וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצטיירת תמונה של סדיזם": העליון דן בערעור הגננת כרמל מעודה

16.9.2019 / 11:55

מעודה, הנאשמת ב-18 מקרי התעללות בפעוטות בגן בראש העין, מערערת על ההחלטה לעצור אותה עד תום ההליכים נגדה. סנגורה טען "מעשיה לא מאפיינים את התנהגותה הכללית הנורמטיבית", אך התובעת השיבה: "הם בוצעו לאורך שבועות ארוכים". ההורים הגיעו לבית המשפט

צילום: רוני כנפו, עריכה: אביב אירגז

בית המשפט העליון דן הבוקר (שני) בערעורה של כרמל מעודה, הגננת מראש העין שהואשמה בהתעללות בפעוטות בגן שבבעלותה, על ההחלטה לעצור אותה עד תום ההליכים נגדה. אל הדיון הגיעו הילדים שחוו את ההתעללות וחלקם צעקו לעברה של מעודה.

סנגורה, עו"ד אפרים דמרי, טען כי "ריבוי המקרים כשלעצמו - 18 מקרים - אינו מצדיק מעצר עד תום ההליכים. זאת ועוד, לא כל 18 האישומים הם באותה רמה של אלימות, חלקם ברף הנמוך, וזאת כמובן מבלי להמעיט מכך שאלימות היא אלימות היא אלימות, בייחוד כלפי קטינים חסרי ישע". הוא טוען עוד כי ניתן לראות בכל 18 האישומים "מעשה אחד מתמשך. המעשים האלה לא מאפיינים את התנהגותה הכללית הנורמטיבית".

התובעת דחתה את טענות סנגורה של מעודה ואמרה כי "מדובר במעשים קשים ומסוכנים, ולכן יש עילת מעצר. הטיעונים של חברי מקוממים בעיניי, למשל הטענה שמדובר בהתפרצות רגעית או במעשה אחד. מדובר במעשים שבוצעו לאורך שבועות ארוכים, וזו רק התקופה שתועדה, כי המצלמות נשמרות לשלושה שבועות".

ערעורה של כרמל מעודה , הגננת החשודה בהתעללות, על ההחלטה לעצור אותה עד תום ההליכים, בית משפט העליון, ירושלים , 16 בספטמבר 2019. רוני כנפו
מערערת על מעצרה עד תום ההליכים. מעודה בבית המשפט העליון, היום/רוני כנפו

"גם המעשים הפחות חמורים מציירים תמונה של סדיזם, כי אפילו לא מדובר באיזה אובדן שליטה רגעי בעקבות איזשהו טריגר", הוסיפה התובעת. "למשל יושבת פעוטה ואוכלת ארוחת בוקר. מעודה עוברת לידה ובלי שום התרעה נותנת לה כמה מכות בראש. כמה דקות אחר כך היא דוחפת לה את הראש לצלחת". לדבריה, נציגת שירות המבחן אבחנה כי מעודה מדגימה "נתק רגשי" ממעשיה.

בתחילת הדיון, אחת מאמהות שהגיעו לדיון צעקה לעבר מעודה. השופט יצחק עמית עצר את הדיון ואמר: "יש כאן כללי משחק. הסנגור טוען, ואז התביעה. מי שיתפרץ יוצא החוצה, ואני לא רוצה לשמוע את הקריאות האלה". בתום הדיון, כשמעודה יצאה מהאולם, צעקה לעברה אחת האמהות: "יא זונה, יא שטן".

אחרי הדיון, אמרה אחת האימהות כי "עורך הדין שלה העלה שוב אינספור טענות חסרות בסיס, מנותקות מהמציאות, ללא שום רגש ונגיעה למציאות שבה הילדים שלנו חסרי ישע - נפגעו על ימין ועל שמאל במשך שלושה שבועות מתועדים, וחמש שנים לכאורה".

עוד בוואלה!

בכירים בארה"ב: המתקפה בסעודיה יצאה משטח איראן, טילי שיוט שוגרו

לכתבה המלאה
ערעורה של כרמל מעודה , הגננת החשודה בהתעללות, על ההחלטה לעצור אותה עד תום ההליכים, בית משפט העליון, ירושלים , 16 בספטמבר 2019. רוני כנפו
אחת האמהות התפרצה. הדיון בעניינה של כרמל מעודה בבית המשפט, היום/רוני כנפו

הורה נוסף שהגיע לדיון הוסיף: "מאז שהגן פתוח אנחנו מקווים שבית המשפט יהיה מסוגל לעשות צדק. והצדק יהיה להשאיר אותה עצורה עד תום ההליכים ולא לשחרר אותה הביתה. הילדים שלנו צריכים להיות בחופש - לא היא. היא צריכה להיות סגורה, כלואה ולהיענש במלוא חומרת העונש שאפשר לתת לה". על האפשרות שהיא תוחזק בביתה באיזוק אמר: "אנחנו לא חוששים. היא צריכה לחשוש, אנחנו לא חוששים".

ההחלטה על הארכת המעצר התקבלה לפני כחודש, ולאחר דיון סוער בבית המשפט המחוזי בלוד. במהלך המהומה שפרצה באולם, ההורים שהגיעו לדיון החלו לקלל את עורך דינה של מעודה, אפרים דמרי, ובתגובה, השופט חגי טרסי הורה לעצור את הדיון ועזב את האולם. גם מעודה עצמה הוצאה מהמקום על ידי הסוהרים. כמו כן, אחד האבות שנכח בדיון דפק בחוזקה על השולחן ואף ניסה להתקרב לעברה של מעודה, אולם הוא נבלם על ידי המאבטחים.

בדיון ביקשה הפרקליטות להאריך את מעצרה של מעודה עד תום ההליכים, בטענה כי נשקפת ממנה מסוכנות, בעוד פרקליטה טען כי "לנאשמת אין כל עבר פלילי, היא שירתה שנתיים שירותי לאומי במשטרת ישראל, למדה במוסד להשכלה גבוהה וניהלה מעון. הנאשמת נורמטיבית לחלוטין והתסקיר מראה מצוקה נפשית בעקבות טראומה שעברה". עם זאת, השופט הדגיש כי מכתב האישום עולה "כי הנאשמת פגעה בקטינים באופן שיטתי וללא כל צלם אנוש".

הכתה, טלטלה וחסמה פיהם

לפני כחודשיים הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד מעודה בגין 18 מקרי התעללות ותקיפת כמה מהפעוטות והתינוקות. פרסום תיעוד ההתעללות, כפי שנקלט במצלמות שהוצבו בפעוטון, חשף מעשים קשים ואף הצית מחאת ענק ברחבי הארץ. כתב האישום מייחס למעודה פגיעה ב-11 תינוקות ופעוטות בגן הילדים, בכך שכיסתה את ראשם בשמיכה וישבה עליהם למניעת תזוזה, קשרה את ידיו של אחד הפעוטות באמצעות חוט למשך דקות עד שעות, אחזה כמה מהם בכוח והרימה אותם באוויר והכל עד להטחתם ברצפה.

נוסף על כך, מעודה הואשמה בטלטול תינוקות, העמדתם עם הפנים אל הקיר, לעתים, למשך כמה שעות, הצליפה בהם באמצעות חיתול, סטרה להם, צבטה ומשכה את ראשם לאחור תוך חסימת אפם ופיהם, עד שהתגלעו קשיי נשימה. באחד המקרים הכריחה קטין לאכול את תכולת הצלחת לתוכה הקיא.

במקביל, כתב אישום הוגש נגד אדיר רצון בגין הצתת ביתה של המטפלת בראש העין. מכתב האישום עולה כי בת מקורב של הנאשם טופלה בגן של מעודה, ובעקבות זאת, על פי החשד, הצית את המקום.

(עדכון ראשון: 11:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully