וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: איש המודיעין שהגיש את התלונה נגד טראמפ - סוכן CIA

הניו יורק טיימס פרסם כי האיש שתלונתו הובילה לפתיחת תהליך ההדחה נגד הנשיא עבד בשלב מסוים בשירות הבית הלבן, והוחזר לסוכנות הריגול. ב-CIA סירבו להגיב, ועורך דינו של איש המודיעין הזהיר: "חשיפת מידע מזהה עליו עלולה לסכן אותו". טראמפ תקף: "קרוב למרגל"

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

איש המודיעין שהגיש תלונה לפיה נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ניסה לגרום לאוקראינה לפתוח בחקירה נגד סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן הוא קצין ב-CIA - כך דווח הערב (חמישי) ב"ניו יורק טיימס". לפי שלושה גורמים שמכירים את זהותו של איש המודיעין, בשלב מסוים הוא עבד בשירות הבית הלבן, ובהמשך הוחזר לסוכנות הריגול.

דובר מטעם ה-CIA סירב להגיב לדיווח. כמו כן, גם עורכי הדין של איש המודיעין סירבו לאשר היכן הוא עובד והזהירו מפני פרסום מידע מסוג זה. "כל החלטה לדווח על כל מידע מזהה שהתקבל אודות איש המודיעין היא מדאיגה ביותר וחסרת אחריות, שכן זה עלול להעמיד אותו בפני סכנה", אמר עורך דינו אנדרו בקג'. "איש המודיעין זכאי לאנונימיות".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נפגש עם נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי בניו יורק, ארה"ב, 25.09.19. רויטרס
איש המודיעין עבד בשירות הבית הלבן, ובהמשך הוחזר לסוכנות הריגול. טראמפ וזלנסקי/רויטרס

הדיווח מגיע שעות לאחר שוועדת המודיעין של בית הנבחרים פרסמה את דוח התלונה של איש המודיעין. מהדוח עולה כי טראמפ ניסה לשדל את נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי להתערב בבחירות בשנה הבאה. זאת באמצעות פתיחת חקירה נגד ביידן, המועמד הדמוקרטי המוביל לנשיאות.

במקביל, על פי דיווח ב"ניו יורק טיימס", טראמפ אמר לחברי צוות המשלחת האמריקנית לאו"ם כי הוא רוצה לדעת מי סיפק את המידע אודות שיחת הטלפון שלו עם נשיא אוקראינה לאיש המודיעין, והשווה אותו למרגל. "אני רוצה לדעת מי האדם שנתן את המידע כי זה קרוב למרגל", צוטט הנשיא. "אתם יודעים מה נהגנו לעשות בעבר כשהיינו חכמים? נהגנו במרגלים ובבוגדים אחרת מאיך שאנחנו עושים זאת עכשיו".

עוד בוואלה!

נחשפה תלונת איש המודיעין: "טראמפ ביקש מעורבות זרה בבחירות"

לכתבה המלאה
סגן נשיא ארה"ב לשעבר ג'ו ביידן באירוע בחירות בסטאונטון ברידג', 29 באוגוסט 2019. רויטרס
טראמפ ביקש לפתוח נגדו בחקירה. ביידן/רויטרס

הבית הלבן פרסם אתמול את סיכום שיחת הטלפון שנערכה בין טראמפ לזלנסקי ב-25 ביולי, שמציגה את מאמציו של הנשיא האמריקני לפתוח בחקירה נגד ביידן. טראמפ אף דחק בנשיא האוקראיני לשוחח על הנושא עם עורך דינו האישי, רודי ג'וליאני.

לאחר החשיפה, הדמוקרטים מתחו ביקורת חריפה על פעולותיו של טראמפ וטענו כי הם מחזקים את פתיחת הליך ההדחה הרשמי נגדו. הנשיא, מצדו, הגן על מעשיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully