וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני: "ארה"ב הציעה להסיר את הסנקציות בתמורה למו"מ"; טראמפ הכחיש

27.9.2019 / 16:33

נשיא איראן טען עם חזרתו מעצרת האו"ם כי בוושינגטון הציעו לבטל את הסנקציות על מדינתו בתמורה לחידוש השיחות. "הם הבהירו שיסירו את כולן", הדגיש רוחאני, אך ציין כי ההצעה ניתנה ב"אווירה רעילה". נשיא ארה"ב: "איראן ביקשה שנסיר את הסנקציות, אמרנו כמובן לא"

צילום: רויטרס. עריכה: ליר שפיגלר

הודעות טראמפ ורוחאני - עדכונים אחרונים:

  • מנהיגים באירופה לחצו לקיים פגישה בין נשיאי ארה"ב ואיראן בשולי העצרת
  • רוחאני: ארה"ב הציעה לבטל את הסנקציות בתמורה לחידוש המו"מ
  • טראמפ הכחיש: איראן ביקשה שנסיר את הסנקציות, השבנו בשלילה

נשיא איראן חסן רוחאני טען היום (שישי) כי ארצות הברית הציעה להסיר את כל הסנקציות על מדינתו בתמורה לחידוש המשא ומתן. עם זאת, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכחיש את דברי רוחאני וטען כי איראן היא שביקשה שהסנקציות יוסרו, אך הוא השיב בשלילה.

לדבריו של רוחאני, שפורסמו באתרו הרשמי עם חזרתו מעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ונשיא צרפת עמנואל מקרון "התעקשו שהפגישה הזאת תקרה", כשהוא מתייחס לפגישתו האפשרית עם טראמפ בשולי העצרת, שבסופו של דבר לא יצאה אל פועל.

רוחאני טען כי "אמריקה אמרה שהיא תסיר את כל הסנקציות. הייתה מחלוקת על אילו סנקציות יוסרו בדיוק, והם הבהירו בצורה ברורה שיסירו את כל הסנקציות". עם זאת, הוא אמר כי ההצעה ניתנה "בדרך שאינה מקובלת, כלומר בעוד שיש סנקציות ובאווירה הרעילה של 'הלחץ המקסימלי'". עוד הוסיף כי "אפילו אם נרצה לדון עם האמריקנים, אף אחד לא יכול לחזות מה יהיה סופם של דיונים אלה ומה יהיו תוצאותיהם".

עם הודעתו של הנשיא האיראני, נרשמה צניחה במחירי הנפט. בתגובה לדברי רוחאני, צייץ טראמפ בטוויטר: "איראן רצתה שאסיר את הסנקציות שהוטלו עליהם כדי שניפגש, אמרתי, כמובן, לא!".

חסן רוחאני, נשיא איראן, נואם באסיפה הכללית של האו"ם, ניו יורק, ארה"ב, 25.09.19. רויטרס
"ההצעה ניתנה באווירה רעילה של הלחץ המקסימלי". רוחאני בנאומו באו"ם/רויטרס

דבריו של הנשיא האיראני מגיעים למרות הצהרתו של טראמפ, שנאם אף הוא בעצרת האו"ם ואמר: "לכל האומות יש חובה לפעול נגד איראן. שום מדינה אחראית לא צריכה לסבסד את שפיכת הדמים של איראן. כל עוד ההתנהגות המסוכנת של איראן תימשך, הסנקציות לא יוסרו, הן יהודקו".

במהלך העצרת רוחאני שלל את האפשרות של פתיחה מחדש של המשא ומתן עם ארצות הברית, כשאמר ש"תושבתנו לקיום שיחות תחת לחץ - היא לא". בנאומו ביום רביעי השבוע האשים את ארצות הברית ב"טרור כלכלי חסר רחמים" וב"פיראטיות בינלאומית". בנוגע להרחבת ההסכם שנחתם עם המעצמות בשנת 2015 אמר רוחאני לארצות הברית כי "עליכם לשלם יותר".

כמו כן, רוחאני מתח ביקורת על מדינות אירופה, שלדבריו נכשלו בהגנה על האינטרסים של טהראן לאחר פרישת ממשל טראמפ מההסכם וחידוש הסנקציות. הוא איים כי איראן עשויה לצאת מהעסקה שנחתמה עם המעצמות בשנת 2015, אחרי שבחודשים האחרונים צמצמה את התחייבויותיה אליה. "אנחנו מחויבים להסכם הגרעין, אבל לסבלנותה של איראן יש גבול", אמר.

עוד בוואלה!

דיווח באיראן: נסראללה נפגש לאחרונה עם חמינאי ועם סולימאני

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במהלך עצרם האו"ם בניו יורק - ה-24 לספטמבר 2019. רויטרס
"איראן ביקשה, אמרנו כמובן לא". טראמפ בעצרת האו"ם, השבוע/רויטרס

תגובת טראמפ בטוויטר:

גם שר החוץ ישראל כץ נאם בעצרת האו"ם, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו נאלץ לוותר על הנסיעה בעקבות הדיונים על הרכבת הממשלה, וקרא "לעצור את איראן היום כדי למנוע מלחמה מחר". כץ הוסיף כי יש ללכת בעקבות טראמפ בהפעלת לחץ על איראן, בטענה ש"זו הדרך לעצור אותם", והוסיף פנייה להנהגה בטהראן: "לא סופרים את הציפורים עד לסוף הסתיו. זה לא נגמר עד שזה לא נגמר".

(עדכון ראשון: 15:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully