וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחת לאף של צה"ל: ביישובים סמוכי הגדר מתריעים מחדירות פלסטינים

25.9.2019 / 23:08

בסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות נראים פלסטינים מחבלים בגדרות הגבול ומאפשרים לכלי רכב בעלי לוחות זיהוי של הרשות להיכנס לשטח ישראל. תושבים ביישובי קו התפר מתריעים מהפריצות לבתי התושבים ומהירידה בתחושת הביטחון. דובר צה"ל: "נפעל מול אירועים מסוג זה בחומרה"

עריכה: תומר לוי

ביישובי קו התפר מול טול כרם גוברת ביממה האחרונה הביקורת על התנהלות צה"ל, זאת בעקבות חדירת כלי רכב פלסטיניים שפרצו את הגבול. בסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות, נראים פלסטינים בסמוך לגדרות, פותחים את השערים ומאפשרים לכלי רכב בעלי לוחות זיהוי של הרשות הפלסטינית להיכנס לשטח ישראל.

מהסרטונים עולה כי הפלסטינים ניצלו את חוסר הערנות של כוחות צה"ל באזור כדי לחבל בגדר ולחדור. תושבים ישראלים המתגוררים ביישובים סמוכי גדר התריעו מפני חדירות אלה המתקיימות מתחת לאף של צה"ל וכן מהפריצות לבתי התושבים באזור. תושבים אלה מדווחים על ירידה בתחושת הביטחון בעקבות המצב הביטחוני והיעדר המענה מצד החטיבה המרחבית מנשה. מכתבים בנושא הועברו למפקדים בכירים באוגדת איו"ש (אזור יהודה ושומרון).

העיר הפלסטינית טול כרם. ראובן קסטרו
סרטונים תיעדו חדירות לשטח ישראל באזור. טול כרם/ראובן קסטרו

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "אתמול הושחתו על ידי מספר פלסטינים שערים המהווים חלק מגדר ההפרדה באזור העיר טול כרם. במהלך האירוע עברו מספר רכבים פלסטיניים לשטח ישראל ושבו בחזרה. השער נסגר ונמצא בפיקוח של כוחות צה"ל. צה"ל יחד עם כוחות הביטחון ימשיכו לפעול לשמירה על הביטחון ולפעול מול אירועים מסוג זה בחומרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully