וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי ניצן למ"מ מנכ"לית משרד המשפטים: "התנהלת בצורה שמעלה שאלות"

26.9.2019 / 21:05

פרסום ראשון: לאחר שסיגל יעקבי ניסתה לבלום את המכרז בו נבחרה בן ארי למשנה לפרקליט המדינה, שיגר אליה ניצן מכתב חריף. הפרקליט כתב: "נדהמתי לשמוע כי ביקשת לא רק לדחות את מועד הוועדה, אלא לבטל המשרה". יעקבי: "שמה לנגד עיני את אמון הציבור בטוהר הליכי המינוי"

צילום: רוני כנפו

פרקליט המדינה שי ניצן שיגר מכתב תקיף ביותר למ"מ מנכ"לית משרד המשפטים סיגל יעקבי, שניסתה לבלום את המכרז שבו נבחרה הבוקר (חמישי) ליאת בן ארי. "נדהמתי לשמוע הבוקר לראשונה כי בימים האחרונים פעלת מול נציב שירות המדינה בנוגע למכרז", כתב ניצן. "ולאחר מכן ביקשת לא רק לדחות את מועד הוועדה, אלא לבטל המשרה... כל זאת מבלי להחליף עמי מילה וחצי מילה בנושא. התנהלות זו מעלה שאלות קשות ואודה לקבלת הבהרות".

במכתב תקף ניצן בחריפות את מ"מ המנכ"ל, וכותב כי רק הבוקר נודע לו שכבר שלשום כתבה לנציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, וביקשה לדחות את ועדת הבוחנים. "מטעמים השמורים עמך לא מצאת לנכון לכתב אותי, פרקליט המדינה העומד בראש הארגון והממונה הישיר על המשרה הרלוונטית, למכתבך בעניין", כתב ניצן. "אף לא מצאת לנכון לקיים עמי שיח כל שהוא בעניין זה בטרם משלוח הפנייה!. בדיקה שערכתי העלתה כי לא מצאת לנכון לכתב גם את היועץ המשפטי לממשלה ואף איתו לא מצאת לנכון לקיים שיח, והוא שמע על כך הבוקר לראשונה מהנציב".

במכתב תיאר ניצן כי נציב שירות המדינה השיב לממלאת מקום המנכ"ל יעקבי שתאריך המכרז נקבע בשל התחייבות המדינה בפני בית הדין לעבודה לקיימה עד סוף ספטמבר, אך שניתן יהיה לבחון את הנושא אם תגיע להסכמה עם פרקליט המדינה. אלא שיעקבי, לדברי ניצן, כלל לא פנתה אליו, ודקות לפני התכנסות ועדת המכרז היום בבוקר ביקשה מהנציב לבטל את הוועדה - ואת משרת המשנה לפרקליט המדינה.

לקריאת המכתב המלא

שי ניצן במהלך טקס קבלת פנים לשר המשפטים, משרד המשפטים, ירושלים 23 ביוני 2019. ראובן קסטרו
מכתב תקיף. ניצן/ראובן קסטרו

הנציב אף עדכן את יעקבי אתמול כי תאריך המכרז נקבע בשל התחייבות המדינה בפני בית הדין לעבודה לקיימו עד סוף ספטמבר. היא השיבה לו הבוקר כי היא אינה מכירה את ההתחייבות הזו. "לא מצאת לנכון לברר אם המדינה התחייבה התחייבות משפטית בנושא, כפי שמסר לך הנציב, אלא החלטת להסתפק בכך שאת אישית אינה מכירה אותה ואת ההליך המשפטי שנוהל. מיותר לציין כי לו טרחת לדבר איתי בנושא, הייתי מספר לך על ההליך ועל התחייבות המדינה לקיים את המכרז".

עוד בוואלה!

למנות הניסיונות לבטל המכרז התובעת בתיקי נתניהו נבחרה למשנה לפרקליט המדינה

לכתבה המלאה
שר המשפטים אמיר אוחנה וממלאת מקום מנכ"ל משרד המשפטים סיגל יעקובי. אתר רשמי
מונתה לתפקיד רק לפני שבועיים כמשרת אמון של שר המשפטים. אוחנה ויעקובי/אתר רשמי

יעקבי, שמונתה לפני כשבועיים על ידי שר המשפטים אמיר אוחנה לממלאת מקום המנכ"לית, שימשה לפני כן בתפקיד בכיר במשרד - כונסת הנכסים הרשמית והאפוטרופוסית הכללית. ניצן מתייחס גם לכך. "כמי שממלאת מזה למעלה משנתיים תפקיד של מנהלת יחידה במשרד, ומכירה את מערכת היחסים בין ראש יחידה לבין מנכ"לית המשרד, היעלה על הדעת מצב בו ממלאת מקום מנכ"לית פועלת לביטול משרה בכירה ביותר, ביחידה הגדולה ביותר במשרד, יחידה העוסקת באכיפת חוק, ללא, למצער, היוועצות מראש עם ראש היחידה?!".

"על רקע האמור", סיים ניצן, "אין לי אלא לתמוה תמיהה גדולה על התנהלותך: על כך שמצאת נכון ללכת שבי אחר טענות שהועלו במכתב אנונימי, אף שכולן כבר נדונו והוכרעו מספר חודשים קודם לכן; על כך שפנית 'מאחורי גבי', פשוטו כמשמעו - בעניין כה משמעותי, לנציב... על כך שאפילו לא טרחת לכתב אותי או את היועמ"ש לשני מכתבייך הראשונים... על כך שביקשת לנקוט בצעד חריג זה מבלי לקחת בחשבון את הפגיעה המשמעותית שהיתה יכולה להיגרם כלפי עובדי המשרד שהגישו מועמדות למכרז... ועל כך שביקשת מהנציב לנקוט צעד דרמטי וקיצוני, בבוקרו של יום המכרז, ללא שום הצדקה עניינית, ומבלי לקיים עבודת מטה משמעותית ומסודרת כלשהיא בעניין. אני סבור שאני, והפרקליטות כולה, זכאים לקבלת הסברים לשאלותיי".

בתגובה, שלחה יעקבי מכתב ליועץ המשפטי לממשלה ובו התייחסה לטענות שהופנו כלפיה. "בבואי לטפל בעניין כזה אני שמה לנגד עיניי בראש ובראשונה את אמון הציבור בטוהר הליכי המינוי במשרד, ובמיוחד כאשר מדובר במשרות בכירות בגופי אכיפת החוק ועל כן אני דוחה מכל וכל את ניסינוך לעורר 'תמיהות ומחשבות קשות אודות המניע והגורם לנקיטת צעדים אלה'".

לדברי יעקבי, למרות החלטת נציבות שירות המדינה לקיים את המכרז, נותרו "שאלות ותהיות" שעורר ההליך ולא נענו. כך למשל, היא כותבת כי "נותרה תמיהה כיצד המשרה לא אויישה משך תקופה ארוכה ולא נעשה כל ניסיון לאיישה", כאשר "לא נמצא כל תיעוד לשינוי במשרה, או במיקומה במבנה הארגוני, שיש בו להצדיק השיהוי באי פרסום המכרז".

עוד כותבת מ"מ המנכ"לית כי גם נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, ציין שלא ניתנה לו תשובה שהניחה את דעתו והסבירה מדוע המכרז פורסם דווקא "בשעות שבין הפסקת כהונתה של השרה שקד לבין כניסתו לתפקיד של השר אוחנה", וכך לגבי פרסום המכרז בסמוך לפרישתו של ניצן.

יעקבי חותמת את מכתבה באמירה כי "גם אם היה מקום לתיאום טוב יותר בטרם שלחתי את מכתביי, אני סבורה כי עיקר העניין הוא בחובה שהוטלה עליי לניהולו התקים של משרד המשפטים ולפעילות הנדרשת להגברת האמון הציבורי בכל עשייתנו, וגפ כלפי רבים מעובדי ועובדות המשרד שנושאים את עיניים אל ההנהלה ובהם גם פרקליטות ופרקליטים שאף פנו בעניין זה".

(עדכון ראשון: 18:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully