וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סופה עצומה ומסוכנת ביותר": הוריקן "דוריאן" התחזק לדרגה 4

מרכז ההוריקן הלאומי בארצות הברית הודיע כי הסופה התחזקה מדרגה 3 לדרגה 4, עם רוחות במהירות של 225 קמ"ש. הסופה נמצאת כ-645 ק"מ מזרחית לאיי בהאמה והיא צפויה להגיע לפלורידה בתחילת השבוע. המושל דסיינטס דחק בתושבים לאגור ציוד לשבוע לפחות

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

המרכז ההוריקן הלאומי בארצות הברית הודיע הלילה (שבת) כי הוריקן דוריאן שעושה את דרכו לחופי פלורידה התחזק לדרגה 4. הסופה עם רוחות בעוצמה של 225 קמ"ש ונמצאת כ-645 ק"מ מזרחית לאיי בהאמה. היא צפויה להגיע לפלורידה בתחילת השבוע.

המרכז הממוקם במיאמי הזהיר כי הסופה צפויה להמשיך להתחזק ולהישאר "סופת הוריקן עצומה ומסוכנת ביותר" כשהיא נעה צפונית-מערבית לאיי בהאמה בדרכה לפלורידה. הסערה הדאיגה את החזאים שמזהירים כי חלקים מפלורידה יחוו רוחות עזות וגשם כבד במשך תקופה ממושכת.

מושל פלורידה, רון דסיינטס, דחק בתושבים לאגור אוכל, מים ותרופות לתקופה של לפחות שבוע. דסיינטס אמר במסיבת עיתונאים בטלהאסי כי עליהם להיות מוכנים ל"משבר רב יומי". אמבר האנטר בן ה-30, עוזר בחנות חומרה בחוף המזרחי של פלורידה, התייחס לאמירה של המושל ואמר כי התושבים "קונים הכל, כל דבר וכל מה שקשור להוריקן, פנסים, סוללות, גנרטורים".

הוריקן דוריאן בדרך לארצות הברית, 30 באוגוסט 2019. רויטרס
"התושבים קונים הכל, כל דבר וכל מה שקשור להוריקן". דוריאן בדרך לארצות הברית/רויטרס

המרכז הלאומי להוריקן הודיע כי דוריאן צפויה להביא לסערה מסכנת חיים שתעלה את מפלס המים לגובה של מטר עד מטר וחצי מעל לרמות הנורמליות בחלקים בצפון מערב בהאמה. מנהל המרכז, קן גרהאם, דחק בתושבים להיערך בהתאם.

"אני מתכנן לעלות לבית שלי הערב", אמר ג'מיסון וויקס, מנכ"ל מסעדת מאכלי ים בחוף ג'נסן שבפלורידה בן 38. "המצב רוח מעט מתוח, כולם קצת עצבניים ופשוט מנסים להתכונן הכי טוב שאפשר". פאולין פאוול, תושבת האזור שהייתה בחופשה משפחתית, אמרה כי "כמעט כולם עזבו, או עוזבים היום".

ממשרד התיירות והתעופה של איי בהאמה נמסר כי מלונות ואתרי נופש ברחבי חלק זה של מדינת האי הפעילו תוכניות תגובה להוריקן. נמל התעופה הבינלאומי של גרנד בהאמה בפריפורט ייסגר בערב יום שישי ולא ייפתח עד 3 בספטמבר, כך נמסר בהודעה.

עוד בוואלה!

רוסיה מציעה לאיראן: נתיב ימי עוקף סנקציות למכירת נפט

לכתבה המלאה
עובדי נמל בפלורידה מתכוננים להוריקן דוריאן הצפויה. 31 באוגוסט 2019. רויטרס
עובדי נמל בפלורידה מתכוננים לסופה הצפויה/רויטרס

הסופה החלה ביום שישי האחרון מעל האוקיאנוס האטלנטי כהוריקן בקטגוריה 2 בסולם הרוחות ספיר-סימפסון בן יש חמש מדרגות, אך התחזק לקטגוריה 3 בהמשך היום. היו לו רוחות מקסימאליות מתמשכות של 185 קמ"ש, כך עולה מהייעוץ האחרון של המרכז הלאומי.

אם, כצפוי, דוריאן יגיע לחוזק בקטגוריה 4 בסוף השבוע, רוחותיו ינשבו במהירות של יותר מ-130 קמ"ש. כרגע המהירות בקצב של 16 קמ"ש, מה שנותן לסופה יותר זמן להתעצם. החזאים חזו שדוריאן תהיה מעל צפון איי בהאמה ביום ראשון ובסמוך לחצי האי פלורידה מאוחר יותר ביום שני. דבר זה צפוי לגרום לנפילה בדרום פלורידה ואז לעבור דרך החלק המרכזי של המדינה.

בן מליק, ראש עיריית חוף קוקואה, אמר כי "מה שקשור זה האטה. אנחנו בוחנים אירוע בן מספר ימים. קיווינו שהוא פשוט יעבור ויעזוב. "אני באמת מודאג מכמות הגשם שנקבל".

"כמה תחנות דלק התייבשו, באחרות יש תורים ארוכים"

"כמה תחנות דלק בפלורידה התייבשו ובאחרות יש תורים ארוכים של מכוניות", אמר המושל דסיינטס והוסיף כי המדינה הקלה על התקנות כדי לאפשר למשאיות בעלות קיבולת גבוהה יותר להעביר דלק וכדי להקל על הכנסת הדלק ממדינות אחרות.

פטריק דה-האן, ראש תחום ניתוח נפט באתר "GasBuddy", אמר כי מחירי הדלק במשאבה לא צפויים להתייקרות בגלל הסערה. "אין בתי זיקוק בפלורידה, יש רק צינור, ואני לא יכול לדמיין שזה יושפע באופן משמעותי. הדלק זורם, וזה הגורם החשוב ביותר," אמר.

חברת שברון קורפ, יצרנית הנפט והגז הטבעי השניה בגודלה במדינה, אמרה כי החלה בפינוי כוח אדם לא חיוני משתי פלטפורמות נפט במפרץ מקסיקו וכי הם החלו לספק "כמה שיותר דלק לקראת הסערה".

מושל פלורידה רון דסיינטס בנאומו לקראת הוריקן דוריאן המתקבת לארצות הברית. 31 באוגוסט 2019. רויטרס
דחק בתשובים לאגור אוכל, מים ותרופות. מושל פלורידה רון דסיינטס/רויטרס

גנרל המשמר הלאומי בפלורידה, ג'יימס אייפרט, אמר כי 2,000 חיילים מהמשמר הלאומי יועברו לאזור מרכז ההוריקן בסוף יום שישי, וכי 2,000 נוספים יצטרפו אליהם ביום שבת. בכירים בפלורידה גם דאגו לגנרטורים בכל בתי האבות ובכל מתקני הדיור המוגן, ובדקו עם יותר ממאה מתקנים שבהם המידע על הגנרטורים אינו בטוח.

רק אחד מכל חמישה בתי אבות בפלורידה מתכנן להסתמך על משלוחים של גנרטורים זמניים כדי להפעיל את המזגנים שלהם אם דוריאן תפסיק את החשמל, כך מסרה סוכנות ממלכתית. זאת חלק מהתקן שקבע חוק שהתקבל לאחר שתריסר בני אדם מתו במחלקת בתי האבות לאחר הוריקן אירמה בשנת 2017.

גורמים רשמיים מטעם הסוכנות הפדרלית לניהול חירום, שעליה נמתחה ביקורת קשה ב-2005 על התגובה האטית שלה להוריקן קתרינה ועקבותיו, תדרכו ביום שישי את הקונגרס על הצעדים שכדאי לנקוט כדי לתכונן לסופה.

תושבים מתכוננים לסופת ההוריקן "דוריאן" בפלורידה. AP
תושבים נערכים להוריקן בפלורידה, אתמול/AP

הסוכנות החלה בהעברת כוח אדם וציוד לג'ורג'יה, כולל משאיות וצוותי קו שיסייעו בהפעלה מחדש של חשמל אם תהיה הפרעה בשירותים, כך מסר עוזר דמוקרטי בבית הנבחרים האמריקני המכיר את התדריך.

מושל ג'ורג'יה, בריאן קמפ, הכריז על מצב חירום ב-12 מחוזות במדינה. הנשיא דונלד טראמפ ביטל ביום חמישי את המסע המתוכנן בסוף השבוע לפולין כדי שיוכל לוודא שהמשאבים מופנים כראוי לסערה.

(עדכון ראשון: 7:24)

תושבים מתכוננים לסופת ההוריקן "דוריאן" בפלורידה. AP
תושבים נערכים להוריקן בפלורידה, אתמול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully