטחוני ציין כי ערביד הועבר לידי שב"כ ללא כל פגיעה גופנית. ולפי גורם המעורה במצבו, הוא סובל מחבלות רבות, מורדם ומונשם. הוא מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ הדסה הר הצופים תחת שמירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נעצר באלימות". ערביד/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי נורה ערביד, חברי הכוח המיוחד היכו את בעלה בחוזקה, עד שלבסוף התעלף. היא טענה כי עוד בטרם נחקר הוא ספג עינויים. הוא הועבר לבית משפט בישראל ביום חמישי שלאחר מכן, ומשם הוא נלקח למתקן חקירה - שם עונה פעמים נוספות. עוד הוסיפה כי העינויים נמשכו עד שסבל משברים בכל חלקי גופו. לטענתה, תחילה נסעה עמו ברכב בשעות הבוקר ואולם כשהמשיך למקום עבודתו באל-בירה לטענתה - נעצר על ידי הכוחות הישראלים שתקפו אותו עד שהתעלף והובהל לבית החולים.

לטענתה, בעלה עבר עינוי גופני קשה לפני חקירתו ויום לאחר מכן הועבר לתחנת המעצר המשטרתית במגרש הרוסים - שם הושלמה חקירתו. היא פנתה אמש עם עו"ד מחמוד חסאן לבית החולים ולטענתה לעורך דינו אושר להיכנס לבית החולים ועליה נאסר הביקור במקום. בהמשך לכך, אמר עורך דינו כי ראה אותו בשעות הבוקר המוקדמות. "מצבו קשה כתוצאה מחקירה אלימה במיוחד שהותירה שברים בחזה וסימנים בכל חלקי גופו. מצבו היום קשה אך יציב".

באגודה לזכויות האזרח קוראים לחקור לאלתר את אופן חקירתו של ערביד. עו"ד עודד פלר, מנהל המחלקה המשפטית של האגודה אמר כי "דמותה המוסרית של ישראל נשקפת ממרתפי החקירות של שב"כ, ובאפלת החדרים אסור לשכוח את החובה להשתלט על היצר. גורמי חוק אינם רשאים לענות עצורים, תהא אשר תהא חומרת החשדות נגדם. אמצעי חקירה אכזריים ובלתי אנושיים אסורים באופן קטגורי".

עוד בוואלה!

מבוי סתום: פגישת המו"מ של כחול לבן והליכוד נגמרה ללא תוצאות

לכתבה המלאה
חוליית המחבלים שחשודה ברצח רנה שנרב במעיין עין דני. 29 בספטמבר 2019. אתר רשמי
חברי החוליה שנעצרה/אתר רשמי

בשב"כ טוענים מנגד כי המחבל לא חש בטוב בחקירה. "במהלך חקירתו של ראש תשתית הטרור שביצעה את פיגוע המטען במעיין עין דני בנו נרצחה רינה שנרב, הנחקר דיווח כי אינו חש בטוב. בהתאם לנהלים, הועבר לבדיקות וטיפול רפואי בבית חולים. חקירת תשתית הטרור עודנה מתנהלת ולא ניתן למסור פרטים נוספים", נמסר משירות הביטחון הכללי. במקרה של סכנה מידית לחיי אדם, יכולים בשב"כ להשתמש באמצעים פיזיים בחקירות והדבר שכיח במקרה של חשודים פלסטינים. בארגון אדמיר המייצג אסירים פלסטינים טענו כי ערביד אושפז בשל עינויים קשים שעבר בחקירה.

רינה שנרב שרצחה בפיגוע בעין דני ליד דולב. באדיבות המצולמים
רנה שנרב שנרצחה בפיגוע/באדיבות המצולמים

אתמול פרסם שב"כ את ההודעה על דבר מעצרם של שלושת החוליה שרצחה את רנה שנרב ועל פי הודעתו שלושת החשודים שנעצרו תכננו לבצע פיגועים נוספים, ובכלל זה פיגועי ירי ופיגוע חטיפה. ערביד, מפקד חוליית הטרור אשר הוגדר כ"פצצה מתקתקת", אושפז בסוף השבוע באורח קשה בבית החולים הדסה הר הצופים שבירושלים. גורם בכוחות הביטחון אמר הבוקר כי שני חברי החוליה נעצרו לפני מעצרו של ערביד. כמו כן, המטען הנוסף שהיה ברשות החוליה הוסגר לפני מעצרו.

ערביד, בן 44 מרמאללה, הוא אחד מבכירי הארגון בגזרה שבעבר נעצר כמה פעמים על מעורבות בפעילות טרור צבאית. בכלל זה, הוא פעל תחת ראש החזית ברמאללה בזמן האינתיפאדה השנייה בסיוע בהכנת מטענים ופיגועים, ואף היה מבוקש כמה שנים. ערביד עמד בראש התשתית, הכין את המטען ואף הפעיל אותו ברגע שהבחין במשפחת שנרב מגיעה למעין.

(עדכון ראשון: 12:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully