וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חקירת שב"כ: ראש החולייה מהפיגוע בדולב מאושפז במצב קשה מאוד

המחבל, סאמר ערביד, פונה לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים, לאחר שלטענת שב"כ חש ברע במהלך החקירה. משב"כ נמסר כי פינויו התבצע בהתאם לנהלים וכי לא ניתן למסור פרטים נוספים בשל התנהלות החקירה. ערביד, אחד מבכירי החזית העממית, נעצר כמה פעמים בחשד לטרור

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שאול אדם

ראש החולייה שרצחה את רנה שנרב אושפז אמש (שישי) באורח קשה מאוד בבית החולים הדסה הר הצופים שבירושלים. בשב"כ טוענים כי המחבל, סאמר מינא סלים ערביד, לא חש בטוב בחקירה. "במהלך חקירתו של ראש תשתית הטרור שביצעה את פיגוע המטען במעיין עין דני בנו נרצחה רינה שנרב, הנחקר דיווח כי אינו חש בטוב. בהתאם לנהלים, הועבר לבדיקות וטיפול רפואי בבית חולים. חקירת תשתית הטרור עודנה מתנהלת ולא ניתן למסור פרטים נוספים", נמסר משירות הביטחון הכללי. בנוסף לכך, ישנם דיווחים על מעצר של בכירים ותומכים בחזית העממית.

ערביד, בן 44 מרמאללה, הוא אחד מבכירי הארגון בגזרה שבעבר נעצר כמה פעמים על מעורבות בפעילות טרור צבאית. בכלל זה, הוא פעל תחת ראש החזית ברמאללה בזמן האינתיפאדה השנייה בסיוע בהכנת מטענים ופיגועים, ואף היה מבוקש כמה שנים. ערביד עמד בראש התשתית, הכין את המטען ואף הפעיל אותו ברגע שהבחין במשפחת שנרב מגיעה למעין.

רינה שנרב. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
נרצחה בפיגוע. רנה שנרב/אתר רשמי, באדיבות המשפחה
פעילות מודיעינית ומבצעית משותפת של צה"ל, שב"כ, משטרה ומג"ב הובילה לעצירת חוליית המחבלים החשודים בביצוע הפיגוע בדולב, בו נרצחה הנערה רינה שנרב. דובר צה"ל
כוחות צה"ל פועלים למעצר המחבלים/דובר צה"ל

ביום רביעי השבוע פורסם בתקשורת הערבית דבר מעצרו של ערביד. בדיווח בסוכנות הידיעות "מען", טענה אחת משכנותיו כי הייתה זו הפעם השנייה שבה הוא נעצר בחודש האחרון. כמו כן, פורסמה תמונת דלת בביתו שככל הנראה נפרצה במהלך מעצרו.

מאז הפיגוע, שאירע ב-23 באוגוסט, פעלו כוחות הביטחון במספר רב של זירות עד שהצליחו לאתר ולעצור את שלושת המחבלים - תושבי גזרת רמאללה ובנימין הפעילים בחזית העממית לשחרור פלסטין. ככל הנראה, לאחר הפיצוץ שהוביל למותה של שנרב בת ה-17 נמלטו חברי החולייה שהטמינו את המטען במעין הסמוך לדולב, ומאז נפתחו סריקות נרחבות אחריהם. כוחות הביטחון הקימו צוותי משימה ייעודיים כדי לאתר את תשתית הטרור של הפיגוע. במסגרת המצוד, צה"ל הקים מחסומים בפאתי רמאללה ופתח בחיפוש אחר כלי רכב.

עוד בוואלה!

הותר לפרסום: נעצרו חברי החולייה שרצחה את רנה שנרב

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מאושפז במצב קשה מאוד. המחבל, ערביד/מערכת וואלה, צילום מסך

בין היתר ביצע צה"ל סריקות בכפרים שעוטפים את צפון ומערב רמאללה. בשעות הספורות שלאחר הפיגוע ובימים שלאחריו, בוצע גל מעצרים של חשודים שהועברו לחדרי החקירה של השב"כ על מנת לפצח את הפרשה. כמו כן, במהלך החקירה הוסגר מטען נוסף שהיה ברשות התשתית ופוצץ בשטח על ידי כוחות הביטחון.

גורמים ביהודה ושומרון העריכו עוד קודם למעצרים כי מדובר בחוליית טרור ממוסדת, שקיבלה סיוע והכוונה להוצאת הפיגוע לפועל, ולא ביוזמה מקומית. הגורמים הדגישו כי אופן ביצע הפיגוע מעיד על תכנון מקדים, בדיקה ומעקב בשטח, וכמו כן על תזמון שלא הסתמך על מזל, אלא על העובדה שהכירו את צירי התנועה במרחב ואת רמת האבטחה סביב המעין. כתוצאה מכך, הצליחו לחמוק מהאזור ללא פגע.

פעילות צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל מעצר המחבלים החשודים בפיגוע שבו נרצחה רנה שנרב. צילום: דוברות המשטרה, אתר רשמי
הפעילות למעצר המחבלים/אתר רשמי, צילום: דוברות המשטרה
דלת ביתו של המחבל מהפיגוע בדולב שנפרצה במסגרת מעצרו. צילום מסך
דלת ביתו של ערביד שנפרצה ככל הנראה במהלך מעצרו/צילום מסך

שניים מהמחבלים שנתפסו נעצרו זמן קצר לאחר הפיגוע, בטרם הותר לפרסום דבר מעצרם הערב. בנוסף לערביד, ‏הפעיל השני שנעצר הוא קסאם עא כרים ראגח שבלי, בן 25 ופעיל בחזית העממית, תושב כובר, שהיה עצור בעברו על מעורבותו בפעילות טרור. קסאם ייצר את חומר הנפץ שממנו הורכב המטען, סייע בהרכבת המטען והיה שותף להפעלתו בשטח. הפעיל השלישי הוא יזן חסין חסני מג'מס, בן 25 אף הוא מרמאללה, היה עצור בעבר על מעורבות בפעילות טרור עממי, והיה שותף מלא לתכנון הפיגוע וביצוע הפיגוע בפועל. בנוסף לפיגוע בדולב, נמצא כי הפעילים שנעצרו היו מעורבים בתכנון ובביצוע פיגועים נוספים בגזרה.

משפחת שנרב מסרה אחרי תפיסת המחבלים כי "לכל אורך הדרך היה לנו אמון מלא בכוחות הביטחון, ואנחנו מודים להם על המאמצים האדירים שהושקעו בלכידת הרוצחים. אנו קוראים לממשלת ישראל להעניק ביטחון מלא לכל מטייל בכל מקום, ולבנות חיים בכל מקום שבו ביקשו לקחת חיים; ומעם ישראל - להמשיך לחיות, לטייל ולהוסיף טוב בכל רחבי ארצנו האהובה".

המעיין בסמוך להתנחלות דולב בו נרצחה רינה שנרב בפיגוע, 23 באוגוסט 2019. מערכת וואלה
המעין בסמוך לדולב שבו אירע הפיגוע/מערכת וואלה

עורך הדין של ארגון א-דמיר טען כי ערביד הגיע לבית החולים כתוצאה מעינויים שעבר במעצר ושכתוצאה מכך הוא איבד את הכרתו וסובל משברים בגופו. בנוסף לכך, הוא ציין כי הארגון מטיל את האחראיות המלאה לחייו בידי השלטונות בישראל ודורש לשחרורו המיידי על מנת שיוכל לקבל טיפול הולם.

ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) אמר על אשפוז המחבל החשוד ברצח שנרב כי עינויים הם דבר נפשע ופסול."‏עינויים הם דבר נפשע ופסול, ולא משנה כנגד מי הם מופנים", צייץ ח"כ כסיף. עוד אמר כסיף כי "אסור לקבל את עינויו של החשוד ברצח רנה שנרב ז"ל, יהיה מעשהו נתעב ככל שיהיה. עינויי השב"כ חייבים להיפסק".

(עדכון ראשון: 23:28)

פעילות מודיעינית ומבצעית משותפת של צה"ל, שב"כ, משטרה ומג"ב הובילה לעצירת חוליית המחבלים החשודים בביצוע הפיגוע בדולב, בו נרצחה הנערה רינה שנרב. דובר צה"ל
כוחות צה"ל פועלים למעצר המחבלים/דובר צה"ל
פעילות מודיעינית ומבצעית משותפת של צה"ל, שב"כ, משטרה ומג"ב הובילה לעצירת חוליית המחבלים החשודים בביצוע הפיגוע בדולב, בו נרצחה הנערה רינה שנרב. דובר צה"ל
פעילות צה"ל/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully