וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסערה בעפולה: "לא ייתכן שבארץ הקודש חרדים לא ייהנו מתרבות"

ביטול האירוע שתוכנן להתקיים בהפרדה בעפולה עורר זעם בקרב גורמים בציבור הדתי ופוליטיקאים בימין. "בכל העולם הציבור החרדי מקיים אירועים נפרדים בהבנה", אמר הזמר מוטי שטיינמץ שביטל את הופעתו. בעוד כשבועיים הוא צפוי להשתתף במופע בחסות עיריית חיפה

עריכה: תומר לוי

החלטת בית המשפט המחוזי בנצרת לאסור הפרדה מגדרית באירוע שהיה אמור להתקיים בפארק ציבורי בעפולה, עוררה היום (ראשון) סערה בציבור הדתי והחרדי. גורמים במגזר, בהם פוליטיקאים במפלגות הימין מתחו ביקורת חריפה נגד החלטת בית המשפט, ואף האשימו את ראש הממשלה בנושא.

הזמר מוטי שטיינמץ, כוכב זמר חסידי במגזר החרדי שהיה אמור להופיע באירוע - ביטל את השתתפותו עם החלטת בית המשפט, מה שהוביל לביטול ההופעה כולה, התקשה אף הוא להסתיר את מורת רוחו מהחלטת בית המשפט. "אנו ממתינים להחלטת בג"ץ בנדון ומקווים שההגיון יגבר", אמר. "לא ייתכן שדווקא בארץ הקודש משפחות מהציבור החרדי לא יוכלו להנות מאירועי תרבות, רק בגלל רצונם לשמור על כללי ההלכה".

פארק עפולה. ויקיפדיה, מערכת וואלה! NEWS
פארק עפולה/מערכת וואלה! NEWS, ויקיפדיה

שטיינמץ טען כי "בכל העולם הציבור החרדי מקיים אירועים נפרדים בהבנה ובכבוד מלא. כמובן שאם לבסוף לא תשונה ההחלטה והאירוע לא יתקיים בהפרדה מלאה, אעמוד על עקרונותיי ואוותר גם עכשיו על המופע ואשמח לקדש שם שמיים אך ורק באירועים הנערכים על טהרת הקודש".

שטיינמץ הוא אחד משורה ארוכה של זמרים במגזר החרדי שמופיעים בפני גברים בלבד או בהפרדה מלאה. לא פעם הם נאלצים לוותר על אירועים יוקרתיים כדי לעמוד על עקרונותיהם שלא להופיע באירועים מעורבים. בעוד כשבועיים הוא צפוי להופיע במרכז הקונגרסים בחיפה באירוע המסובסד על ידי העירייה - גם הוא לגברים בלבד. עם זאת, על רקע החלטת בית המשפט, לא ברור כעת אם יתקיים במתכונת המתוכננת.

עוד בוואלה!

פריצה לבית באישון לילה: תיעוד מצלמות הקסדה ממעצר המחבלים בגוש עציון

לכתבה המלאה
הזמר החרדי מוטי שטיינמץ. Yossi Goldberger, עיבוד תמונה
"לא ייתכן שחרדים לא ייהנו מתרבות".מוטי שטיינמץ/עיבוד תמונה, Yossi Goldberger

המופע בעפולה תוכנן להתקיים בשבוע הבא בפארק העירוני בעפולה - והיו אמורים להגיע אליו גם תושבים מיישובים סמוכים. השופט יונתן אברהם קיבל את עתירת שדולת הנשים נגד עיריית עפולה, אסר על קיום המופע בהפרדה, והורה לסדרני העירייה למנוע ולסכל כל ניסיון לבצע אותה ולערב את משטרת ישראל במקרה הצורך. הוא אף חייב את העירייה לשלם את הוצאות המשפט של העותרות בסך 5,000 שקלים.

בעקבות הסערה שפרצה, הנהלת בתי המשפט פרסמה הודעת הבהרה חריגה על דעתה של נשיאת העליון אסתר חיות: "קריאת פסק הדין היתה מגלה כי הוא ניתן בהסכמת כל הצדדים לעתירה ובהם עיריית עפולה. זאת מאחר שלא היתה מחלוקת בין הצדדים באשר לאיסור ההפרדה בין גברים לנשים במרחב הציבורי על פי הדין בישראל ועל פי החלטה שקיבלה בנושא זה ממשלת ישראל".

עוד צוין בהודעה כי "בעקבות פסק הדין הוטחו במערכת המשפט ובשופט בית המשפט המחוזי בנצרת באופן אישי גידופים מבישים המהווים נקודת שפל חדשה בשיח המתלהם אשר למרבה הצער הולך ופושט בארצנו כלפי מוסדות ממלכתיים".

הזמר החרדי מוטי שטיינמץ. עיבוד תמונה
כרזת ההופעה של שטיינמץ בחיפה/עיבוד תמונה

במערכת הפוליטית מיהרו לתקוף את החלטת בית המשפט, ולהאשימה בנקיטת אנטי דתי. "זו מערכת משפט מטומטמת, סליחה שלמרות מעמדי לא מוצא מילה מעודנת יותר", כתב שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' בחשבון הטוויטר שלו. "טמטום פרוגרסיבי פונדמנטליסטי". שר התחבורה הוסיף: "מאחר שחסידי משילות אנחנו - לא נפתור עצמנו בלגלגל את האחריות על המשפטנים: ראש ממשלה חלש שמאה אחוז מהטרלול הזה מתרחש במשמרת שלו. אפס מנהיגות. אפס משילות. דינה זילבר היא ראש הממשלה האמיתי".

מנגד, יו"ר יש עתיד ומספר 2 בכחול לבן יאיר לפיד, חיזק את בית המשפט וקרא לנתניהו לפטר את סמוטריץ' על דבריו. "אם ביבי לא מפטר את סמוטריץ' שאמר עליו 'ראש ממשלה חלש - אפס מנהיגות', אז הוא ראש ממשלה חלש. אפס מנהיגות", צייץ לפיד. יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני השיב לו: "יאיר לפיד הוא רשע מרושע שלא מפריע לו שילדים וילדות חרדיים לא יהיה להם אפילו אירוע אחד, מתוך מאות אירועים שמארגנת עיריית עפולה. אנו זוכרים את הרשעות הזאת ומציעים לו לא לדחוף את האף שלו במקומות שהוא לא מבין בהם".

יו"ר הבית היהודי, שר החינוך רפי פרץ, אמר כי "הניסיון של בית המשפט היום להיצמד לחוק היבש חסר כל הגיון". לדבריו, |מי שרוצה לשלב את הציבור החרדי במארג הישראלי חייב להבין דבר ברור- בכפייה לא נקדם שום דבר.ההחלטה לבטל אירוע נפרד היא רמיסת כבודם של ציבור יקר וגדול. אני קורא לבית המשפט לרדת ממגדל השן אל העם שברחובות ולהבין איזה פער יש בין כותלי בית המשפט לאזרח הפשוט שאירוע כזה לא מפריע לו ואף משמח אותו.שבט אחים ואחיות זה לעשות כל מה שאפשר על מנת לאפשר לקהילה החרדית להשתלב בחיים שלנו בלי לפגוע באורך החיים שלהם".

כנס מו"פ ה-29 באוניברסיטת אריאל - בצלאל סמוטריץ בנאום פתיחה במושב בנושא פסקת ההתגברות. ניב אהרונסון
תקף את נתניהו. סמוטריץ'/ניב אהרונסון

בסיעת שס"ג במועצת העיר עפולה אמרו כי "בשנה האחרונה זכינו לפעול בשיתוף פעולה עם ראש העיר מר אבי אלקבץ ולהביא לתושבי העיר החרדיים את המגיע להם בדין, כך היה באירועים שונים שאורגנו בעיר על ידי המחלקה לתרבות תורנית, לנשים וגברים". לדבריהם, "למרות ההחלטה המקוממת של בית המשפט, אנו פועלים יחד עם ראש העיר בכדי להמשיך ולהעניק שירות שוויוני גם לתושבי העיר החרדיים. חבל שבית המשפט נענה לעתירה פוליטית, קנטרנית ומרושעת של שדולת הנשים שנועדה להשליט טרור מחשבתי ואונס רעיוני וערכי על האוכלוסייה החרדית, צעד שלעולם לא היה נעשה מול המגזר הערבי או האוכלוסייה האתיופית למשל. 'מרוץ נשים' ו'מרתון נשים' מותר, אולם אירוע פנימי קטן הפתוח לכל, אסור. ומדוע? כי לאנשי יש עתיד יש מערכת בחירות. וכך בבריוניות פטרונית של שדולה ממומנת יחד עם נציגת 'יש עתיד' המתיימרת להניף את ישראל שמעל הכל, עשו יחד בכדי לרמוס ולטפס מעל הכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully