וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני על האפשרות לפסגה עם טראמפ: על ארה"ב להסיר את הסנקציות

27.8.2019 / 12:42

אחרי שמקרון אמר כי בשלו התנאים לקיום מפגש כזה, אמר נשיא איראן כי "אנחנו אנשי שיח", אך הדגיש כי על וושינגטון להוריד את מפלס הלחץ מארצו. "נמשיך בצמצום ההתחייבויות שלנו להסכם הגרעין"

צילום: לע"מ

נשיא איראן חסן רוחאני אמר הבוקר (שלישי) כי על ארצות הברית להסיר את הסנקציות, לפני שתיתכן פסגה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. זאת אחרי שאתמול אמר נשיא צרפת עמנואל מקרון כי בשלו התנאים למפגש כזה, וכי הוא מקווה שהוא יתקיים בתוך כמה שבועות. בנאום ששודר בשידור חי בטלוויזיה, אמר רואני כי טהראן תמיד מוכנה לקיים משא ומתן. "אנחנו נמשיך לצמצם את המחויבות שלנו להסכם הגרעין ב-2015 אם האינטרסים שלנו לא יובטחו", הדגיש.

"אנחנו אנשי שיח", אמר רוחאני, אך הדגיש כי על וושינגטון להוריד את מפלס הלחץ מארצו. "נמשיך בצמצום ההתחייבויות שלנו להסכם הגרעין". רוחאני אמר כי איראן מעולם לא רצתה לפתח כלי נשק גרעיניים. "אם ארצות הברית לא תסיר את הסנקציות, לא יהיה שינוי בסטטוס-קוו", הדגיש נשיא איראן.

בראיון לסוכנות הידיעות IRNA, התייחס לנושא שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף, ואמר כי לא ניתן להעלות על הדעת פגישה עם הנשיא טראמפ וארצות הברית עד שוושינגטון תעמוד בהתחייבויותיה על פי הסכם הגרעין ממנו פרשה.

לקריאה נוספת על הסכם הגרעין
נתניהו לקהילה הבינלאומית: פעלו להפסקת התקפות איראן נגד ישראל
נשיא צרפת: יצרנו תנאים למפגש פסגה בין רוחאני לטראמפ

חסן רוחאני, נשיא איראן, 26/08/2019. רויטרס
דורש את הסרת הסנקציות. רוחאני, אתמול/רויטרס

המתיחות בין ארצות הברית לאיראן גברה דרמטית מאז שטראמפ החליט אשתקד לפרוש מהסכם הגרעין שנחתם תחת קודמו בתפקיד, ברק אובמה, ולהטיל מחדש את הסנקציות על טהראן. מאז מאי האחרון, הודקו עוד יותר העיצומים על ענף הנפט האיראני, החיוני לכלכלתה, ונרשמו שורת תקריות במפרץ הפרסי. אחת מהן, הפלת מל"ט ריגול אמריקני על ידי איראן, כמעט שהובילה את הצדדים לעימות צבאי.

צרפת, שנותרה יחד עם גרמניה, בריטניה, סין ורוסיה בהסכם הגרעין, מובילה את המאמצים לשימורו. עם זאת, למרות הזמנתו של שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף לפסגה שהתקיימה בשלושת הימים האחרונים בביאריץ, לא נרשמה התקדמות רבה בין הצדדים.

אתמול אמר מקרון, עם תום פסגת ה-G-7, כי נוצרו התנאים לפגישה בין טראמפ לרוחאני. לדבריו, הפגישה אמורה להתקיים בשבועות הקרובים, ואם תבשיל, ייתכן שיירקם גם הסכם בין המדינות.

טראמפ אמר כי "פגישה עם איראן בשבועות הקרובים נשמעת לי ריאליסטית", וכי "לאיראן פוטנציאל אדיר". עוד אמר כי היא לא דומה למדינה שהייתה כשעלה לשלטון ב-2016, אז הייתה "מספר אחת בטרור".

עוד בוואלה!

דיין בכיר הפך החלטה של בית הדין הרבני: "האישה אינה עגונה"

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ונשיא צרפת, עמנואל מקרון במהלך פסגת G-7 ורעיותיהם בביאריץ', צרפת. רויטרס
מקרון וטראמפ במסיבת העיתונאים, אתמול/רויטרס

"הם צריכים להיות שחקנים טובים, אם אתה מבין למה אני מתכוון", אמר טראמפ במהלך מסיבת עיתונאים בוועידה. "הם לא יכולים לעשות את מה שאמרו שהם הולכים לעשות, כי אם יעשו את זה - הם ייפגשו עם כוח מאוד אלים. אני חושב שהם הולכים להיות טובים".

טראמפ הוסיף כי ייפגש עם רוחאני תחת ההסדר הנכון, וכי בהסכם שיתגבש הוא לא רוצה נשק גרעיני וניסויי טילים בליסטיים, ועל איראן להתחייב לעמוד בו לתקופת זמן ארוכה יותר. טראמפ ציין כי יש לו תחושות טובות לגבי איראן, וכי הוא לא מעוניין בבעיות.

(עדכון ראשון: 08:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully