וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש לסנגורי נתניהו: מוכן לפרוס את השימוע על פני ארבעה ימים

29.9.2019 / 10:30

מנדלבליט נעתר לבקשת ראש הממשלה וקבע את ארבעת ימי השימוע כך שלאחר ראש השנה יתקיימו שני ימי דיון על תיק 4000, ובראשית השבוע הבא יתקיימו שתי ישיבות - אחת לתיק 1000 ואחת לתיק 2000. במקביל נתניהו ימשיך במגעים הקואליציוניים

עריכה: תומר לוי

שימוע לראש הממשלה נתניהו - עדכונים אחרונים:

  • היועמ"ש אישר: השימוע יתקיים במשך ארבעה ימים
  • השימוע יחל ביום רביעי, היומיים הראשונים יעסקו בתיק 4000
  • בימים ראשון ושני יתקיימו שתי ישיבות בתיקי 1000 ו-2000

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אישר לקיים ארבעה ימי שימוע לראש הממשלה בנימין נתניהו במסגרת שלוש הפרשות בהן הוא חשוד. זאת, בהתאם לבקשתו נתניהו, על מנת שסנגוריו "יוכלו להציג את מלוא טיעוניהם".

ביום רביעי הקרוב יחל השימוע, וביומיים הראשונים יעסוק בתיק 4000, ובתחילת השבוע הבא, בימים ראשון ושני, יתקיים דיון על תיקי 1000 ו-2000 (יום לכל תיק). כך, ארבעת ימי השימוע יסתיימו ערב יום הכיפורים.

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט בישיבת הממשלה, 8 בספטמבר 2019. AP
נעתר לבקשת הסנגורים. מנדלבליט/AP

בשבוע שעבר סירב היועץ לבקשתם של סנגורי נתניהו להעביר בשידור ישיר את השימוע. במכתב חריף ששלח עו"ד גיל לימון, עוזרו של היועמ"ש, לפרקליטי נתניהו עו"ד עמית חדד ויוסי אשכנזי, הבהיר כי "היועץ המשפטי לממשלה מייחס חשיבות רבה להליך השימוע, שנועד לשקול בלב פתוח ובנפש חפצה את טענותיכם בקשר לתיקי החקירה. ואולם, הליך זה לא יוכל להגשים את תכליתו אם קיימת כוונה לנהל אותו כמו אירוע תקשורתי, ולא כשלב בעל חשיבות בהליך הפלילי".

"הבקשה אותה הצגתם היא חסרת תקדים, ולמעשה, נעדרת כל ביסוס משפטי", הוסיף לימון. "כמעט והיינו אומרים כי הבקשה אינה מכבדת את הליך השימוע בפניו אנו עומדים". לדבריו, "שום שימוע בעניינו של אף חשוד לא מתקיים ולא התקיים מעולם באופן פומבי. לא למותר להזכיר לעניין זה את עקרון השוויון בפני החוק, המחייב גם בתיקי החקירה המדוברים".

עוד בוואלה!

חקירת הפיגוע בדולב: "ראש החוליה שמאושפז במצב אנוש היה פצצה מתקתקת"

לכתבה המלאה
בנימין נתניהו לאחר שקיבל את המנדט להרכבת הממשלה, 25.09.19. ראובן קסטרו
יתייצב לשימוע במקביל למגעים הקואליציוניים. נתניהו/ראובן קסטרו

עוזרו של היועמ"ש גינה את בקשות פרקליטי נתניהו, וכתב כי "מוטב היה אם חלף בקשות סרק כגון דא בקשר להליך השימוע, אשר אתם יודעים היטב שלא יתקבלו, הייתם פועלים לקיים את ההנחיות המחייבות בהליך זה. בפרט - העברת עיקרי טיעון מנומקים ומפורטים עובר למועד השימוע, אשר נועדו לסייע בקיום הליך שימוע ענייני, יסודי ומעמיק".

על פי החלטת מנדלבליט, נתניהו יתייצב לשימוע שישפיע על ההכרעה אם להגיש כתבי אישום נגדו בשלושת התיקים - 1000, 2000 ו-4000 . זאת, במקביל לקיום המגעים הקואליציוניים שצפויים להימשך לאורך החודש הקרוב. נתניהו פנה לאחרונה לעו"ד אורי קורב, שהיה התובע מטעם הפרקליטות במשפט אולמרט, שייצג אותו משפטית בשימוע - כך פורסם לראשונה בחדשות 12. לאחרונה הצטרף לצוות ההגנה של נתניהו עו"ד רם כספי, שמוגדר "יועץ", וזאת לצד עו"ד עמית חדד ועו"ד יוסי אשכנזי ממשרד הרצוג, פוקס, נאמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully