וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצצות מרגמה נורו מעזה לישראל; צה"ל תקף עמדה של חמאס

מדובר צה"ל נמסר כי התרעה נשמעה בשטח פתוח בלבד, ושיגורים נוספים נפלו ככל הנראה בשטח רצועת עזה. בתגובה כלי טיס של צה"ל תקף עמדה של חמאס בעזה. הירי הגיע לאחר שברצועה איימו להצטרף לחזית אם תפרוץ מלחמה עם חיזבאללה. גורמים בקהיר הזהירו את חמאס: אל תתערבו בעימות

צילום: אנשי הדממה, עריכה: עמית שמחה

מתיחות בגבול רצועת עזה - כל הפרטים

  • דיווח פלסטיני: פצצות מרגמה נורו לשטח ישראל
  • צה"ל: אותרה נפילה בשטח פתוח; אין נפגעים
  • בתגובה לירי: צה"ל תקף עמדת חמאס בצפון הרצועה
  • בכיר בפלגים: נהיה בקו העימות אם תפתח מלחמה עם חיזבאללה
  • גורמים בקהיר: לחמאס: אל תתערבו בעימות בין ישראל, איראן וחיזבאללה

דובר צה"ל הודיע היום (שלישי) כי זוהה שיגור אחד מרצועת עזה לשטח ישראל. כתוצאה מהשיגור הופעלה התרעה בשטח פתוח בלבד, וכנראה שיגורים נוספים נפלו בשטח הרצועה. בתגובה, זמן קצר לאחר מכן כלי טיס של צה"ל תקף עמדת חמאס בצפון רצועת עזה.

מוקדם יותר דיווחו ברצועה על ירי פצצות מרגמה לשטח ישראל. גורם בכיר בפלגים הפלסטיניים איים היום ברשת "אל-מיאדין" כי אם ישראל תפתח במלחמה עם חיזבאללה, עזה "תהיה בקו העימות".

עם זאת, ברשת "אל-ערביה" הסעודית הזהירו גורמים מצריים את חמאס שלא יתערב בעימות בין ישראל לבין איראן וחיזבאללה. עוד אמרו הגורמים כי קהיר פועלת למען השגת הפסקת אש ממושכת בין ישראל לבין חמאס. בקהיר הזהירו כי יסירו את תמיכתם מכל הסדר בעזה אם חמאס לא יעצור את ירי הרקטות.

מוקדם יותר דווח כי משלחת חמאס יצאה לקהיר כדי לקיים שיחות עם גורמים במודיעין המצרי. לדברי הגורמים, מצרים ביקשה מישראל למלא את היוזמות שלה להסדרה בעזה.

טקס הנחת אבן פינה למרכז הפיתוח העולמי של מובילאיי בירושלים בהשתתפות בנימין נתניהו, 27.08.2019. עמית שאבי, אתר רשמי
"מציע לנסראללה להירגע". נתניהו, היום/אתר רשמי, עמית שאבי

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום למתיחות הביטחונית והשיב לאיומיו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. "אני מציע לנסראללה להירגע", אמר נתניהו. "הוא יודע יפה מאוד שמדינת ישראל יודעת להגן על עצמה היטב, ולהשיב לאויביה כגמולם. אני רוצה להגיד לו ולמדינת לבנון, שמאכסנת את הארגון הזה השואף להשמיד אותנו, ואני אומר את זה גם לקאסם סולימאני: היזהרו בדבריכם, ועוד יותר היזהרו במעשיכם".

לאחר סיכול פיגוע הרחפנים של כוח קודס האיראני בדמשק ותקרית המל"טים, נסראללה הזהיר כי "נגמרו הימים" שבהם ישראל תוקפת בלבנון. מזכ"ל חיזבאללה אף איים כי התגובה תהיה מידית. "על הצבא הישראלי בגבול לחכות לתגובה מידית", אמר.

עוד בוואלה!

דיווח: התקיפה בביירות - נגד מתקן אחסון אמצעים לדיוק טילים

לכתבה המלאה

זהו ירי שני בתוך יומיים מהרצועה לישראל. כלי טיס של חיל האוויר תקפו שלשום כמה מטרות במתחם צבאי של חמאס בצפון רצועת עזה זאת בתגובה לירי שלוש רקטות מעזה לשטח ישראל מוקדם יותר באותו הערב. על פי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, צה"ל תקף מטרות חמאס באזור בית לאהיא.

לאחר ירי הרקטות, מסר דובר צה"ל כי לוחמי כיפת ברזל יירטו שני שיגורים. בנוסף דווח על נפילת רקטה בשטח פתוח סמוך לכביש 34, ובמקום התלקחה שריפה. מעיריית שדרות נמסר כי בניין לא מאוכלס נפגע משברי טיל של כיפת ברזל בעת היירוט. לא היו נפגעים באירוע.

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה במהלך נאומו בלבנון 25 באוגוסט 2019. רויטרס
אם ישראל תפתח במלחמה עם הארגון, עזה תהיה בקו העימות. נסראללה נואם מול פעילי חיזבאללה, השבוע/רויטרס

בעקבות השיגורים, הופעלה התרעת צבע אדום בשדרות ובמועצה האזורית שער הנגב ביישוב איבים, בקיבוצים אור הנר, ניר עם, גבים ובמכללת ספיר. בעת השמעת התרעת צבע אדום התרחש בשדרות פסטיבל "לייב שדרות" והמשתתפים נמלטו מהמקום בבהלה ובצעקות. צוותי חוסן ועובדים סוציאלים הגיעו למקום והעניקו סיוע לתושבים. ראש העיר הורה לפתוח את מרכז החוסן ולקבל פניות של תושבים המרגישים לחץ נפשי.

(עדכון ראשון: 15:29)

זעקות על רקע אזעקת צבע אדום במהלך פסטיבל לייב שדרות 25 באוגוסט 2019. אתר רשמי
קהל בפסטיבל לייב שדרות במהלך התרעת צבע אדום, שלשום/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully