וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראומות מ"גן הזוועות": סיוע לילדים שטופלו ע"י הגננת המתעללת

12.8.2019 / 6:16

צוות מיוחד יסייע לילדי הגן של כרמל מעודה, שהואשמה בהתעללות בפעוטות בראש העין, בהתמודדות עם הטראומה. הטיפולים יסופקו על ידי ארגון דור איתן, זאת בשל היעדר סיוע מהמדינה. "בשלב הבא - נסייע להורים לעמוד על זכויותיהם", אמרו בארגון

צילום: אבי כהן, עריכה: עמית שמחה

ילדי הגן של כרמל מעודה, שהואשמה בהתעללות בפעוטות, יטופלו על ידי צוות מיוחד שיסייע להם להתגבר על הטראומה שחוו. לוואלה! NEWS נודע כי 30 מטפלים שהתנדבו לסייע לילדים ולהוריהם צפויים להתחיל בקרוב את עבודתם.

בהיעדר סיוע מהמדינה, הקים ארגון דור איתן צוות שיספק מענה לנפגעים. בשלב הראשון, בהמלצת פסיכיאטרית ילדים ועובדת סוציאלית, יחלו הילדים טיפול במים לשחייה התפתחותית ביחד עם הוריהם במרכזי הידרותרפיה ממרכז הארץ. בהמשך יעברו הילדים וההורים מפגשים עם מטפלים מקצועיים, ולאחר מכן יזכו, בין היתר, להדרכת הורים, טיפול רגשי באמצעות בעלי חיים, מטפלי CBT, רכיבה טיפולית, כלבנות טיפולית, טיפול בתת מודע, טיפול רגשי, טיפול של קלינאי תקשורת וטיפול של מטפלים התפתחותיים.

הגננת המתעללת, כרמל מעודה  מראש העין במהלך דיון בעניינה, מחוזי מרכז (לוד) 25 ביולי 2019. אבי כהן
הגננת כרמל מעודה במהלך הדיונים בבית המשפט/אבי כהן

חן דרור, אמה של דניאלה בת הארבע שטופלה בגן של מעודה עד לפני שנתיים, סיפרה כי המדינה מסרבת לסייע לה בטיפול בבתה, שסובלת מטראומה. "כשבאתי למרכז להתפתחות הילד ואמרתי להם שמדובר בטראומה, הם עצרו לנו את הטיפולים", אמרה. "אף אחד לא לוקח אחריות, גם לא קופת החולים. אמרו לי 'טראומה זה טראומה, תחכי שלושה חודשים'. העמותה סידרה לנו מיד חוג שחייה".

"אנחנו היינו שם לפני שנתיים", המשיכה דרור. "הוצאתי את הילדה לקראת סוף שנה, אחרי שביום הולדת אחד ראיתי עונשים מאוד קשים בעיניי מצד כרמל. החל מהשנה הראשונה, אחרי שהיא יצאה למסגרת אחרת, התחילו המון בעיות. אמרו שמדובר בבעיות התפתחות, אבל היה מדובר בטראומה. אחד הטיפולים שעזר לנו, גם לפני שידענו שהיא חוותה אלימות, זה טיפול בשחייה. הרגשתי שהילדה מתקדמת. זה נתן לה המון ביטחון, היא התחילה לדבר עם אנשים אחרים. היה לנו קושי גדול לזהות את זה, כי בבית הילדה הגיבה אליי, אבל בגן הייתי מקבלת תגובות ש'היא לא מתקשרת'. חשבתי שמדובר בקשיי הסתגלות. היום אני מבינה שהיה פחד מאנשי הצוות".

עוד בוואלה!

הסערה בעפולה: "לא ייתכן שבארץ הקודש חרדים לא ייהנו מתרבות"

לכתבה המלאה
הפגנת הורים במחאה על אלימות נגד ילדים בגנים, כיכר רבין תל אביב, 27 יולי 2019. ראובן קסטרו
"היה לנו קושי לזהות". הפגנה במחאה על האלימות בפעוטונים בחודש שעבר/ראובן קסטרו

דרור ציינה כי התחושות לקראת פתיחת שנת הלימודים החדשה אינן פשוטות עבורה ועבור חברותיה, אימהות לילדים שספגו התעללות בגנה של מעודה. "סוף כל סוף הבנתי מה הילדה שלי עוברת בגן", אמרה. "בשורה התחתונה אני לא חושבת שהמערכת בנויה להכיל את הדבר הזה. אומרים לי בגנים שהיא תהיה אחת מתוך 28 ושצריך להוציא אותה לחינוך מיוחד, במקום להיות טיפה יותר רגישים. אני רוצה להשאיר אותה בתלם, כי זו טראומה ולא בעיית התפתחות".

"עם התפוצצות הפרשה של כרמל מעודה, ההורים שילדיהם גדלו בגן הזוועות מתחילים להבין את היקף התופעה לאורך חמש שנות פעילותו", אמרה מנהלת תחום הטיפול בדור איתן, אלונה דניאל. "מדובר בעשרות ילדים מדי שנה שחלקם כבר משולבים בגן עירייה וההורים מדווחים כי לחלקם קושי רב להשתלב ולסמוך על אנשים, עיכוב שפתי, אחרים עם קשיים באכילה, התקפי זעם ועוד. הבנו כי מעבר לצעדים הבאים שאנו דורשים מהממשלה נגד ההתעללות בגיל הרך עלינו לטפל כאן ועכשיו באלו שילדיהם סוחבים איתם בנפשם את מה שחוו בגן. עשרות אנשי טיפול נרתמו עבור אותם הורים והילדים והשלב הבא שלנו, לעזור לאותם הורים מול ביטוח לאומי לעמוד על זכויותיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully