וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר כץ בעצרת האו"ם: "עלינו לעצור את איראן כדי למנוע מלחמה"

27.9.2019 / 1:45

שר החוץ נאם בעצרת הכללית במקום נתניהו והזהיר מפני חמינאי ומדינתו, אותה כינה "מדינת הטרור הגדולה בעולם ותומכת הטרור הגדולה בעולם". הוא התייחס גם לשבויים ולגופות החיילים בעזה וקרא למנוע ממדינות להעביר לה סיוע עד שחמאס יחזיר אותם למשפחותיהם

צילום: רויטרס

שר החוץ ישראל כץ נאם הלילה (ראשון) בעצרת הכללית של האומות המאוחדות וקרא לעצור את איראן כדי למנוע מלחמה אפשרית בעתיד. "עלינו לעצור את איראן היום כדי למנוע מלחמה מחר", אמר. זאת לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו נאלץ לוותר על הנסיעה בעקבות תוצאות הבחירות והדיונים על הרכבת הממשלה.

"אני, ישראל כץ, בן לניצולי השואה מאיר ומלכה כץ, גאה לעמוד כאן היום מעל במת האו"ם כשר החוץ של מדינת ישראל. עבורי, זהו רגע מאד מרגש", פתח השר כץ את נאומו. "ישראל היא דמוקרטיה אמיתית עבור כל אזרחיה, יהודים ולא יהודים כאחד. אבל ישראל היא בראש ובראשונה מדינת הלאום של העם היהודי, מתוקף אלפי שנות היסטוריה יהודית וזכותו של העם היהודי למולדתו. בדיוק כפי שהחליט האו"ם לפני שבעים ושתיים שנה".

השר כץ קרא ללכת בעקבות ארצות הברית ונשיאה דונלד טראמפ בהפעלת הלחץ על איראן. "זו הדרך לעצור אותם", אמר כץ והוסיף פנייה להנהגה בטהראן: "לא סופרים את הציפורים עד לסוף הסתיו. זה לא נגמר עד שזה לא נגמר".

שר החוץ ישראל כץ בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם. 27 בספטמבר 2019.. רויטרס
"ישראל היא בראש ובראשונה מדינת הלאום של העם היהודי". השר כץ בעצרת/רויטרס

"ראינו לאחרונה הסלמה חמורה בה טילים איראנים נורו מאיראן נגד מתקני נפט סעודים כדי לשבש את אספקת הנפט העולמית", אמר כץ. "מתקפת טרור זו נגד ערב הסעודית נעשתה בפקודתו הישירה של מנהיג איראן עלי חמינאי. איראן היא מדינת הטרור הגדולה בעולם ותומכת הטרור הגדולה בעולם. אני קורא לקהילה הבינלאומית להתאחד כדי לעצור את איראן".

השר כץ הוסיף בהתייחסותו לאיראן כי "העולם לא יכול להרשות לאיראן לפתח טילים בליסטיים ועל העולם לעצור את איראן מלתמוך בארגוני טרור ברחבי האזור. האו"ם חייב להכריז על חיזבאללה ומשמרות המהפכה האיראניות כארגוני טרור".

שר החוץ התייחס לגופות החיילים ולשני השבויים המוחזקים בעזה ואמר כי "בעזה, ארגון הטרור חמאס מחזיק בשני אזרחים ישראלים,אברהם מנגיסטו והישאם א-סעיד, וגופותיהם של שני חיילים ישראלים, הדר גולדין ואורון שאול. אני קורא לאו"ם ליישם את החלטותיו בנושא ולמנוע ממדינות להעביר סיוע לעזה עד שחמאס יחזיר אותם למשפחותיהם".

עוד בוואלה!

דיווח: איש המודיעין שהגיש את התלונה נגד טראמפ - סוכן CIA

לכתבה המלאה
המנהיג העליון באיראן, עלי חמינאי במהלך פגישה עם גורמי מערכת המשפט טהראן, איראן 26 ביוני 2019. AP
כץ שלח פנייה אישית למנהיגים באיראן. המנהיג העליון עלי חמינאי בטהראן/AP

"אתה מדכא בברוטליות את העם הטורקי, טובח במיעוט הכורדי ותומך בחמאס", תקף כץ את נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן על הדברים שאמר נגד ישראל. "אתה האחרון שיכול להטיף לישראל. אתה לא סולטן, וטורקיה היא לא האימפריה העותמנית. תתבייש לך".

שר החוץ סיפר על יוזמה שלו ושל ראש הממשלה נתניהו ואמר כי "בשנים האחרונות, ראש הממשלה נתניהו ואני פיתחנו את יוזמת 'המסילות לשלום' שתחבר את מדינות המפרץ במסילות רכבת דרך ירדן לנמל חיפה. יוזמה זו תאפשר להן גישה מהירה, קצרה ובטוחה יותר לים התיכון. בכוונתנו גם לחבר את הרשות הפלסטינית לפרויקט, אשר יביא לתנופת הכלכלה שלהם".

שר החוץ ישראל כץ בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם. 27 בספטמבר 2019.. רויטרס
"קורא לכל המדינות ללכת בעקבות ארצות הברית", השר כץ בעצרת האו"ם. אתמול/רויטרס

שר כץ תיאר את מדיניותה הברורה של ישראל וברצונה לקדם נורמליזציה עם מדינות המפרץ. "אין לנו שום סכסוך עם מדינות המפרץ, ויש לנו אינטרסים ביטחוניים משותפים מול האיום האיראני, כמו גם בקידום יוזמות אזרחיות רבות".

השר כץ קרא בשנית ללכת בעקבות המדיניות האמריקנית, הפעם בסוגיית ההכרה בירושלים כמדינת העם היהודי. "איש לא יוכל להפריד בין העם היהודי למולדתו ההיסטורית. ואיש לא יוכל להפריד ביננו לבין ירושלים, בירתנו הנצחית", קרא כץ מעל בימת האו"ם. הוא סיים את נאומו בברכה לחג ואמר "מאחר ואנו חוגגים בקרוב את ראש השנה היהודי, ברצוני לסיים את דבריי בברכה היהודית המסורתית - לכולכם, לאזרחי ישראל ולעם היהודי ברחבי תבל: שנה טובה ומתוקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully