וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת השימוע: נתניהו מבקש מהיועמ"ש לפתוח את הדיונים לשידור חי

26.9.2019 / 17:10

בשבוע הבא יתייצבו פרקליטיו של רה"מ במשרדו של מנדלבליט לדיון בתיקים טרם ההחלטה אם להגיש כתב אישום. נתניהו פנה ליועמ"ש כדי שיאשר שידור מהדיון במשרדו, ועורכי דינו שלחו בקשה לקיום השימוע "בדלתיים פתוחות ובאופן פומבי". נתניהו: "רוצה שהכל יישמע"

עריכה: תומר לוי

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא היום (חמישי) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לאפשר שידור חי מדיון השימוע שייערך בתיקיו בשבוע הבא. "אחרי שלוש שנים של מבול של הדלפות מגמתיות, חלקיות, הגיע הזמן שהציבור ישמע את הכול. גם את הצד שלי, בצורה שלמה ומלאה - ללא מתווכים, ללא צנזורים וללא מעוותים", אמר נתניהו.

"אני מבקש מהיועמ"ש לפתוח את השימוע לשידור חי", אמר נתניהו. "אני חושב שזה הדבר הדרוש וזה מה שעשה השופט חנן מלצר ביחס לדיוני ועדת הבחירות, זה מה שעשה הנשיא ראובן ריבלין ביחס לדיונים עם המפלגות, אלה הדברים שנותנים ביטחון לציבור".

בעקבות זאת, סנגורי ראש הממשלה שלחו ליועץ המשפטי לממשלה בקשה בכתב, בה הם מבקשים לקיים את השימוע "בדלתיים פתוחות ובאופן פומבי".

בנימין נתניהו לאחר שקיבל את המנדט להרכבת הממשלה, 25.09.19. ראובן קסטרו
"אלה הדברים שנותנים ביטחון לציבור". נתניהו/ראובן קסטרו

ראש הממשלה פנה למנדלבליט והוסיף כי "אתה יודע שהשקיפות נותנת את האמת. הרי בלאו הכי יהיו הדלפות, אנחנו רואים כבר 300 הדלפות בלי שום טיפול ובלי שום חקירה. לכן הפרקטיקה הזאת תימשך. ובכן למה שהציבור יהיה ניזון מדברים חלקיים? אדרבא, הכל שיצא, לא רק שאין לי מה להסתיר - אני רוצה שהכל יישמע. זאת בקשתי, שידור חי של השימוע, כך נבטיח צדק ואמת".

בשבוע שעבר הכחיש נתניהו את הדיווחים על כוונתו להגיע להסדר טיעון בתיקיו. בהודעה מטעמו נמסר כי "אין כל שחר לדיווחים השקריים על כוונה של ראש הממשלה נתניהו להגיע להסדר טיעון. פרקליטיו של ראש הממשלה יופיעו לשימוע כמתוכנן ויציגו בו טענות מוחצות".

על פי החלטת מנדלבליט, נתניהו יתייצב לשימוע ב-2 באוקטובר, שישפיע על ההכרעה אם להגיש כתבי אישום נגדו. זאת, במקביל לקיום המגעים הקואליציוניים שצפויים להימשך לאורך החודש הקרוב. נתניהו פנה לאחרונה לעו"ד אורי קורב, שהיה התובע מטעם הפרקליטות במשפט אולמרט, שייצג אותו משפטית בשימוע - כך פורסם לראשונה בחדשות 12. לאחרונה הצטרף לצוות ההגנה של נתניהו עו"ד רם כספי, שמוגדר "יועץ", וזאת לצד עו"ד עמית חדד ועו"ד יוסי אשכנזי ממשרד הרצוג, פוקס, נאמן.

(עדכון ראשון: 13:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully