וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסר לנסראללה: התקיפה בלבנון הייתה נגד ארגון פלסטיני שמקורב לחיזבאללה

26.8.2019 / 16:35

החזית העממית המפקדה הכללית, בהנהגת אחמד ג'יבריל, האשימה את ישראל בפגיעה בבסיס הארגון בלבנון, סמוך גבול סוריה. הפלג הפלסטיני לחם בסוריה לצד המשטר וחיזבאללה, וייתכן שדרכו ביקש נסראללה לנקום על תקיפות צה"ל. נשיא לבנון: תקיפת המל"טים הישראלית - הכרזת מלחמה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

היעד שהותקף הלילה (שני) בלבנון, בסמוך לגבול עם סוריה, היה של הארגון הפלסטיני החזית העממית לשחרור פלסטין-המפקדה הכללית, בעל ברית של חיזבאללה. לפי הארגון ועל פי כלי תקשורת בלבנון, היה זה חיל האוויר שתקף את המקום, אך בישראל לא הגיבו לפרסומים. אלו הגיעו אחרי יממה מתוחה בצפון, בעקבות תקיפת חיל האוויר בפרברי דמשק ופיצוץ המל"טים בביירות.

התקיפה הלילה, שהתרחשה ליד הכפר קוסאיא בבקעת הלבנון, הייתה חריגה. ישראל לא מרבה לתקוף בשנים האחרונות פלגים פלסטיניים במדינה או יעדים אחרים בכלל, והתקרית ברובע הדאחייה הייתה הראשונה מאז תום מלחמת לבנון השנייה.

לפי רשת אל-ג'זירה, תקיפת הארגון הייתה באזור הררי, שבו לפי ההערכות יש מנהרות המחברות את שתי המדינות השכנות. ברשת הקטארית העריכו כי תקיפת יעדי הארגון, שהתפצל מהחזית העממית המקורית בשנות ה-60, הייתה מסר לחיזבאללה אחרי שמנהיגה חסן נסראללה איים בנאומו כמה שעות קודם לכן לנקום על האירועים האחרונים ולהפיל כל מל"ט ישראלי שיפר את המרחב האווירי של לבנון. ייתכן שדרך הארגון הזה, תכנן נסראללה להוציא לפועל את נקמתו.

לקריאה נוספת על המתיחות עם חיזבאללה
דיווח: חיל האוויר תקף יעדים בגבול לבנון-סוריה

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה במהלך נאומו בלבנון 25 באוגוסט 2019. רויטרס
מתכנן נקמה. נאומו של נסראללה, אתמול/רויטרס

לפי סוכנות הידיעות הלבנונית, היו אלו שלוש תקיפות אוויריות, בתוך כמה דקות. אבו וואל עיסאם, גורם בארגון, אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי לא היו נפגעים בתקיפות. הוא האשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו בכך שהוא מנצל את התקיפות למען רווחים פוליטיים לקראת הבחירות לכנסת בחודש הבא. הוא אמר כי "האלטרנטיבות הן עימות פתוח עם האויב הציוני", אבל לא יפרט איך או אם הארגון ינקום.

מוקדם יותר מסר הארגון, שאחד מפיגועיו הבולטים ביותר היה ליל הגלושנים ב-1987, כי "התוקפנות הציונית" לא תעצור את הארגון ואת בעלי בריתו. לוחמי הארגון, שאותו מנהיג אחמד ג'יבריל, נלחמו לצד משטר אסד וחיזבאללה בסוריה.

"התוקפנות היא המשך של הניסיון של מה שקרה בביירות וניסיון לעשות פרובוקציה בתגובה ישירה להצהרות נסראללה" אמר חאלד ג'יבריל, גורם אחר בארגון, לרשת אל-מיאדין.

בתוך כך, נפגש היום נשיא לבנון, מישל עאון, בעל ברית עם חיזבאללה, עם נציג האו"ם בלבנון, בכדי לדון בתקרית המל"טים שהתרסקו בביירות אתמול. לדבריו, מדובר ב"תקיפה ישראל", ופירושה "הכרזת מלחמה".

(עדכון ראשון: 16:07)

עוד בוואלה!

בסוף המילים תגיע תגובה: נסראללה רוצה להוכיח שיש כיסוי לאיומים

לכתבה המלאה
אחמד ג'יבריל, מנהיג החזית העממית לשחרור פלסטין המפקדה הכללית, 2017. AP
מקורב לאיראן. אחמד ג'יבריל/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully