וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה שוטרים נהרגו בפיצוצים בעזה; בחמאס חושדים בסלפים

שני שוטרים נהרגו בפיצוץ סמוך למחסום בטחוני בדרום העיר, וזמן קצר לאחר מכן נהרג שוטר שלישי בפיגוע נוסף במערב העיר. בצה"ל הכחישו מעורבות. דובר משרד הפנים בעזה: "נרשמה התקדמות גדולה בחקירה ונחשפה זהותם של מבצעי הפיגועים"

בעזה הוכרז מצב חירום שלושה שוטרים פלסטינים נהרגו בפיצוצים בעזה; צה"ל: לא מכירים תקיפה/צילום: רויטרס

שלושה שוטרים של חמאס נהרגו הלילה (רביעי) בשני פיצוצים במחסומים משטרתיים ברחבי העיר עזה - כך אמרו הרשויות בעזה. מנגנוני הביטחון החלו בחקירת האירוע, שלפי החשד בוצע בידי גורמים סלפיים קיצוניים המתנגדים לחמאס. לפי רשת BBC, הפיגועים בוצעו על ידי מחבלים מתאבדים. דובר משרד הפנים איאד אל-בזם אמר כי נרשמה התקדמות גדולה בחקירה וכי נחשפה זהותם של מבצעי הפיגועים.



לפי משרד הפנים בעזה, שניים מהשוטרים, סלאמה א-נדים ועלא אל-רראבלי, נהרגו בפיצוץ הראשון שאירע ליד מחסום ביטחוני בדרום העיר, כנראה על ידי מחבל על אופנוע. זמן קצר לאחר מכן דיווחו הפלסטינים כי פיצוץ נוסף נשמע סמוך למחסום משטרתי במערב עזה, ובו נהרג שוטר נוסף. לפי דיווחים פלסטיניים, כמה בני אדם נפצעו. בתחילה טענו הפלסטינים כי ישראל אחראית לפיצוצים, שהתרחשו שעות אחרי שיגור פצצות מרגמה מהרצועה ותקיפת עמדת חמאס בתגובה. עם זאת, צה"ל הכחיש מעורבות בתקיפות.

ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה אמר כי עזה יכולה לעמוד בתקריות כאלו. "אנחנו בטוחים שהדברים יהיו תחת שליטה ושכל המעורבים בפיצוצים האלו יישאו באחריות". לדבריו, "עזה נמצאת מעל כל מזימה, ומה שלא הושג במצור ובמלחמות לא יושג בפשעים האלו".

זירת אחד הפיצוצים בעיר עזה, 27 באוגוסט 2019. רויטרס
זירת אחד הפיצוצים, הלילה/רויטרס

במהלך הלילה דווח על פיצוץ שלישי שאירע ברצועה, אך כלי תקשורת פלסטיניים מיהרו להכחישו. לפי דיווחים פלסטיניים, חמאס נכנס לכוננות בשורותיו בעקבות האירועים, ומצב חירום הוכרז ברצועה. "האויב נכשל בהשגת מטרותיו. אלו המשחקים בביטחונה של עזה ייכשלו", מסר דובר מטעם הארגון, עבד אל-לטיף קאנוע.

דובר משרד הפנים, איאד אל-בוזום, מסר כי מנגנוני הביטחון מתקדמים במצוד אחר האחראים לפיצוצים, אך לא חשף פרטים נוספים. "הידיים החוטאות שביצעו את הפשע הזה לא יחמקו מעונש", אמר.

עוד בוואלה!

התקיפה בביירות: פרויקט הטילים המדויקים של חיזבאללה ספג מכה קשה

לכתבה המלאה
אנשי מנגנוני הביטחון של חמאס בבית חולים ברצועה בעקבות פיצוצים שאירעו בעיר, 27 באוגוסט 2019. רויטרס
אנשי מנגנוני הביטחון של חמאס בבית חולים ברצועה בעקבות פיצוצים שאירעו בעיר/רויטרס
השוטרים שנהרגו בפיצוץ בעזה, 27 באוגוסט 2019. צילום מסך
שני השוטרים שנהרגו בפיצוץ בדרום העיר/צילום מסך

גורם בפלגים הפלסטיניים איים אתמול ברשת "אל-מיאדין" כי אם ישראל תפתח במלחמה עם חיזבאללה, עזה "תהיה בקו העימות". גורמים מצריים מסרו לרשת "אל-ערביה" הסעודית כי קהיר הזהירה את חמאס שלא יתערב בעימות בין ישראל לבין איראן וחיזבאללה. עוד אמרו הגורמים כי מצרים פועלת למען השגת הפסקת אש ממושכת בין ישראל לבין חמאס.

בקהיר אף הזהירו כי יסירו את תמיכתם מכל הסדר בעזה אם חמאס לא יעצור את ירי הרקטות. אך מנגד, חבר הלשכה המדינית של חמאס, סהיל אל-הנדי, הכחיש את הדיווח על המסרים התקיפים של מצרים.

(עדכון ראשון, 22:52)

סדרת פיצוצים דווחה בעזה, 28 באוגוסט 2019. AP
זירת אחד הפיגועים ברצועה, הלילה/AP
סדרת פיצוצים דווחה בעזה, 28 באוגוסט 2019. AP
זירת אחד הפיגועים ברצועה, הלילה/AP
סדרת פיצוצים דווחה בעזה, 28 באוגוסט 2019. AP
זירת אחד הפיגועים ברצועה, הלילה/AP
סדרת פיצוצים דווחה בעזה, 28 באוגוסט 2019. AP
זירת אחד הפיגועים ברצועה, הלילה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully