וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: שני הרוגים בעימותים עם צה"ל בגבול הרצועה

6,200 פלסטינים הפגינו בכמה מוקדים בגבול הרצועה והתעמתו עם כוחות צה"ל. משרד הבריאות בעזה דיווח כי 76 מפגינים נפצעו במהומות. כמה מהמפגינים השליכו מטעני חבלה לעבר כוחות צה"ל ואף ניסו לחבל בגדר הגבול

צילום: קובי ריכטר

עימותים בגבול הרצועה - עדכונים אחרונים:

  • משרד הבריאות בעזה: שני הרוגים מירי בגבול הרצועה, 76 נפצעו
  • אלפי פלסטינים הפגינו במוקדים שונים לאורך הגבול
  • כמה מהמפגינים השליכו מטענים לעבר כוחות צה"ל וניסו לחבל בגדר

שני פלסטינים, חאלד אבו בכר מחמד א-רבעי בן 14 ועלי סאמי עלי אל-אשקר בן 17, נהרגו הערב (שישי) בעימותים עם כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה - כך דיווח משרד הבריאות הפלסטיני. 6,200 מפגינים התאספו במוקדים שונים בגבול הרצועה ופתחו בעימותים עם כוחות צה"ל. משרד הבריאות בעזה דיווח על 76 פצועים, 46 מהם מירי חי. בחמאס הטילו את האחריות על ישראל ואמרו כי היא "נושאת בהשלכות הפשע".

מדובר צה"ל נמסר כי כמה מהמפגינים השליכו מטעני חבלה ורימונים לעבר הכוחות. בחלק מהמקרים בוצעו ניסיונות לחבל בגדר הגבול ואף לחצות אותה. כמו כן, כוחות צה"ל זיהו כמה חשודים שעברו את גדר המערכת בצפון ובדרום רצועת עזה וחזרו מיד לשטח הרצועה. שניים מהחשודים נעצרו ללא נשק והועברו לחקירה.

פלסטינים בעימותים בגבול רצועת עזה. 23 באוגוסט 2019. רויטרס
שני פלסטינים נהרגו בעימותים. גבול הרצועה/רויטרס

בהפגנות בגבול עזה לפני שבוע, נהרג אדם אחד, בדר א דין אבו מוסא בן 25, ו-53 בני אדם נפצעו, בהם 30 מירי חי. במהלך ההפגנות צה"ל עצר ארבעה פלסטינים שחדרו משטח הרצועה לשטח ישראל. ההרוג נפצע מירי במהלך עימותים עם צה"ל ממזרח לחאן יונס והוא מת מפצעיו בבית החולים.

לצד ההפגנות, בשבוע שעבר זוהה שיגור של רקטה מרצועת עזה לשטח ישראל. כתוצאה מהשיגור הופעלה התרעה בשטח פתוח בלבד, וכנראה שיגורים נוספים נפלו בשטח הרצועה. בתגובה, זמן קצר לאחר מכן כלי טיס של צה"ל תקף עמדת חמאס בצפון רצועת עזה. מוקדם יותר דיווחו ברצועה על ירי פצצות מרגמה לשטח ישראל. גורם בכיר בפלגים הפלסטיניים איים היום ברשת "אל-מיאדין" כי אם ישראל תפתח במלחמה עם חיזבאללה, עזה "תהיה בקו העימות".

עוד בוואלה!

אלפים הפגינו בגבול עזה, חייל צה"ל נפצע קל מרסיס

לכתבה המלאה
עשן באזור רצועת עזה, 2 אוגוסט 2019. אמיר בוחבוט, עיבוד תמונה
גבול רצועת עזה/עיבוד תמונה, אמיר בוחבוט

המתיחות בגבול הרצועה באה על רקע ההסלמה שהתרחשה בשבוע שעבר בצפון והעימות הגובר בין ישראל וחיזבאללה. עם שיגור הרקטות מהרצועה בשבוע שעבר, ברשת "אל-ערביה" הסעודית הזהירו גורמים מצריים את חמאס שלא יתערב בעימות בין ישראל לבין איראן וחיזבאללה. עוד אמרו הגורמים כי קהיר פועלת למען השגת הפסקת אש ממושכת בין ישראל לבין חמאס. בקהיר הזהירו כי יסירו את תמיכתם מכל הסדר בעזה אם חמאס לא יעצור את ירי הרקטות.

עוד דווח כי משלחת חמאס יצאה לקהיר כדי לקיים שיחות עם גורמים במודיעין המצרי. לדברי הגורמים, מצרים ביקשה מישראל למלא את היוזמות שלה להסדרה בעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully