וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוריקן דוריאן החריב את איי הבהאמה: "חלקים הושמדו, המראות נוראיים"

לפחות שבעה בני אדם נהרגו בסופה האימתנית, שמתקדמת לפלורידה, וראש הממשלה צופה שמספר הקורבנות יעלה. "זה ידרוש מכולנו כקהילה דואגת לסייע בשיקום חייהם של אזרחינו"

צילום: רויטרס

לפחות שבעה בני אדם נהרגו מנזקי הוריקן דוריאן באיי בהאמס, שהותיר כאוס במדינה. ראש הממשלה הוברט מיניס אמר הלילה (רביעי) כי ניתן לצפות לעליה במניין ההרוגים ואמר כי חלקים מאיי אבקו "הושמדו" על ידי הסופה. ההוריקן, עכשיו בעוצמה שתיים, עושה דרכו לחופי פלורידה, ועל אף היחלשותו, הוא גדל לתוך שטח גדול יותר ומהירות הרוח המקסימלית שלה היא 177 קמ"ש.

דוריאן פגעה בארכיפלג בעוצמה חמש, המקסימלית, והותירה נזק עצום. ראש הממשלה אמר במסיבת עיתונאים שכינס הלילה כי יש הצפות חמורות ונזק רב לבתים, לבתי עסק ולתשתיות - כשאזור נמל התעופה נראה "כמו אגם". לדברי ראש הממשלה, החלק הצפוני של האי, כולל העיר מארש הארבור, נפגע בצורה קשה יותר מחלקו הדרומי. מנהיג האופוזיציה פיליפ ברייב דייוויס טס בשמי האזורים שנחרבו ותיאר "מראות נוראיים".

נזקי הוריקן דוריאן באיי אבקו, בהאמס, 03.09.2019. רויטרס
הרס חסר תקדים. בתים הרוסים באיי אבקו/רויטרס

היה זה ההוריקן העוצמתי ביותר שהכה באיים, ואלפי אנשים קראו לעזרה כדי להימלט ממפלס המים העולה ומהמבנים שנחרבו על ידי הרוחות העזות. "העדיפות שלנו כרגע היא מבצע חילוץ ושיקום", אמר ראש הממשלה. "זה ידרוש מכולנו כקהילה דואגת - הממשלה, הכנסייה, העסקים והאזרחים - לסייע בשיקום חייהם של אזרחינו". הוא שיבח את כוחות ההצלה ואת "האומץ" של האזרחים, והדגיש כי עם התייצבות מזג האוויר, תחולק אספקת מזון ומצרכים אחרים.

עוד בוואלה!

השבטים באמזונס מתפללים להפסקת השריפות

לכתבה המלאה
נזקי הוריקן דוריאן באיי אבקו, בהאמס, 03.09.2019. רויטרס
אזור נמל התעופה הפך לאגם/רויטרס

ההוריקן נמצא במרחק של כ-130 ק"מ מחופי פלורידה, והוא מתקדם בכיוון צפון צפון-מערב במהירות של תשע קמ"ש. מהירותו צפויה להתגבר, והוא צפוי לפנות לכיוון צפון צפון-מזרח. הסופה צפויה להישאר בעוצמתה הנוכחית ביומיים הקרובים, עם התקרבותה המסוכנת לחופי פלורידה וג'ורג'יה. המרכז הלאומי להוריקנים בארצות הברית אמר כי לאחר מכן תנוע "דוריאן" לעבור מדינות קרוליינה, ככל הנראה ביום שישי בבוקר.

(עדכון ראשון: 09:37)

נזקי הוריקן דוריאן באיי אבקו, בהאמס, 03.09.2019. רויטרס
"מראות נוראיים". נזקי הוריקן דוריאן באיי אבקו בבהאמה/רויטרס
נזקי הוריקן דוריאן באיי אבקו, בהאמס, 03.09.2019. רויטרס
ההוריקן העוצמתי ביותר שהכה באיים. נזקי סופת הדוריאן בבהאמה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully