וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל עיבה את הגדר באיו"ש - אך עשרות פלסטינים חדרו לשטח הישראלי

27.9.2019 / 19:07

אחרי שהופץ ברשתות תיעוד השחתת גדר ההפרדה באזור טול כרם ומעבר כלי רכב פלסטיניים, הודיע צה"ל על הצבת לוחות בטון וביצוע עבודות הנדסיות כדי להגן על יישובי קו התפר. עם זאת, לוואלה! NEWS נודע כי פלסטינים חיבלו בגדר והצליחו לחדור לשטח הישראלי בפעם השנייה השבוע

חלק מאזור גדר ההפרדה באזור העיר טול כרם. 27 בספטמבר 2019.. דובר צה"ל
לוחות הבטון והגדרות שהציבו באזור גדר ההפרדה בטול כרם/דובר צה"ל

עשרות פלסטינים חדרו הלילה (שישי) לשטח הישראלי בחטיבה המרחבית מנשה למרות שצה"ל עיבה את אמצעי הביטחון באזור - כך נודע לוואלה! NEWS. מדובר בפעם השנייה השבוע שבה מתבצעת חדירה מהשטח הפלסטיני, לאחר שמוקדם יותר תועדו פלסטינים ברשתות החברתיות כשהם משחיתים את השער, הנמצא בפיקוח כוחות צה"ל, ומאפשרים לכלי רכב לעבור.

בעקבות המקרה הקודם, צה"ל הודיע אתמול על הגברת אמצעי הביטחון בגבול. "כחלק מפעילותו של צה"ל לשמירה והגנה על גדר התפר, נעשו הבוקר עבודות הנדסיות נרחבות במרחב התפר שבחטיבה המרחבית 'מנשה'. כחלק מעבודות אלו הוצבו לוחות בטון ובוצעו חסימות הרמטיות על שערים שהושחתו ונפרצו בשבוע האחרון על ידי פלסטינים", אמרו בדובר צה"ל. כמו כן, נמסר כי "צה"ל בשיתוף כוחות הביטחון ימשיכו לפעול לשמירה על הביטחון ולפעול מול אירועים מסוג זה בחומרה".

חלק מאזור גדר ההפרדה באזור העיר טול כרם. 27 בספטמבר 2019.. דובר צה"ל
לוחות הבטון שהוצבו בגבול/דובר צה"ל

אלא שהלילה הגיעו עשרות פלסטינים אל גדר ההפרדה באזור טול כרם, שתחת אוגדת יהודה ושומרון, שרפו חלקים ממנה וחיבלו בשער הגבול, המכונה "דוקטור". לפי דיווחי גורמי ביטחון בישראל, הם הצליחו לחדור לשטח ישראל פעם נוספת - וזאת למרות לוחות הבטון שהוצבו על ידי צה"ל. תושבי היישובים בקו התפר הביעו כעס על אוזלת היד של הצבא והעידו כי הם חוששים מהמצב הביטחוני.

בסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות לפני יומיים, נראים פלסטינים בסמוך לגדרות, פותחים את השערים ומאפשרים לכלי רכב בעלי לוחות זיהוי של הרשות הפלסטינית להיכנס לשטח ישראל. מהסרטונים עולה כי הפלסטינים ניצלו את חוסר הערנות של כוחות צה"ל באזור כדי לחבל בגדר ולחדור. תושבים ישראלים המתגוררים ביישובים סמוכי גדר התריעו מפני חדירות אלה המתקיימות מתחת לאף של צה"ל וכן מהפריצות לבתי התושבים באזור. מכתבים בנושא הועברו למפקדים בכירים באוגדת איו"ש.

עוד בוואלה!

כל מה שצריך לדעת על פרשת ביידן-אוקראינה - ועל הסיכוי שטראמפ יודח

לכתבה המלאה
חלק מגדר ההפרדה באזור העיר טול כרם. 27 בספטמבר 2019. דובר צה"ל
התעלות שנחפרו באזור גדר ההפרדה שבאזור טול כרם/דובר צה"ל

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי לוחות הבטון שהוצבו "מונחים ביציבות במקומם ומונעים אפשרות של מעבר רכבים פלסטיניים אל שטחי ישראל. במהלך הלילה התקיימה התקהלות נוספת, במהלכה חצו באופן רגלי מספר פלסטינים אל שטח ישראל. ההתקהלות פוזרה על ידי כוח של מג"ב".

עוד נמסר מדובר צה"ל כי יתוגברו כוחות בגבול בנוסף להצבת לוחות הבטון. "צה"ל בשיתוף כוחות הביטחון ביצעו הערכת מצב מחודשת אשר בהתאם אליה פרסו כוחות תגבור ועתידים לפרוס כוחות תגבור נוספים בימים הקרובים, וימשיכו לפעול לשמירה על הביטחון ולפעול מול אירועים מסוג זה בחומרה".

(עדכון ראשון: 18:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully