וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע האיומים בתגובה לתקיפה בסוריה: צה"ל יתגבר את גבול הצפון

במקביל לתגבור הכוחות בגזרה הצפונית, צה"ל שלח הודעה לתושבים המתגוררים סמוך לגבול לבנון בה הודיע כי תורגש תנועה ערה במרחב. עם זאת, הבהיר כי אפשר להמשיך בשגרה מלאה. נשיא לבנון האשים את ישראל באחריות לתקיפה בגבול סוריה וקבע שפירושה - "הכרזת מלחמה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

בצה"ל החליטו לתגבר את גבול הצפון לאור האיומים מפני תגובה לתקיפה בסוריה. במקביל, תושבי הצפון המתגוררים סמוך לגבול לבנון קיבלו הערב (שני) הודעה מצה"ל בה נכתב כי "תורגש תנועה ערה במרחב לרבות שהייה בצמתים". בצה"ל הדגישו כי התושבים יכולים להמשיך בשגרה מלאה, ניתן לקיים כל פעילות באזור ואין מגבלות תנועה. עם זאת, נמסר כי "אנחנו כצבא מקדמים מוכנות לכל תרחיש".

"חשוב להעביר את המסר אודות השגרה האזרחית לכלל התושבים ובעלי התפקידים", הוסיפו בצה"ל. "יש לייצר הבחנה בין כוחות הצבא לפעילות אזרחית. נמשיך לעדכן בכל התפתחות ונעביר הנחיות כשצריך".

בתוך כך, צייץ היום סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, כי שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע האירועים הביטחוניים האחרונים. "הייתה לי שיחה נהדרת עם ראש הממשלה נתניהו הבוקר. ארצות הברית תומכת בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני איומים. תחת הנשיא דונלד טראמפ, אמריקה לעד תעמוד לצד ישראל".

גם רוסיה התייחסה למתיחות האזורית, ובהודעה שהוציא משרד החוץ של רוסי, הוא הזהיר מחומרת ההתקפות שיוחסו לישראל בסוריה ובלבנון. בהודעה נאמר כי המתח שייווצר אחרי הפעולות הללו עלול להוביל להתפרצות של סכסוך צבאי ולתוצאות לא צפויות. "ההסלמה החדשה של המתח באזור לאחר הפעולות הצבאיות האחרונות שביצעה ישראל החל מה-24 באוגוסט בסוריה ובלבנון, מעוררת דאגה רצינית עבור מוסקבה". בהמשך ההצהרה נכתב כי "על כל הצדדים לגלות איפוק מרבי ודבקות בחוק הבינלאומי".

תמונה מתקיפה בפאתי דמשק, 24 באוגוסט 2019. צילום מסך
תקיפה חיל האוויר בפאתי דמשק, שבת/צילום מסך

המתיחות בחזית הצפונית גברה בימים האחרונים, ובכלי תקשורת בלבנון דווח הלילה כי כלי טיס של חיל האוויר תקפו מטרות בבקעת הלבנון, באזור גבול סוריה. נשיא לבנון, מישל עאון, האשים את ישראל באחריות לתקיפה, שפירושה "הכרזת מלחמה". לפי הדיווחים, יעדי ארגון החזית העממית הותקפו, ובארגון האשימו את ישראל וציינו: "התוקפנות החדשה היא במסגרת הפגיעה הציונית המסלימה נגד ציר ההתנגדות והכוחות הפעילים ובראשם סוריה, חיזבאללה והחזית העממית". עם זאת, גורמים ישראלים רשמיים לא אישרו את הפרסומים.

דובר מטעם ממשלת איראן הבהיר כי טהראן תומכת בזכות סוריה, חיזבאללה ועיראק להגיב על התקיפות בימים האחרונים. גם מפקד כוח קודס האיראני, קאסם סולימאני, שיגר אמש איום ישיר לעבר ישראל. "הפעולות המשוגעות של ישראל יהיו הנשימה האחרונה שלה", כתב בציוץ שפרסם בטוויטר. זאת לאחר שורת התקריות בימים האחרונים, שרק על זו בסוריה קיבלה ישראל אחריות.

בתוך כך, צה"ל חשף הבוקר פרטים נוספים על חברי חוליית כוח קודס שפעלו בניסיון פיגוע הרחפנים שסוכל משטח סוריה לישראל. בתיעוד שפרסם צה"ל, נראים שני חברים מאותה החוליה, ילידי לבנון שנהרגו בתקיפה, חסן יוסף זביב בן ה-22 ויאסר אחמד סאהר בן ה-23, על אחת מטיסותיהם לאיראן לצרכי הכשרה.

עוד בוואלה!

פרסום ראשון: התקדמות במגעים בין נתניהו ופייגלין לקראת פרישת זהות

לכתבה המלאה
פעילי המליציות השיעיות הלבנונים שפעלו בשירות כוח קודס במסגרת ניסיון הפיגוע שהוביל קאסם סולימאני משטח סוריה. אתר רשמי
עברו אימונים ייעודיים להפעלת כלי טיס בלתי מאוישים. זביב וסאהר/אתר רשמי

הפעילים שהו באיראן מספר רב של פעמים בשנים האחרונות, שם עברו אימונים יעודיים בכוח קודס להפעלת כלי טיס בלתי מאוישים ורחפני נפץ. בהודעת צה"ל נמסר כי "הפעילים פעלו בשבועות האחרונים במסגרת המליציות השיעיות, תחת פיקוד כוח קודס, למימוש פיגוע רחפנים כנגד יעדים בישראל".

בתקיפת צה"ל הושמד מתחם של כוח קודס האיראני בכפר עקרבה שבסוריה. כמו כן, הכוחות סיכלו פיגוע שתכנן הכוח המיוחד של משמרות המהפכה נגד מטרות ישראליות.

שעות לאחר מכן הודיע חיזבאללה כי שני מל"טים ישראליים התרסקו במעוז הארגון שבדרום ביירות. תושבי המעוז, המגובה על ידי איראן, העידו כי שמעו פיצוץ גדול שלאחריו פרצה שריפה. הם אמרו כי אופי הפיצוץ בשכונת מועוואד לא היה ברור מיד, וייתכן כי נגרם על ידי מל"ט ישראלי שנפל בסוריה, שבה תקף חיל האוויר ביום שבת. לפי דיווח בלבנון, חמישה בני אדם נפגעו בתקיפה.

(עדכון ראשון: 17:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully