וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2,500 איש עדיין נעדרים בבהאמה אחרי דוריאן: "לכל אחד חסר מישהו"

12.9.2019 / 9:37

הרשויות באיים אמרו כי מספר ההרוגים מההוריקן העוצמתי צפוי לעלות משמעותית. "לעולם לא נשכח אתכם", הבטיח ראש הממשלה. באחת הערים, 90% מהמבנים נהרסו או ניזוקו. "החברים שלי נעדרים"

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

כ-2,500 איש עדיין מוגדרים נעדרים באיי בבהאמה, יותר משבוע אחרי שהוריקן דוריאן החריב את ארכיפלג האיים בקריביים, על אף שהמספרים עשויים לכלול את אלו שפונו למקלטים - כך אמרו אתמול (רביעי) הרשויות. ראש הממשלה הוברט מיניס אמר בנאום לאומה שמספר הקורבנות הרשמי הוא 50, אבל הודה שמספר הנעדרים הגדול אומר כי הוא עתיד לעלות. "המספר צפוי לעלות באופן משמעותי", הצהיר. הוא הוסיף כי הממשלה נוהגת בשקיפות ותספק "מידע על אובדן החיים כשזה יתאפשר לה".

גורמי חירום אמרו במסיבת עיתונאים נפרדת כי רשימת הנעדרים טרם נבדקה מול רישומי המפונים למקלטים ואלפי התושבים שנותרו במקלטים.

פגיעת הוריקן דוריאן איי בהאמה. רויטרס
כ-2,500 עדיין נעדרים. איי בהאמה/רויטרס

"החברים שלי נעדרים, כמה מבני דודים שלי נעדרים, חמישה בסך הכול, הם חיו במארש הרבור", אמרה קלרה ביין, מדריכת טיולים בת 38, שהתייחסה לעיר באיי אבקו. לפי הרשויות, כ-90% מהבתים והמבנים ניזוקו או נחרבו. "לכל אחד באיים חסר מישהו, זה הרסני", אמרה.

עוד בוואלה!

השפם שרצה להחריב את העולם: הרומן שנועד לכישלון מהרגע הראשון

לכתבה המלאה
פגיעת הוריקן דוריאן איי בהאמה. רויטרס
"לכל אחד חסר מישהו". איי בהאמה, אתמול/רויטרס

דוריאן הלמה באיים ב-1 בספטמבר, בעוצמה 5 המקסימלית, והייתה אחת מסופות ההוריקן החזקות ביותר אי-פעם שפגעה ביבשה, עם רוחות במהירות 298 קמ"ש. "הסימפטיה שלנו הולכת למשפחות של כל אחד ממי שמת", אמר מיניס. "הבנה נתפלל למענם בתקופת האבל הזו. אנחנו מציעים לכם את הכתפיים שלנו כדי לבכות עליהן. לעולם לא נשכח אתכם".

הוא הודה לאזרחי ארצות הברית ולנשיא דונלד טראמפ על התמיכה ודחק בתושבים להשתתף במאמצי הסיוע דרך התנדבות או תרומות לארגוני צדקה חוקיים.

פגיעת הוריקן דוריאן איי בהאמה. רויטרס
איי בהאמה לאחר הוריקן דוריאן/רויטרס

עם זאת, אתמול הבהיר הבית הלבן כי ארצות הברית לא תעניק באופן זמני מעמד של מהגרים למי שנמלטו מהאיים בעקבות ההוריקן, העוצמתי ביותר שהכה אי-פעם בבהאמה. המעמד הזה היה מאפשר להם לחיות ולעבוד בארצות הברית בזמן שיקום המדינה.

לפי הערכות פרטיות, דוריאן גרמה לנזק של כשלושה מיליארד דולר באיים ובמקומות אחרים בקריביים. אתמול חודשו באופן מוגבל הטיסות המסחריות לאבקו.

פגיעת הוריקן דוריאן איי בהאמה. רויטרס
איי בהאמה לאחר הוריקן דוריאן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully