וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ פרסם תמונה מאתר שיגור הלוויין של איראן: "זה לא אנחנו"

30.8.2019 / 22:49

נשיא ארה"ב שיתף בטוויטר צילום לוויין באיכות גבוהה של תוצאות השיגור הכושל של טהראן, והכחיש מעורבות אמריקנית: "מאחל להם כל טוב ולגלות מה השתבש"

צילום: דובר צה"ל

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הערב (שישי) כי ארצות הברית לא הייתה מעורבת בשיגור הלוויין הכושל של איראן, ואיחל לטהראן לגלות מה השתבש. איראן כלל לא אישרה כי השיגור כשל, וטראמפ פרסם בהודעתו בטוויטר תמונת לוויין באיכות גבוהה עם פרטים לגבי אתר השיגור והניסוי שכשכל.

"ארצות הברית לא הייתה מעורבת בתאונה הקטסטרופלית במהלך ההכנות הסופיות לשיגור 'ספיר SLV' מאתר מספר 1 בסמאן שבאיראן", כתב טראמפ. "אני מאחל להם כל טוב ולגלות מה השתבש ב'אתר מספר 1'".

גורם איראני שדיבר בעילום שם אמר כי הרקטה התפוצצה אתמול בכן השיגור במרכז חלל בצפון המדינה. בנוסף לכך, גם גורם אמריקני אמר שהשיגור כשל.

תמונת לוויין של אתר השיגור בצפון איראן אחרי שיגור כושל של לוויין, אוגוסט 2019. טוויטר, אתר רשמי
תמונת הלוויין שפרסם טראמפ בטוויטר/אתר רשמי, טוויטר

ארצות הברית הזהירה את איראן משיגורי הלוויינים, מחשש שהטכנולוגיה המשמשת לשיגורם תאפשר לטהראן לפתח טיל בליסטי המסוגל לשאת ראשי קרב גרעיניים. עם זאת, טהראן דוחה את ההאשמות האמריקניות על כך שהפעילות הזו קשורה לתכנית הטילים שלה.

ממשל טראמפ הגביר את הלחץ הכלכלי על איראן עם סדרת סנקציות כלכליות בניסיון לכפות עליה משא ומתן על הסכם גרעין חדש, אחרי שהוא פרש בשנה שעברה מזה שנחתם עם המעצמות, כולל ארצות הברית, ב-2015. נשיא ארצות הברית חזר השבוע על נכונותו לקיום שיחות עם טהראן, אחרי ניסיונות תיווך של נשיא צרפת עמנואל מקרון, אך הנשיא חסן רוחאני הדגיש כי על וושינגטון להסיר קודם את הסנקציות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully