וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקיפה בעיראק: "ישראל חיסלה מפקד במערך הרקטות של המיליציות השיעיות"

גורם בכוחות הגיוס העממי אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי חאזם מוחסן נלחם בסוריה ונעצר בעבר על ידי ארה"ב. זאת הפעם הראשונה שבה המיליציות הנתמכות בידי איראן מאשימות את ישראל מפורשות. ארה"ב: לא עומדים מאחורי התקיפות, לעיראק יש את הזכות להגן על הדמוקרטיה שלה

צילום: רויטרס

המיליציות השיעיות בעיראק קברו אתמול (שני) מפקד שטח שנהרג בתקיפת מל"ט אתמול בגבול סוריה, בפעולה שהם מייחסים לישראל. חאזם מוחסן "נהרג בתקיפה ישראלית באל-קאים בזמן שהיה בפעילות", לפי כוחות הגיוס העממי, שתחתיהם פועלות המיליציות, חלקן נתמכות על ידי איראן. לפי הודעות הכוחות (אל-חשד א-שעבי), הוא היה "מפקד התמיכה הלוגיסטית" של חטיבה 45.

בהודעה נמסר כי מאות השתתפו בהלווייתו של מוחסן, המכונה אבו עלי אל-דאבי, שנקבר בסמוך לבגדאד הבירה. עוד נמסר כי לוחם נוסף נפצע קשה מאוד בתקיפה של החטיבה, הממוקמת 15 ק"מ מהגבול המערבי של עיראק. גורם בשורות המיליציות אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי מוחסן היה חבר ביחידת הרקטות. "הוא נלחם בסוריה ובעבר היה עצור בידי האמריקנים", אמר הגורם. חטיבה 45 היא אחת מכמה יחידות המרכיבות את גדודי חיזבאללה, המוגדרים ארגון טרור על ידי ארצות הברית.

התקיפה שלשום הצטרפה לשורת פיצוצים חשודים ותצפיות על כלי טיס בחודש האחרון בעיראק, אבל זאת הפעם הראשונה שבה המיליציות מאשימות ישירות את ישראל, שלא הגיבה.

הפגיעה בשיירת כלי הרכב הגיעה שעות אחרי תקיפת חיל האוויר בסוריה, שלפי צה"ל סיכלה פיגוע רחפנים איראני, ופיצוצי מל"טים במעוז חיזבאללה בביירות. לפי ההערכות, בטהראן רוצים לנקום בישראל על התקיפות בעיראק.

הלווייתו של מפקד במיליציות השיעיות שנהרג בתקיפה אווירית, ליד בגדאד, עיראק, 26 באוגוסט 2019. רויטרס
המיליציות מאשימות את ישראל. ההלוויה של מוחסן, היום/רויטרס

בתוך כך, משרד ההגנה האמריקני דחה היום דיווחים כאילו יש לוושינגטון חלק בתקיפות האחרונות בעיראק, ומסר כי לעיראק יש את הזכות להגן על הדמוקרטיה שלה.

"ארצות הברית לא עמדה מאחורי התקיפות האחרונות", נמסר בתגובה רשמית". דיווחים אחרים הם שקריים, מטעים ומסיתים. אנחנו תומכים בריבונות עיראק ודיברנו שוב ושוב נגד כל פעולה אפשרית על ידי גורמים זרים שתצית אלימות בעיראק. לממשלת עיראק יש את הזכות לשלוט בביטחון בתחומיה ולהגן על הדמוקרטיה שלה. היא חוקרת את המתקפות האחרונות בהתאם. כאורחים של עיראק, הכוחות האמריקנים פועלים לפי הזמנתה של ממשלת עיראק ועומדים בכל החוקים וההוראות. יתרה מכך, אנחנו משתפים פעולה באופן מלא עם החקירה", נמסר.

(עדכון ראשון: 26/08, 14:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully