וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' במתקפה חריפה: "מערכת משפט מטומטמת; ראש ממשלה חלש"

שר התחבורה מתח ביקורת חריפה ברקע החלטת בית המשפט המחוזי בנצרת למנוע הפרדה מגדרית באירוע בפארק ציבורי בעפולה. "סליחה שלמרות מעמדי לא מוצא מילה מעודנת יותר". הוא אף תקף את ראש הממשלה נתניהו: "הטרלול מתרחש במשמרת שלו"

עריכה: תומר לוי

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' תקף בחריפות היום (ראשון) את מערכת המשפט ואת ראש הממשלה בנימין נתניהו, על רקע החלטת בית המשפט המחוזי בנצרת למנוע הפרדה מגדרית באירוע שתוכנן להתקיים בפארק בעפולה לציבור הדתי. "זו מערכת משפט מטומטמת, סליחה שלמרות מעמדי לא מוצא מילה מעודנת יותר", כתב סמוטריץ' בחשבון הטוויטר שלו. "טמטום פרוגרסיבי פונדמנטליסטי". שר התחבורה הוסיף: "מאחר שחסידי משילות אנחנו - לא נפתור עצמנו בלגלגל את האחריות על המשפטנים: ראש ממשלה חלש שמאה אחוז מהטרלול הזה מתרחש במשמרת שלו. אפס מנהיגות. אפס משילות. דינה זילבר היא ראש הממשלה האמיתי".

לאחר מכן חידד סמוטריץ' את דבריו והוסיף בטוויטר: "מבין שיש מי שנעלבו בשביל ראש הממשלה על הציוץ הזה. אני מאלה שלא מפסיקים לשבח אותו על יכולותיו המדיניות. אבל אי אפשר לתת לו קרדיט על כל מה שטוב כאן ולפטור אותו מאחריות למה שרע. עשר שנים הוא נותן למערכת המשפט לחרב את המדינה הנהדרת שלנו. עד עכשיו הוא אפילו התגאה בכך שהוא מנע כל תיקון".

כנס מו"פ ה-29 באוניברסיטת אריאל - בצלאל סמוטריץ בנאום פתיחה במושב בנושא פסקת ההתגברות. ניב אהרונסון
סמוטריץ'/ניב אהרונסון

המופע המדובר, תוכנן להתקיים בשבוע הבא בפארק העירוני בעפולה - והיו אמורים להגיע אליו גם תושבים מיישובים סמוכים. השופט יונתן אברהם קיבל את עתירת שדולת הנשים נגד עיריית עפולה, אסר על קיום המופע בהפרדה, והורה לסדרני העירייה למנוע ולסכל כל ניסיון לבצע אותה. השופט אף הבהיר כי יש לערב את משטרת ישראל במידת הצורך. כמו כן, הוא חייב את העירייה לשלם את הוצאות המשפט של העותרות בסך 5,000 שקלים. בעקבות החלטת בית המשפט, הזמר מוטי שטיינמץ ביטל את הופעתו, והאירוע בוטל.

מלבד הציוץ בחשבון הטוויטר שלו, סמוטריץ' פרסם הודעה נוספת מטעמו בה טען כי מדובר בפסק דין חמור ומקומם. "הוא מצטרף לשרשרת של פסיקות שהופכות את בית המשפט למי שמציב את עצמו נגד היהדות והציבור הדתי, ומבקש לכפות עליהם את ערכיו המעוותים ולהעביר אותם חינוך מחדש", טען. "ביטול האירוע בעפולה הוא גזל כבשת הרש של הציבור הדתי בעיר, שמבקש להנות מעט מהמרחב הציבורי ותקציביו באופן שתואם את ערכיו ואת השקפת עולמו. ספרו לנו עוד על כפיה דתית".

גם בהודעה הזו תקף סמוטריץ' את נתניהו. "הלוואי ויכולתי לצפות מראש הממשלה לצאת להגנתו של הציבור הדתי ולקרוא את היועץ המשפטי לממשלה, שאנשיו מובילים את הכפיה החילונית הפונדמנטליסטית הזו, לסדר. אבל הוא עסוק בלחפש כעת את המנדטים שלהם ואין לו זמן לטפל במצוקותיהם", אמר. "אני קורא לכלל המפלגות הדתיות להודיע כעת לראש הממשלה כי יתנו את כניסתם לממשלתו אחרי הבחירות בביצוע תיקוני החקיקה הנדרשים כדי לשים סוף לכפיה החילונית הזו ולאפשר לציבור הדתי לחיות על פי אמונתו".

בעקבות דבריו של שר התחבורה, הנהלת בתי המשפט יצאה בתגובה חריגה: "בעקבות פסק דין שניתן היום בעניין מופע שאמור היה להתקיים בפארק העירוני בעפולה, הוטחו במערכת המשפט ובשופט בית המשפט המחוזי בנצרת באופן אישי גידופים מבישים המהווים נקודת שפל חדשה בשיח המתלהם אשר למרבה הצער הולך ופושט בארצנו כלפי מוסדות ממלכתיים", נכתב בתגובת ההנהלה.

עוד נמסר בהודעה, שפורסמה על דעתה של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, כי "קריאת פסק הדין היתה מגלה כי הוא ניתן בהסכמת כל הצדדים לעתירה ובהם עיריית עפולה. זאת מאחר שלא היתה מחלוקת בין הצדדים באשר לאיסור ההפרדה בין גברים לנשים במרחב הציבורי על פי הדין בישראל ועל פי החלטה שקיבלה בנושא זה ממשלת ישראל".

עוד בוואלה!

"נהג ברשלנות ובקלות ראש": כתב אישום הוגש נגד הדורס מקריית גת

לכתבה המלאה

יו"ר הבית היהודי, שר החינוך רפי פרץ, אמר כי "הניסיון של בית המשפט היום להיצמד לחוק היבש חסר כל הגיון". לדבריו, |מי שרוצה לשלב את הציבור החרדי במארג הישראלי חייב להבין דבר ברור- בכפייה לא נקדם שום דבר.ההחלטה לבטל אירוע נפרד היא רמיסת כבודם של ציבור יקר וגדול. אני קורא לבית המשפט לרדת ממגדל השן אל העם שברחובות ולהבין איזה פער יש בין כותלי בית המשפט לאזרח הפשוט שאירוע כזה לא מפריע לו ואף משמח אותו.שבט אחים ואחיות זה לעשות כל מה שאפשר על מנת לאפשר לקהילה החרדית להשתלב בחיים שלנו בלי לפגוע באורך החיים שלהם".

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני נקט לשון תקיפה יותר: "הפסיקה של השופט היא פסיקה מרושעת, שמתאימה לט' באב - יום החורבן, ותגרום להרבה מאד אנשים ובני נוער לא להשתתף באירוע. אני קורא לכל המשתתפים, שלא לפגוע האחד בשני, ומתוך רצון והסכמה כל אחד ישמור על מקומו הוא".

בתגובה לאמירותיו של סמוטריץ', ח"כ סתיו שפיר (המחנה הדמוקרטי) טענה כי הוא גילום הרס הדמוקרטיה הישראלית. "הוא והאידאולוגיה המשיחית שהוא מוביל הם הרס מערכת המשפט ומערכות הצדק", אמרה. "לקיצוניים האלה נתניהו נותן את המדינה בתמורה לשוחד הפוליטי הגדול בהיסטוריה - שליטה במדינה בתמורה למפלט מאימת הדין". יאיר לפיד אמר כי הוא "מחזק את ההחלטה על איסור הפרדה מגדרית באירוע ציבורי. נמשיך להילחם על מדינה יהודית, דמוקרטית וליברלית. כאן זה לא איראן".

פארק עפולה. ויקיפדיה, מערכת וואלה! NEWS
פארק עפולה/מערכת וואלה! NEWS, ויקיפדיה

הדיון בעתירה התקיים לאחר שעיריית עפולה ביקשה לסגור את הפארק לתושבים מן החוץ למשך רוב חופשת הקיץ, וחזרה בה רק בלחץ בית המשפט. "האירוע מיועד למשפחות בהפרדה מלאה", נכתב במודעת האירוע, ומתנוססים עליו בגאווה שמות בכירים בעירייה: ראש העיר אבי אלקבץ וסגן ראש העיר צורי כהן. שדולת הנשים פנתה במכתב רשמי לראש העיר והדגישה כי מעורבות העירייה באירוע בהפרדה בין גברים ונשים מנוגדת להחלטת ממשלה בנושא.

בדרישה לבטל את המופע במתכונתו הנוכחית הנדירה נטען כי "הפקת מופע מעין זה בפארק עירוני מרכזי, מרחב ציבורי השייך לכל תושבי העיר, ללא נשים על הבמה ובהפרדה מגדרית, פוגעת בערך השוויון ומפלה נשים". משלא נענתה השדולה על ידי עיריית עפולה, הגישה יחד עם עו"ד חגי קלעי את העתירה המנהלית הדחופה נגד עיריית עפולה ונגד "מרכזים לקהילה ולהתחדשות שכונות בעפולה", על מנת שלא לאפשר את קיום האירוע ביום רביעי הקרוב במתכונת זו.

עיריית עפולה מסרה בתגובה להחלטת בית המשפט: "מתוך 360 אירועי קיץ, הרשות ביקשה להפיק אירוע לציבור החרדי שיחגוג ויהנה לפי מנהגיו. צר לנו שלא התאפשר. נכבד את החלטת בית המשפט".


(עדכון ראשון: 18:04)

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully