וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל תלונה אנונימית: הוקפא מכרז בו התמודדה התובעת בתיקי נתניהו

24.6.2019 / 17:47

נציבות שירות המדינה הקפיאה את המכרז לתפקיד המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית, בו התמודדה ליאת בן ארי לצד מועמדים נוספים. בתלונה נטען, בין היתר, כי לא ראוי שפרקליט המדינה שי ניצן, שפורש בדצמבר, יהיה מעורב במינוי משנה שיכהן בשמונה השנים הבאות

גזר דין בפרשת הולילנד, מאי 2014. מוטי מילרוד, הארץ
הפרקליטה ליאת בן ארי/הארץ, מוטי מילרוד

נציבות שירות המדינה הקפיאה היום (שני) מכרז לתפקיד המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית. מי שנחשבה למועמדת מובילה לתפקיד היא ליאת בן ארי, פרקליטת מיסוי וכלכלה שמלווה את החקירות בשלושת תיקיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. עם זאת, לוואלה! NEWS נודע כי במכרז התמודדו חמישה מועמדים נוספים. על הקפאת המכרז פורסם לראשונה הבוקר בגלי צה"ל.

אתמול התקבלה בנציבות שירות המדינה תלונה אנונימית שכביכול נשלחה בשם פרקליטים ונגעה למכרז. בתלונה נכתב כי תפקיד המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית אינו מאויש זה כשנה, ולכן יש לבדוק מדוע פורסם מכרז לתפקיד דווקא לאחר פיטוריה של שרת המשפטים הקודמת איילת שקד, וטרם כניסתו לתפקיד השר הנוכחי, אמיר אוחנה. עוד נטען כי לא תקין שפרקליט המדינה שי ניצן, שמסיים את תפקידו בעוד כחצי שנה, ישפיע על מינוי המשנה - שממונה לכהונה של שמונה שנים. בנוסף לשי ניצן, ישבו בוועדת המינויים גם השופט בדימוס משה גל, המשמש כיו"ר הוועדה; היועצת המשפטית של משרד החקלאות, אפרת אביאני; וכן יו"ר ועד הפרקליטים, אורית קורין.

לקריאה נוספת:
הפרקליטות במענה לנתניהו: אין הצדקה לדחיית השימוע

פרקליט המדינה שי ניצן בטקס קבלת פנים לשר המשפטים הנכנס, ח"כ אמיר אוחנה, משרד המשפטים, ירושלים, 23 ביוני 2019. ראובן קסטרו
בתלונה נטען כי לא ראוי שישתתף בקבלת ההחלטה/ראובן קסטרו

נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, עדכן אתמול בערב את השר אוחנה בתלונה - זאת אף שלשר אין נגיעה או השפעה על מכרזים מקצועיים. לאחר השיחה החליט הרשקוביץ להקפיא את המכרז עד לבירור הטענות שבתלונה. "בהתאם לנוהל הקיים", נמסר מהנציבות, "התלונה מחייבת בדיקה של הטענות המועלות בה, ועד לסיום הבדיקה יוקפאו הליכי המכרז למספר ימים, עד לבירור הטענות".

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק מחה בחריפות על ההחלטה. "טורקיה כבר כאן. שליחי נתניהו מחסלים חשבון עם בן ארי המקצוענית, שהעזה להמליץ על אישום בשוחד. היועמ"ש, שהתחייב שההחלטה על כתב אישום לנתניהו תתקבל עד דצמבר 19, כשניצן עדיין בתפקידו - מורח. הוא מודיע לפתע שלאחר השימוע ייקח לו עוד חצי שנה לפחות עד החלטה. האופוזיציה בשנ"צ. שלטון החוק? ז"ל", כתב ברק בעמוד הטוויטר שלו.

במקביל, ועדת המינויים התכנסה היום ובחרה בעו"ד רחל מטר-סקופסקי לעמוד בראש המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, במקומו של עו"ד ג'ואי אש שיפרוש. מטר-סקופסקי, בת 50 מאפרת המכהנת כיום כמנהלת היחידה לעיכוב הליכים בפרקליטות המדינה, נבחרה פה אחד לתפקיד. היא בעלת תואר ראשון במשפטים ותואר שני במדיניות ציבורית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. היא החלה את דרכה כעוזרת משפטית להרכב שופטים בבית המשפט המחוזי בירושלים, עבדה כ-12 שנה כפרקליטה ולאחר מכן כממונה במחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, עד שנבחרה ב-2012 לעמוד בראש היחידה לעיכוב הליכים. בנוסף שימשה מטר-סקופסקי כממונה על המבת"ן (ממונה על בירור תלונות נחקרים בשב"כ), ובשנים האחרונות ריכזה את דוח צוות התביעה שבחן את יישום דוח ועדת דורנר בעניין מדיניות הענישה בישראל. בנוסף היא עמדה בראש צוותים וצוותי-משנה בנושאים מקצועיים הקשורים למדיניות אכיפה פלילית, שהוקמו מכוח החלטות ממשלה.

(עדכון ראשון: 17:08)

עוד באותו נושא

שי ניצן מגיב למתקפות: לא שקלנו שום שיקול פוליטי בעניין נתניהו

לכתבה המלאה
משרד המשפטים בירושלים. נועם מושקוביץ
תפקיד המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית אינו מאויש זה כשנה/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully