וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ריח של מוות": חשש לחיי אלפים באיי בהאמה אחרי הוריקן דוריאן

הסופה הקשה הרסה שכונות שלמות וגרמה לקריסתם של מוסדות ותשתיות מפתח. החיפושים אחר נעדרים נמשכים וברשויות מעריכים כי ככל שייתקדמו, כך יעלה גם מניין הקורבנות. באיי צפון קרוליינה קיים חשש שרבים יילכדו בעקבות הסופה

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

ריחן של הגופות מורגש היטב בצפון איי בהאמה, בעוד שעובדי הסעד חולפים על פני הבתים ההרוסים בעקבות הוריקן דוריאן. דרך פסולת הבתים והמבנים המרוסקים, נמשכים החיפושים אחר נעדרים וניצולים, בעוד שההערכות מדברות על עלייה דרמטית במניין הקורבנות. במקביל קיים חשש למאות לכודים באיים סמוך לצפון קורלינה שבארה"ב, כתוצאה מהשטפונות שיצר ההוריקן.

הוריקן דוריאן הוא החזק ביותר שפקד את איי בהאמה. הסופה שטפה את איי אבקו ואי גראנד בהאמה. הרוחות הרסו לחלוטין שכונות שלמות והסבה נזק נכבד לתשתיות חיוניות, כולל מסלול נחיתה בנמל תעופה ובתי חולים.

מאות, אם לא אלפי בני אדם עדיין מוגדרים נעדרים. גורמים רשמיים באיים טוענים כ מניין ההרוגים, שעומד כעת על 30, יזנק ככל שהחיפושים יימשכו בין החורבות ומי השיטפונות שהותירה הסערה ייסוגו. "אתה מריח את הגופות המתפרקות כשאתה עובר בנמל מארש", אמרה סנדרה סוויטינג, 37, בעודה עומדת בין ההריסות באבקו. "זה בכל מקום. יש הרבה אנשים שלא מתכוונים להגיע לאי הזה".

ההריסות מהוריקן דוריאן באיי הבאהמה שבארצות הברית. 06 בספטמבר 2019.. רויטרס
"אני יודע איך מריח מוות. בטח יש מאות. מאות". ההריסות הרבות בבהאמה/רויטרס

כמה מתושבי האיים אמרו הגדירו את שאירע כטרגדיה לאומית. אנתוני תומפסון, בן 27, אמר כי "אני עובד במשרה חלקית בבית הלוויות, אני יודע איך מריח מוות. בטח יש מאות. מאות". כשנשאל אם מישהו מחבריו או משפחתו נספו, תומפסון הביט באדמה והשיב כי "אני לא רוצה לשאול, כי יש אנשים שעדיין לא שמעתי מהם".

התנאים הקשים סביב האיים הפריעו לטיסות וסירות, ופגעו במאמצי הסיוע. ד"ר קרוליין ברנט-גארוואי, ראש המטה הרפואי בבית החולים הנסיכה מרגרט בנסאו, אמרה ל-CNN כי "ברור שאנחנו צריכים לדאוג תחילה לחולים ולפצועים, אך אנחנו דואגים גם לאיתור הנעדרים". לדבריה, "רבים מהפצועים מהסופה, שהייתה בדרגה חמש, הגיעו לבית החולים עם שברים ופגיעות ראש וסבלו מטראומה והתייבשות". היא הוסיפה כי היא מצפה לגל נוסף של חולים ופצועים בימים הקרובים.

עוד בוואלה!

הפלסטינים: שני הרוגים בעימותים עם צה"ל בגבול הרצועה

לכתבה המלאה

70 אלף אנשים היו זקוקים מיידית למזון, מים ומקלט

מרפאות רבות בצפון איי בהאמה הוצפו ואינן מסוגלות לקבל את הפצועים, קבוצות עובדי רווחה מתמקדות באיתור רופאים, אחיות וציוד רפואי והבאתם לאזורים שנפגעו באופן הקשה ביותר. הם אף מסייעים לניצולים להשיג מזון ומי שתייה. הסיכון להתפרצויות ומחלות הנישאות במים הוא גבוה מכיוון שמי השתייה עלולים להיות מזוהמים.

האו"ם העריך כי 70 אלף איש היו זקוקים באופן מיידי למזון, מים ומקלט באיים, שם דווח על ביזה של חנויות משקאות וסופרמרקטים. מאמץ ההקלה ניצב בפני אתגרים לוגיסטיים אדירים בגלל ההרס הרחב של דוריאן, שרחף מעל האיים במשך כמעט יומיים עם גשמי סערה ורוחות עזות. הסופה הגיע לחופי צפון קרוליינה עם רוחות של 150 קמ"ש.

כוחות מסייעים עם ההריסות מהוריקן דוריאן באיי הבאהמה שבארצות הברית. 06 בספטמבר 2019.. רויטרס
מי השתייה עלולים להיות מזוהמים. כוחות מסייעים עם ההריסות מהוריקן דוריאן/רויטרס

אנשי תכנית המזון העולמית של האו"ם הודיעו כי הם פועלים להעברת סיוע אווירי מפנמה של גנרטורים ומשרדים טרומיים לשני מרכזים לוגיסטיים כמו גם ציוד לוויין למקרי חירום. האו"ם קנה שמונה טון של ארוחות מוכנות לאכילה. ארצות הברית הקצתה 5.4 מיליון דולר למבצע חירום לשלושה חודשים כדי לתמוך ב-39 אלף איש.

טיסה של הסוכנות האמריקנית לפיתוח בינלאומי נחתה ביום חמישי עם אספקה עבור 31,500 איש, והביאה ערכות היגיינה, מיכלי מים ודליים, יריעות פלסטיק ומסורי שרשרת. סך ההפסדים המבוטחים והלא מבוטחים בבהאמה הסתכם ב-7 מיליארד דולר, כולל בניינים והפרעות עסקיות, על פי הערכה ראשונית של קארן קלארק ושות ', יעוץ המספק שירותי דוגמנות ואסון שירותי אסון.

ההריסות מהוריקן דוריאן באיי הבאהמה שבארצות הברית. 06 בספטמבר 2019.. רויטרס
האו"ם קנה שמונה טון של ארוחות מוכנות. ההריסות שהותירה דוריאן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully