וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חודשיים בשבי איראן: המכלית הבריטית ששוחררה עגנה בדובאי

המכלית "סטנה אימפרו", שנתפסה במצרי הורמוז על ידי משמרות המהפכה, הגיעה לחופי דובאי לאחר שהסתיימו ההליכים המשפטיים נגדה בטהראן. "הצוות במצב רוח מרומם", הודיע דובר מטעם חברת הספנות הבריטית, עם שחרורם של האחרונים מבין 23 אנשיה

צילום: רויטרס

מכלית הנפט הבריטית "סטנה אימפרו" עגנה היום (שבת) בחופי דובאי לאחר שיצאה ביום שישי האחרון מהמים הטריטוראליים של איראן. המכלית נתפסה לפני חודשיים על ידי כוחות משמרות המהפכה במצרי הורמוז, ככל הנראה כפעולת תגמול על תפיסת המכלית האיראנית בגיברלטר ביולי האחרון. "סוף סוף מגיעים למטה בדובאי", אמר אריק הנל, מנהל בכיר בחברה השבדית "סטנה בולק", שבבעלותו הספינה.

מהחברה שבבעלותה המכלית נמסר כי צוות הספינה יקבל טיפול רפואי ותדרוך בדובאי לפני שיצאו הביתה למשפחותיהם. שבע מתוך 23 חברי הצוות שוחררו כבר בתחילת החודש. "הצוות במצב רוח מרומם, כפי שניתן להבין", אמר דובר מטעם החברה. "הם ייבדקו על ידי רופאים ברגע שיגיעו לחוף אבל הקפטן מסר כי אף אחד לא חלה או ניזוק". הדובר מסר כי בצוות הספינה שנותרו על הספינה היו אזרחי רוסיה, הודו והפיליפינים.

המכלית הבריטית סטנה אימפרו שנתפסה על ידי איראן עוגנת בנמל ראשיד בדובאי ב-28 בספטמבר 2019. רויטרס
"סוף סוף". מכלית הנפט הבריטית "סטנה אימפרו" בדובאי, היום/רויטרס

ההליכים המשפטיים לשחרורה של ה"סטנה אימפרו" הסתיימו כבר ביום שני, על רקע המתיחות הגוברת במפרץ והביקורת על התנהלותה של איראן בזירה הבינלאומית. ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון האשים השבוע את איראן כי היא אחראית למתקפת המל"טים נגד מתקני הנפט בערב הסעודית והוסיף כי ישקול לקחת חלק בקואליציה הצבאית שמובילה ארצות הברית להגנה על האזור.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הבהיר אמש כי הוא לא מעוניין בעימות צבאי עם איראן. במפגש שקיים עם כאלף מנהיגי קהילות יהודיות לקראת ראש השנה הבטיח טראמפ שעל אף שהוא אינו מעוניין במלחמה, הוא יהיה קשוח במשא ומתן עמה. "הצענו לדבר, הצענו לדון על דברים", סיפר טראמפ. "הראיתי איפוק רב ואני מקווה שגם איראן תבחר בשלום", הוסיף.

עוד בוואלה!

טראמפ בשיחה עם מנהיגים יהודים: לא רוצה מלחמה עם איראן

לכתבה המלאה
המכלית הבריטית סטנה אימפרו שנתפסה על ידי איראן עוגנת בנמל ראשיד בדובאי ב-28 בספטמבר 2019. רויטרס
המכלית סטנה אימפרו עוגנת בדובאי, היום/רויטרס

דבריו של טראמפ מגיעים לאחר טענתו של נשיא איראן חסן רוחאני, שלפיהם ארצות הברית הציעה להסיר את כל הסנקציות בתמורה לחידוש השיחות בין המדינות. "אמריקה אמרה שהיא תסיר את כל הסנקציות. הייתה מחלוקת על אילו סנקציות יוסרו בדיוק, והם הבהירו בצורה ברורה שיסירו את כל הסנקציות", טען רוחאני עם שובו מהעצרת הכללית של האו"ם. עם זאת, הוא אמר כי ההצעה ניתנה "בדרך שאינה מקובלת, כלומר בעוד שיש סנקציות ובאווירה הרעילה של 'הלחץ המקסימלי'". עם זאת, טראמפ הכחיש את דבריו וצייץ בטוויטר: "איראן רצתה שאסיר את הסנקציות שהוטלו עליהם כדי שניפגש, אמרתי, כמובן, לא!".


(עדכון ראשון: 14:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully