וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת הפיגוע בדולב: "ראש החוליה שמאושפז במצב אנוש היה פצצה מתקתקת"

גורם בכוחות הביטחון אמר כי שני חברי החוליה שרצחה את רנה שנרב נעצרו לפני סאמר ערביד כמו גם המטען הנוסף שהיה ברשות החוליה הוסגר. הפלסטינים מדווחים על מעצר פעילים משכם ובלאטה. בתוך כך, פורסם תיעוד מעצר המפקד. החזית העממית: "המעצרים לא ישברו את רצון העם"

אתר רשמי

חקירת הפיגוע בדולב - כל הכותרות

  • סאמר ערביד, מפקד חוליית הטרור, מאושפז במצב קשה לאחר חקירת שב"כ
  • ארגון אדמיר, המייצג אסירים פלסטינים: "הוא עונה בחקירתו"
  • דיווח פלסטיני: גל מעצרים של בכירי ופעילי החזית העממית
  • החזית העממית: "גל המעצרים לא יחליש את נחישות ההתנגדות"

ברקע מעצר חוליית הטרור שרצחה את רנה שנרב, תומכי ובכירי החזית העממית נעצרו הלילה במסגרת גל מעצרים - כך דווח בתקשורת הפלסטינית. בין היתר, דובר על מעצר פעילים משכם וממחנה הפליטים בלאטה. החזית העממית מסרה כי גל המעצרים "לא יחליש את נחישות ההתנגדות שלה ולא ישבור את רצון העם". בצה"ל מסרו הבוקר כי 27 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור נעצרו ביהודה ושומרון. בתוך כך, פורסם גם סרטון המתעד לכאורה את מעצרו של סאמר ערביד, מפקד החוליה.

על פי הודעת שב"כ ומג"ב, שלושת החשודים שנעצרו תכננו לבצע פיגועים נוספים, ובכלל זה פיגועי ירי ופיגוע חטיפה. ערביד, מפקד חוליית הטרור אשר הוגדר כ"פצצה מתקתקת", אושפז בסוף השבוע באורח קשה מאוד בבית החולים הדסה הר הצופים שבירושלים. גורם בכוחות הביטחון אמר הבוקר כי שני חברי החוליה שרצחה את רנה שנרב נעצרו לפני מעצרו של ערביד. כמו כן, המטען הנוסף שהיה ברשות החוליה הוסגר לפני מעצרו.

בשב"כ טוענים כי המחבל לא חש בטוב בחקירה. "במהלך חקירתו של ראש תשתית הטרור שביצעה את פיגוע המטען במעיין עין דני בנו נרצחה רינה שנרב, הנחקר דיווח כי אינו חש בטוב. בהתאם לנהלים, הועבר לבדיקות וטיפול רפואי בבית חולים. חקירת תשתית הטרור עודנה מתנהלת ולא ניתן למסור פרטים נוספים", נמסר משירות הביטחון הכללי. במקרה של סכנה מידית לחיי אדם, יכולים בשב"כ להשתמש באמצעים פיזיים בחקירות והדבר שכיח במקרה של חשודים פלסטינים. בארגון אדמיר המייצג אסירים פלסטינים טענו כי ערביד אושפז בשל עינויים קשים שעבר בחקירה.

באגודה לזכויות האזרח קוראים לחקור לאלתר את אופן חקירתו של ערביד. עו"ד עודד פלר, מנהל המחלקה המשפטית של האגודה אמר כי "דמותה המוסרית של ישראל נשקפת ממרתפי החקירות של שב"כ, ובאפלת החדרים אסור לשכוח את החובה להשתלט על היצר. גורמי חוק אינם רשאים לענות עצורים, תהא אשר תהא חומרת החשדות נגדם. אמצעי חקירה אכזריים ובלתי אנושיים אסורים באופן קטגורי".

תיעוד הפשיטה על ביתו של המחבל סאמר מינא סלים ערביד ברמאללה, שעל פי החשד שימש כראש החולייה שרצחה את רינה שנרב ליד דולב. צילום מסך
תיעוד מעצרו של ערביד/צילום מסך

ערביד, בן 44 מרמאללה, הוא אחד מבכירי הארגון בגזרה שבעבר נעצר כמה פעמים על מעורבות בפעילות טרור צבאית. בכלל זה, הוא פעל תחת ראש החזית ברמאללה בזמן האינתיפאדה השנייה בסיוע בהכנת מטענים ופיגועים, ואף היה מבוקש כמה שנים. ערביד עמד בראש התשתית, הכין את המטען ואף הפעיל אותו ברגע שהבחין במשפחת שנרב מגיעה למעין.

(עדכון ראשון: 08:11)

רינה שנרב שרצחה בפיגוע בעין דני ליד דולב. באדיבות המצולמים
רנה שנרב, שנרצחב בפיגוע בדולב/באדיבות המצולמים
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפקד חוליית הטרור, סאמר ערביד/מערכת וואלה!, צילום מסך
תיעוד הפשיטה על ביתו של המחבל סאמר מינא סלים ערביד ברמאללה, שעל פי החשד שימש כראש החולייה שרצחה את רינה שנרב ליד דולב. צילום מסך
תיעוד המעצר של ערביד/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully