וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות חריף: מנדלבליט סירב לבקשת נתניהו להעברת השימוע בשידור חי

עוזרו של היועץ כינה את פניית פרקליטי ראש הממשלה בנושא כ"בקשת סרק חסרת תקדים ונעדרת כל ביסוס משפטי". הוא הוסיף כי "הדבר אינו מכבד את הליך השימוע בפניו אנו עומדים ומפחית מהחשיבות הרבה שהיועץ מייחס לו. ראש הממשלה בתגובה: "החלטת היועץ מאכזבת"

עריכה: תומר לוי

עימות בין מנדלבליט לנתניהו - כל הפרטים

  • היועמ"ש סירב לבקשתו של רה"מ לשידור חי של השימוע בעניינו
  • "בקשה חסרת תקדים, נעדרת כל ביסוס משפטי"
  • "הבקשה אינה מכבדת את הליך השימוע בפניו אנו עומדים"
  • נתניהו בתגובה: "החלטת היועץ מאכזבת"

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט דחה הערב (חמישי) את בקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להעברת השימוע שייערך בתיקיו בשבוע הבא בשידור חי. במכתב תקיף ששלח עו"ד גיל לימון, עוזרו של היועמ"ש, לפרקליטי נתניהו עו"ד עמית חדד ויוסי אשכנזי, הבהיר כי "היועץ המשפטי לממשלה מייחס חשיבות רבה להליך השימוע, שנועד לשקול בלב פתוח ובנפש חפצה את טענותיכם בקשר לתיקי החקירה. ואולם, הליך זה לא יוכל להגשים את תכליתו אם קיימת כוונה לנהל אותו כמו אירוע תקשורתי, ולא כשלב בעל חשיבות בהליך הפלילי".

"הבקשה אותה הצגתם היא חסרת תקדים, ולמעשה, נעדרת כל ביסוס משפטי", הוסיף לימון. "כמעט והיינו אומרים כי הבקשה אינה מכבדת את הליך השימוע בפניו אנו עומדים". לדבריו, "שום שימוע בעניינו של אף חשוד לא מתקיים ולא התקיים מעולם באופן פומבי. לא למותר להזכיר לעניין זה את עקרון השוויון בפני החוק, המחייב גם בתיקי החקירה המדוברים".

עוזרו של היועמ"ש גינה את בקשות פרקליטי נתניהו, וכתב כי "מוטב היה אם חלף בקשות סרק כגון דא בקשר להליך השימוע, אשר אתם יודעים היטב שלא יתקבלו, הייתם פועלים לקיים את ההנחיות המחייבות בהליך זה. בפרט - העברת עיקרי טיעון מנומקים ומפורטים עובר למועד השימוע, אשר נועדו לסייע בקיום הליך שימוע ענייני, יסודי ומעמיק".

לקריאת המכתב המלא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט בישיבת הממשלה, 8 בספטמבר 2019. AP
"מייחס חשיבות רבה להליך השימוע". מנדלבליט/AP

מוקדם יותר היום אמר נתניהו כי "אחרי שלוש שנים של מבול של הדלפות מגמתיות, חלקיות, הגיע הזמן שהציבור ישמע את הכול. גם את הצד שלי, בצורה שלמה ומלאה - ללא מתווכים, ללא צנזורים וללא מעוותים". הוא הוסיף כי "אני חושב שזה הדבר הדרוש וזה מה שעשה השופט חנן מלצר ביחס לדיוני ועדת הבחירות, זה מה שעשה הנשיא ראובן ריבלין ביחס לדיונים עם המפלגות, אלה הדברים שנותנים ביטחון לציבור".

בעקבות זאת, סנגורי ראש הממשלה שלחו ליועץ המשפטי לממשלה בקשה בכתב, בה ביקשו לקיים את השימוע "בדלתיים פתוחות ובאופן פומבי".

עוד בוואלה!

לקראת השימוע: נתניהו מבקש מהיועמ"ש לפתוח את הדיונים לשידור חי

לכתבה המלאה
בנימין נתניהו לאחר שקיבל את המנדט להרכבת הממשלה, 25.09.19. ראובן קסטרו
"הגיע הזמן שהציבור ישמע את הכול". נתניהו/ראובן קסטרו

על פי החלטת מנדלבליט, נתניהו יתייצב לשימוע ב-2 באוקטובר, שישפיע על ההכרעה אם להגיש כתבי אישום נגדו. זאת, במקביל לקיום המגעים הקואליציוניים שצפויים להימשך לאורך החודש הקרוב. נתניהו פנה לאחרונה לעו"ד אורי קורב, שהיה התובע מטעם הפרקליטות במשפט אולמרט, שייצג אותו משפטית בשימוע - כך פורסם לראשונה בחדשות 12. לאחרונה הצטרף לצוות ההגנה של נתניהו עו"ד רם כספי, שמוגדר "יועץ", וזאת לצד עו"ד עמית חדד ועו"ד יוסי אשכנזי ממשרד הרצוג, פוקס, נאמן.

מטעם ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "החלטת היועץ מאכזבת". עוד הוסיפו כי "היועמ"ש אמר שהשימוע לא נועד לשכנע את הציבור, אבל בארבע השנים האחרונות החקירות נגד ראש הממשלה נתניהו לוו במאות הדלפות פליליות מהחקירות, עוינות ומוטות שכוונו דווקא לאוזני הציבור, במטרה לייצר סחף תקשורתי נגד ראש הממשלה. למרות התלונות שהוגשו, איש בפרקליטות לא בדק אפילו הדלפה אחת מתוך מאות, דבר שהיה מביא להפסקתן המידי".

"מאחר שלא ננקטה שום פעולה חקירתית נגד ההדלפות הן צפויות להימשך לאורך השימוע יחד עם התדרוכים המגמתיים לתקשורת שמלווים אותן", נכתב. "כל זה מייצר משפט שדה לראש הממשלה שהוא בלתי נסבל בדמוקרטיה, ולכן היה ראוי לתקן את המצב על ידי פתיחת הדלתות של השימוע לציבור הרחב, וכדי שהציבור ייחשף לכל העובדות ולא רק להדלפות המגמתיות. הטענה שמדובר בצעד חסר תקדים אינה רלוונטית. גם הנשיא ריבלין וגם השופט מלצר פתחו באופן חסר תקדים דיונים שהיו חסויים עד כה לציבור כדי להבטיח שקיפות והוגנות. מה שהוא באמת חסר תקדים הוא הלינץ' התקשורתי שנערך ערב ערב בתקשורת באמצעות הדלפות מגמתיות נגד ראש הממשלה, ואת זה אפשר לתקן רק על ידי שקיפות".

(עדכון ראשון: 19:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully