וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מאיים להגיב על פציעת המחבל: "ישראל תשלם את מחיר פשעיה"

30.9.2019 / 11:40

ראש הלשכה המדינית של חמאס גינה את "העינויים" שעבר ראש החולייה שרצחה את רנה שנרב בחקירת שב"כ, לאחר שאושפז במצב קשה מאוד בבית החולים. "לא נפקיר אותם לידי הסדיזם הציוני", הצהיר הנייה

אתר רשמי

מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה הזהיר היום (שני) את ישראל כי היא "תשלם את המחיר על פשעיה" נגד האסירים הפלסטינים, בעקבות אשפוזו של סאמר ערביד אחרי חקירתו בשב"כ. בדברים שנשא מחוץ למטה הצלב האדום בעזה, אמר ראש הלשכה המדינית של הארגון, כי חמאס ישתמש בכל הדרכים והאמצעים העומדים לרשותו.

לדבריו, "ההתנגדות עומדת בסולידריות עם האסירים בבתי הכלא של הכיבוש הישראלי". הוא גינה את "העינויים" שעבר ערביד והצהיר: "לעולם לא ננטוש את האסירים שלנו, לעולם לא נותיר אותם שלל לסדיזם הציוני והם לא יישארו עוד זמן רב מאחורי הסורגים של הכיבוש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ישראל תשלם את המחיר על פשעיה". הנייה נואם מחוץ למטה הצלב האדום בעזה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוא הוסיף כי "ההתנגדות הנועזת", שהביאה לשחרור אסירים בעבר, יכולה לכתוב "פרק חדש בחירות ובשחרור". הוא ציין כי סוגיית האסירים מושרשת בתודעה ובמצפון של העם הפלסטיני, וכי היא אחת מעמודי התווך שלו.

דבריו מגיעים אחרי מעצרם של חוליית המחבלים שרצחו את רנה שנרב בת ה-17 במעין סמוך לדולב, שאחד מהם אושפז במצב קשה מאוד בבית החולים הדסה הר הצופים אחרי חקירת שב"כ. מנהיג חמאס שיבח את הפיגוע בדולב, שלדבריו מוכיח כי הגדה המערבית תישאר נאמנה לעקרונות, להתנגדות, לירושלים, לפליטים ולשחרור אסירים. הוא אמר כי בעתיד יהיו "שינויים קיצוניים" בכל הנוגע למצב הגיאו-פוליטי וההתנגדות בגדה.

עוד בוואלה!

"אמצעים מיוחדים" ו"הגנת צורך": הגבול הדק בין המותר והאסור בחקירות שב"כ

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאושפז במצב קשה אחרי חקירתו בשב"כ. ערביד/מערכת וואלה!, צילום מסך

משרד המשפטים הודיע אתמול כי הוא בוחן את הנסיבות שהובילו לפציעתו של ערביד, במהלך חקירתו על ידי שב"כ. בהודעה שנמסרה מטעם המשרד צוין כי היחידה לבירור תלונות נחקרים - מבת"ן - החלה בבדיקת האירוע במסגרתו פונה המחבל לאשפוז בעת שהיה עצור, וכי החל איסוף חומרים רלוונטיים בנושא.

נורה ערביד, רעייתו של סאמר, סיפרה בריאיון לסוכנות סאפא כי המעצר, שבוצע לדבריה על ידי כוחות מיוחדים, היה אלים והתבצע בזמן שבעלה היה במכוניתו בדרכו לעבודה. "מנעו ממני לראות אותו בבית החולים", טענה. עוד אמרה ערביד כי כבר בטרם נחקר, בעלה ספג עינויים כשחברי הכוח המיוחד היכו אותו בחוזקה, עד שלבסוף התעלף.

ערביד הועבר לבית משפט בישראל ביום חמישי ולאחר מכן, נלקח למתקן חקירה - שם לטענת אישתו, עונה פעמים נוספות. עוד הוסיפה נורה כי העינויים נמשכו עד שסבל משברים בכל חלקי גופו. פרקליטו של ערביד, עו"ד מחמוד חסאן, אמר לוואלה! NEWS כי הוא הגיש תלונה למבת"ן במהלך היום. "ביקשתי לפתוח בחקירה נגד המעורבים בעינויים. למרות שהתוצאה ידועה מראש - קל מאוד לחלץ הודאות תחת עינויים וראינו את זה גם בתיק שהיו מעורבים יהודים. בתיק של דומא למשל, כולם הרימו גבה כאשר נודעו להם שיטות החקירה. אז מה יגידו הנחקרים הפלסטינים שאין להם זכויות ונגדם משתמשים בעינויים ולחץ בלתי נסבל כמו מעצרם של בני המשפחה, אמהות אחיות וחברות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully