וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוריקן דוריאן נחלש ובדרך לפלורידה: "אסור ליפול לשאננות"

3.9.2019 / 22:52

אחרי שהכה בעוצמה באיי הבהאמה, החזאים בפלורידה מזהירים מפני אדישות התושבים. "שילוב הרוחות, ההצפות ונחשולי המים נותר מסוכן", התריעו. בינתיים במדינה מחכים שהסופה, שכבר גבתה את חייהם של שבעה בני אדם, תחלוף: "זו רכבת הרים רגשית, רק רוצים להיות אחרי זה"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

אחרי שהביא למותם של שבעה בני אדם והותיר הרס רב באיי הבהאמה, בפלורידה ממתינים בדריכות להגעתו של הוריקן דוריאן. החזאים במדינה שבו והזהירו כי למרות שחלה היחלשות בעוצמת ההוריקן, הסופה שכעת מוגדרת בדרגה 2, עדיין מסוכנת למדי.

גורמי הביטחון בפלורידה אף הביעו חשש שבעקבות ההיחלשות, יהפוך הציבור שאנן לסכנה. "אנשים לא צריכים להוריד את רמת העירנות, אסור ליפול לשאננות", אמר טוד גודייר, דובר המשטרה המקומית. "ההוריקן תמיד יכול לשנות את מסלולו".

הוריקן דוריאן. AP, AP
נערכים להרס. פלורידה, היום/AP, AP

סקוט רנפרו עישן סיגריה יחד עם אשתו בקצה המזח בעיר החוף טיטוסוויל שבפלורידה, בעת שהמתינו למשבי הרוח העזים וזרמי המים החזקים של הוריקן דוריאן. רנפרו ושכניו נערכו היטב בהתאם לאזהרות החזאים בארצות הברית, ואף אגרו מזון וציוד רב בבתיהם. עם זאת, בעודו עומד עם רעייתו על המזח, הגשם לא ירד והזרמים בים לא היו חזקים מדי.

"זו רכבת הרים רגשית, לא יודעים מה קורה", אמר רנפרו בן ה-43. "זה עבר ממצב ממש קיצוני ומפחיד למצב שאפשר להירגע מעט, אבל אנחנו רק רוצים שזה יעבור כדי שנוכל לחזור לחיים הרגילים שלנו".

עוד בוואלה!

הוריקן דוריאן גובה קורבנות ראשונים: חמישה הרוגים באיי הבהאמה

לכתבה המלאה
הוריקן דוריאן. AP, AP
"אסור ליפול לשאננות". הכנות להוריקן דוריאן בפלורידה, היום/AP, AP

רודני מילס, נהג טרקטור בן 71, מוותיקי מלחמת וייטנאם, החליט שלא להישמע להוראות הפינוי עליהן הכריזו הרשויות. "זו סתם עוד סערה", אמר. "זה לא מפריע לי". לעומתו, קליי אינגרם בן ה-35 העדיף ללכת על בטוח. לדבריו, אין אזהרות מוגזמות כפי שרבים בטוסטוויל חושבים. "האזהרות הללו נותנות לנו זמן להתכונן", אמר. "יש לנו תמיד תיק מוכן. אם ההוריקן לא ייפגע - התיק יהיה מוכן לפעם הבאה".

ההוריקן שהה במשך יממה באיי הבהאמה אחרי שפגע בארכיפלג כשהוא בדרגה 5 עם רוחות במהירות של 290 קילומטרים לשעה. אחר כך נחלש מעט לדרגה 4, שנחשבת חזקה במיוחד אף היא, כשהוא מביא עמו "רוחות קטסטרופליות וסערות מתפרצות", לדברי מרכז ההוריקנים הלאומי. בהמשך הוא התקדם לכיוון מערב במהירות של שני קילומטרים לשעה בלבד ועם התקדמותו לכיוון פלורידה, הוא נחלש לדרגה 2. עם זאת, מרכז ההוריקנים שב על אזהרותיו וטען כי הסערה עודנה מסוכנת. "הסיכוי להופעה משולבת של רוח, נחשולי מים, שיטפונות בזק נותר דומה ואף גרוע יותר", טענו.

הוריקן דוריאן. AP, AP
פלורידה, היום/AP, AP
הוריקן דוריאן. AP, AP
הצפות באיי הבהאמה/AP, AP
הוריקן דוריאן. AP, AP
כבר גבה קורבנות. הוריקן דוריאן בבהאמה/AP, AP
הוריקן דוריאן. AP, AP
הצפות באיי בהאמה בעקבות הוריקן דוריאן/AP, AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully