וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל אוסרת הצתת אש למשך 60 יום: "האמזונס טרם ראה את הגרוע ביותר"

נשיא המדינה ז'איר בולסונארו חתם על צו האוסר על הצתת האש, בתגובה לעלייה המאסיבית בכמות השריפות המשתוללות ביער האמזונס. חרף המהלך, פעילים בשמירה על איכות הסביבה אומרים כי לא ברור מה תהיה השפעתו שכן הצתת אש כבר אינה חוקית ברוב אזורי האמזונס

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו, חתם על צו האוסר על הצתת אש למשך 60 יום, זאת בתגובה לעליה המאסיבית בכמות השריפות המשתוללות ביער האמזונס. במקביל, מדינות בדרום אמריקה ייתכנסו בשבוע הבא לדיון במשבר.

חרף המהלך שיזם בולסונארו, שספג ביקרות עזה על כך שלא הצליח להגן על היערות, פעילים למען על איכות הסביבה אומרים כי לא ברור מה תהיה השפעתו שכן הצתת אש כבר אינה חוקית ברוב אזורי האמזונס. פעיל מוביל בשמירה על איכות הסביבה הזהיר כי יער האמזונס "טרם ראה את השריפה הגרועה ביותר".

מבט אווירי על שטחים ביערות האמזונס שכולו על ידי שריפות הענק ליד פורטו ולהו ב-29 באוגוסט 2019. רויטרס
מבט אווירי על שטחים ביערות האמזונס שנשרפו, אתמול/רויטרס

האמזונס, יער הגשם הגדול ביותר בעולם, החיוני במלחמה בהתחממות הגלובלית בגלל הכמות האדירה של פחמן דו-חמצני שהוא סופג - חווה השנה יותר מ-80 אלף שריפות - עם עלייה של 77% מהשנה שעברה. אנשי איכות הסביבה אומרים כי העלייה נובעת בחלקה ממדיניות שננקטה על ידי ממשלו של בולסונארו.

עוד בוואלה!

רוסיה מציעה לאיראן: נתיב ימי עוקף סנקציות למכירת נפט

לכתבה המלאה
השריפות ביערות האמזונס באזור פורטו ולהו ליד חוטבי עצים וחקלאים ב-29 באוגוסט 2019. רויטרס
השריפות ביערות האמזונס באזור פורטו ולהו, אתמול/רויטרס

הצו עליו חתם בולסונארו הגיע כשחוקרים מטעם התביעה בברזיל החלו לבדוק האשמות מהן עולה כי חלק מהשריפות הוצתו בזדון לטובת פינוי אדמות. הצו אוסר על פינוי באופן זה, הנעשה בניגוד לחוק בברזיל.

כמו כן, הצו מאפשר שלושה חריגים בפעולת הצתת אש: כאשר שריפות מורשות על ידי רשויות הסביבה מסיבות הנוגעות לבריאות הצומח; כאמצעי מניעה להילחם בשריפות לא מתוכננות; וכחלק מפרקטיקות מסורתיות של שבטים ילידיים לצורכי מחייה וחקלאות.

השריפות ביערות האמזונס באזור פורטו ולהו ב-29 באוגוסט 2019. רויטרס
השריפות ביערות האמזונס בברזיל/רויטרס

ביום שלישי דחתה ברזיל את הצעת הסיוע ממדינות ה-G7 בסך 22 מיליון דולר למאבק בשריפות הענק. הרשויות לא הסבירו מדוע הן דחו את כספי העזרה, שאותם הציג הנשיא המארח של הפסגה עמנואל מקרון, אך בולסונארו האשים את צרפת שהיא מתייחסת לברזיל כמו אל מושבה. בנוסף לכך, שר ההגנה שלו אמר כי השריפות ביער הגשם הגדול ביותר בעולם אינן מחוץ לשליטה.

"תודה, אבל אולי המשאבים האלו יהיו רלוונטיים יותר לייעורה של אירופה מחדש", אמר אוניקס לורנזוני, ראש הסגל של בולסונארו. "מקרון אפילו לא יכול היה למנוע שריפה צפויה בכנסייה, שהיא חלק מהמורשת העולמית, והוא רוצה לתת שיעורים למדינה שלנו?", הוסיף הבכיר, שהתייחס לשריפה בקתדרלת נוטדראם באפריל. הוא הוסיף כי ברזיל יכולה ללמד "כל מדינה" כיצד להגן על יערותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully