וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירתו של החשוד ברצח רנה שנרב צפויה להתחדש; "שיפור חל במצבו"

ערביד, החשוד שעמד בראש חוליית המחבלים מהפיגוע בדולב, עדיין מונשם ומורדם בבית החולים הדסה הר הצופים, אך חל שיפור במצבו. עורך דינו ציין כי טרם ידוע מתי ישוב לחדר החקירות. מחר צפוי דיון בנוגע להארכת מעצרו

.

בית המשפט הצבאי בעופר דחה היום (רביעי) את בקשת עורך דינו של סאמר ערביד לשחררו. מחר צפוי דיון בנוגע להארכת מעצרו של ערביד, החשוד שעמד בראש החולייה שרצחה את רנה שנרב בת ה-17 במעין הסמוך לדולב.

עורך דינו, מחמוד חסאן, אמר כי חל שיפור קל במצבו, אך הוא עדיין מונשם ומורדם. לדבריו, בדיון נאמר כי הוא יוחזר לחקירה, אך טרם ידוע מתי. עוד ציין כי אפשרו לנורה אשתו לראותו, אך לחמש דקות בלבד. גורמי חקירה ציינו בדיון כי מדובר בחקירה מורכבת שמעורבים בה כמה עצורים והדגישו כי הם מתכוונים להמשיך ולחקור את ערביד כאשר מצבו יאפשר זאת.

בהחלטתה לדחות את בקשת השחרור ציינה השופטת כי שקלה את מצבו הרפואי של ערביד. "שקלתי את העובדה כי הונחה בפני תשתית ראייתית איתנה לכך שהחשוד מעורב במספר פיגועים קשים ובגרימת מותה של הנערה. בהתאם לתיעוד הרפואי מדובר במצב רפואי זמני שאמור להתבהר בימים הקרובים, בנוסף עולה כי חל שיפור הדרגתי במצבו וייתכן כי בימים הקרובים ניתן יהיה לשוב ולחקור אותו". עוד המליצה לאפשר ביקורים של אחותו ואשתו בשל מצבו הרפואי הקשה והורתה להעביר לעורכי דינו חומר רפואי עדכני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית המשפט דחה את בקשת עורך דינו לשחררו. ערביד/מערכת וואלה!, צילום מסך

ערביד אושפז בסוף השבוע במצב קשה מאוד בבית החולים הדסה הר הצופים, לאחר חקירת שב"כ. הוא נעצר ביום רביעי האחרון כשהיה בדרך לעבודתו באל-בירה, והועבר לחקירה במתקן השב"כ במגרש הרוסים בירושלים. הוועד הציבורי נגד עינויים טען לגבי מצבו כי "לפי הידוע לנו הוא כרגע סובל ממספר רב של חבלות קשות, כולל שש צלעות שבורות, אי-תפקוד כליות שדרש וממשיך לדרוש דיאליזה ואובדן הכרה שהוביל להיותו מונשם".

הוועד פנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולחברי כנסת ודרש לפתוח בחקירת פלילית בגין חקירתו בשב"כ. בוועד דרשו גם לבדוק את ערביד לפי "פרוטוקול איסטנבול" - הנחיות שאומצו על ידי האו"ם לבחינת טענותיהם של קורבנות עינויים. הפנייה הוגשה ברקע הודעת משרד המשפטים שלפיה היחידה לבירור תלונות נחקרים - מבת"ן - החלה בבדיקת האירוע. זאת, בעקבות תלונה שהגיש סנגורו של ערביד, עו"ד מחמוד חסאן מטעם ארגון "אדמיר".

בתוך כך, כ-50 בני אדם הפגינו אמש מול בית החולים הדסה הר הצופים בירושלים. כוחות משטרה הגיעו למקום ועצרו לפחות מפגין אחד. בחמאס איימו מוקדם יותר כי ישראל "תשלם את המחיר על פשעיה" נגד האסירים הפלסטינים. הוא גינה את "העינויים" שעבר ערביד והצהיר: "לעולם לא ננטוש את האסירים שלנו, לעולם לא נותיר אותם שלל לסדיזם הציוני והם לא יישארו עוד זמן רב מאחורי הסורגים של הכיבוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully