וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הפגינו בגבול עזה, חייל צה"ל נפצע קל מרסיס

30.8.2019 / 22:00

דובר צה"ל אמר כי החייל נפצע כתוצאה מפיצוץ חזיז או רסיס רימון במהלך הפרות הסדר בגבול רצועת עזה, בהן לקחו חלק כ-6,000 איש. החייל סובל מרסיס ברגלו, והוא פונה לבית החולים ברזילי באשקלון. בנוסף, צה"ל עצר ארבעה פלסטינים בחשד שחצו את גדר הגבול וחדרו לשטח ישראל

צילום: קובי ריכטר

דובר צה"ל אמר הערב (שישי) כי חייל צה"ל נפצע באורח קל כתוצאה מפיצוץ חזיז או רסיס רימון במהלך הפרות הסדר בגבול רצועת עזה בהן לקחו חלק כ-6,000 איש. החייל סובל מרסיס ברגלו, והוא פונה לבית החולים ברזילי באשקלון. "מפרי הסדר השליכו רימונים ומטענים לעבר גדר המערכת, אחד מהם, גרם ככל הנראה נזק לרכב צבאי", נמסר.

מוקדם יותר צה"ל עצר ארבעה פלסטינים בחשד שחצו את גדר המערכת מרצועת עזה לשטח ישראל. החשודים נעצרו על ידי הכוחות והועברו לחקירת כוחות הביטחון. משרד הבריאות הפלסטיני אמר כי 54 איש נפצעו בהפגנות, בהם 30 מירי חי.

פציעת החייל ואירוע החדירה מגיעים לאחר שבוע רווי בתקריות ביטחוניות ברצועה. ביום שלישי זוהה שיגור אחד מעזה לשטח ישראל. כתוצאה מהשיגור הופעלה התרעת צבע אדום בשטח פתוח בלבד, וכנראה שיגורים נוספים נפלו בשטח הרצועה. בתגובה, זמן קצר לאחר מכן כלי טיס של צה"ל תקף עמדת חמאס בצפון רצועת עזה. מוקדם יותר דיווחו ברצועה על ירי פצצות מרגמה נורו לשטח ישראל. גורם בכיר בפלגים הפלסטיניים איים ברשת "אל-מיאדין" כי אם ישראל תפתח במלחמה עם חיזבאללה, עזה "תהיה בקו העימות".

הפגנות בגבול רצועת עזה, 30 אוגוסט 2019. קובי ריכטר/TPS, עיבוד תמונה
כוח צה"ל ומפגינים בגבול הרצועה, היום/עיבוד תמונה, קובי ריכטר/TPS

זה היה הירי השני שנורה מעזה לעבר ישראל בתוך יומיים. כלי טיס של חיל האוויר תקפו ביום ראשון כמה מטרות במתחם צבאי של חמאס בצפון רצועת עזה, בתגובה לירי שלוש רקטות מעזה לשטח ישראל מוקדם יותר באותו הערב. על פי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, צה"ל תקף מטרות חמאס באזור בית לאהיא.

המתיחות הביטחונית בין ישראל לעזה החריפה כשבשעות הלילה ביום שלישי שלושה שוטרים פלסטינים נהרגו בשטחה בפיגועים שבוצעו בידי מחבלים מתאבדים על אופנועים שתקפו עמדות משטרה. בתחילה טענו הפלסטינים כי ישראל אחראית לפיצוצים, שהתרחשו שעות אחרי שיגור פצצות המרגמה ותקיפת עמדת חמאס בתגובה. עם זאת, צה"ל הכחיש מעורבות בתקיפות. אמש הודיע חמאס כי הוא חשף את התא שאחראי לפיגועי ההתאבדות. בכיר הארגון מוסא אבו מרזוק אמר כי עשרה מחברי התא נעצרו, אך הוא לא סיפק פרטים נוספים.

ביום שישי בשבוע שעבר כוחות צה"ל התעמתו עם יותר מ-5,000 מפגינים פלסטינים בגבול, אחרי שורת ניסיונות חדירה ושיגורי רקטות לתוך שטח ישראל. לפי משרד הבריאות הפלסטיני, נפצעו יותר מ-120 איש, בהם 50 מירי חי. כמו כן, כוחות צה"ל זיהו ארבעה חשודים, ככל הנראה ילדים, שחצו את גדר המערכת בצפון רצועת עזה, וחזרו מיד על עקבותיהם.

(עדכון ראשון: 16:57)

עוד בוואלה!

בבית ספרה של אדל שנפצעה בתאונה מתפללים לשלומה: "יש לה כוח רצון"

לכתבה המלאה
הפגנות בגבול רצועת עזה, 30 אוגוסט 2019. קובי ריכטר/TPS, עיבוד תמונה
מפגינים פלסטינים בגבול הרצועה, היום/עיבוד תמונה, קובי ריכטר/TPS
הפגנות גבול רצועת עזה, 23 אוגוסט 2019. רויטרס
פלסטינים מפגינים בגבול הרצועה, שבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully