וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: אני מציע לנסראללה להירגע; צה"ל מגביל תנועה בגבול

27.8.2019 / 13:10

ראש הממשלה דחה את האיומים של מזכ"ל חיזבאללה ואמר כי "הוא יודע היטב שישראל יודעת לנקום באויביה". בצבא ניתנה הנחייה להגביל את תנועתם של כלי רכב צבאיים בצירים הסמוכים לגבול מחשש לנקמה על התקיפות

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

ראש הממשלה בנימין נתניהו השיב הבוקר (שלישי) לאיומיו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, זאת על רקע איומיו בתגובה לתקיפות בדאחייה שבבירות. "אני מציע לנסראללה להירגע", אמר נתניהו. "הוא יודע יפה מאוד שמדינת ישראל יודעת להגן על עצמה היטב, ולהשיב לאויביה כגמולם. אני רוצה להגיד לו ולמדינת לבנון, שמאכסנת את הארגון הזה השואף להשמיד אותנו, ואני אומר את זה גם לקאסם סולימאני: היזהרו בדבריכם, ועוד יותר היזהרו במעשיכם".

לאחר דבריו של ראש הממשלה, מקבילו הלבנוני, סעד אל-חרירי, אמר לשר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כי התקיפה הישראלית עלולה להביא להסלמה מסוכנת עם תוצאות בלתי צפויות. זאת כשאתמול אמר נשיא לבנון, מישל עאון, כי התקיפה שיוחסה לישראל היא "הכרזת מלחמה".

מוקדם יותר הנחה צה"ל על צמצום תנועת כלי רכב צבאיים בצירים הסמוכים לגבול לבנון. ההחלטה באה בעקבות המתיחות הגוברת בבגבול, ומחשש שארגון חיזבאללה יגיב על התקיפות בדאחייה שבביירות ובסוריה. מתח עצום שורר ביישובים ובגבול, כאשר הכוחות נערכים לירי נ"ט, צליפה ושיגורי רקטות.

טקס הנחת אבן פינה למרכז הפיתוח העולמי של מובילאיי בירושלים בהשתתפות בנימין נתניהו, 27.08.2019. עמית שאבי, אתר רשמי
"מציע לנסראללה להירגע". נתניהו בטקס הנחת אבן פינה למרכז הפיתוח העולמי מובילאיי, היום/אתר רשמי, עמית שאבי

אתמול פורסם כי בצה"ל החליטו לתגבר את גבול הצפון לאור האיומים מפני תגובה לתקיפה בסוריה. במקביל, תושבי הצפון המתגוררים סמוך לגבול לבנון קיבלו אמש הודעה מצה"ל בה נכתב כי "תורגש תנועה ערה במרחב לרבות שהייה בצמתים". בצה"ל הדגישו כי התושבים יכולים להמשיך בשגרה מלאה, ניתן לקיים כל פעילות באזור ואין מגבלות תנועה. עם זאת, נמסר כי "אנחנו כצבא מקדמים מוכנות לכל תרחיש".

"חשוב להעביר את המסר אודות השגרה האזרחית לכלל התושבים ובעלי התפקידים", הוסיפו בצה"ל. "יש לייצר הבחנה בין כוחות הצבא לפעילות אזרחית. נמשיך לעדכן בכל התפתחות ונעביר הנחיות כשצריך".

המתיחות בחזית הצפונית גברה בימים האחרונים, ובכלי תקשורת בלבנון דווח כי כלי טיס של חיל האוויר תקפו מטרות בבקעת הלבנון, באזור גבול סוריה. נשיא לבנון, מישל עאון, האשים את ישראל באחריות לתקיפה, שפירושה "הכרזת מלחמה". לפי הדיווחים, יעדי ארגון החזית העממית הותקפו, ובארגון האשימו את ישראל וציינו: "התוקפנות החדשה היא במסגרת הפגיעה הציונית המסלימה נגד ציר ההתנגדות והכוחות הפעילים ובראשם סוריה, חיזבאללה והחזית העממית". עם זאת, גורמים ישראלים רשמיים לא אישרו את הפרסומים.

דובר מטעם ממשלת איראן הבהיר כי טהראן תומכת בזכות סוריה, חיזבאללה ועיראק להגיב על התקיפות בימים האחרונים. גם מפקד כוח קודס האיראני, קאסם סולימאני, שיגר איום ישיר לעבר ישראל. "הפעולות המשוגעות של ישראל יהיו הנשימה האחרונה שלה", כתב בציוץ שפרסם בטוויטר. זאת לאחר שורת התקריות, שרק על זו בסוריה קיבלה ישראל אחריות.

עוד בוואלה!

רוחאני על האפשרות לפסגה עם טראמפ: על ארה"ב להסיר את הסנקציות

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חשש מתגובת חיזבאללה. גבול לבנון/מערכת וואלה!, צילום מסך

קודם לכן הודיע חיזבאללה כי שני מל"טים ישראליים התרסקו במעוז הארגון שבדרום ביירות, בירת לבנון. תושבי המעוז, המגובה על ידי איראן, העידו כי שמעו פיצוץ גדול שלאחריו פרצה שריפה. הם אמרו כי אופי הפיצוץ בשכונת מועוואד לא היה ברור מיד, וייתכן כי נגרם על ידי מל"ט ישראלי שנפל בסוריה, שבה תקף חיל האוויר ביום שבת. לפי דיווח בלבנון, שני פעילי חיזבאללה נהרגו בתקיפה.

סוללת כיפת ברזל בגבול לבנון 26 באוגוסט 2019. רויטרס
סוללת כיפת ברזל בגבול הצפון, אתמול/רויטרס

בעקבות הדברים, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הזהיר בנאום שנשא כי "נגמרו הימים" שבהם ישראל תוקפת בלבנון. הוא אישר את הדיווחים שלפיהם שני פעילי הארגון נהרגו בתקיפות בסוריה, שלדבריו היו נגד יעדי ארגונו. זאת, לעומת גרסת ישראל שלפיה היה זה יעד איראני. נסראללה אף איים כי התגובה תהיה מידית. "על הצבא הישראלי בגבול לחכות לתגובה מידית", אמר.

(עדכון ראשון: 10:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully