וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא צרפת: יצרנו תנאים למפגש פסגה בין רוחאני לטראמפ

רויטרס וטל שלו

26.8.2019 / 22:42

הנשיא מקרון אמר את הדברים במסגרת פסגת G-7 בביאריץ שבצפרת, זאת על רקע ביקורו במפתיע של שר החוץ האיראני אתמול בוועידה. לדברי מקרון, הפגישה תיערך בשבועות הקרובים וייתכן ויבשיל ממנה הסכם בין המדינות. טראמפ: "אפגש עם רוחאני תחת ההסדר הנכון"

צילום: רויטרס

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, אמר היום (שני) במהלך פסגת G-7 בביאריץ שבצרפת, כי הצליחו לייצר תנאים לפגישה אפשרית בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, לנשיא איראן חסן רוחאני. לדבריו, הפגישה אמורה להתקיים בשבועות הקרובים, ואם תבשיל, ייתכן ויירקם גם הסכם בין המדינות.

בתוך כך, הגיב טראמפ לדברי מקרון על התגבשותה של פגישה בינו לבין רוחאני, ואמר כי "פגישה עם איראן שבועות הקרובים נשמעת לי ריאליסטית", וכי "לאיראן פוטנציאל אדיר". עוד אמר כי היא לא דומה למדינה שהייתה כשעלה לשלטון ב-2016, אז הייתה "מספר אחת בטרור".

"הם צריכים להיות שחקנים טובים, אם אתה מבין למה אני מתכוון", אמר טראמפ במהלך מסיבת עיתונאים בוועידה. "הם לא יכולים לעשות את מה שאמרו שהם הולכים לעשות, כי אם יעשו את זה - הם ייפגשו עם כוח מאוד אלים. אני חושב שהם הולכים להיות טובים".

טראמפ הוסיף כי ייפגש עם רוחאני תחת ההסדר הנכון, וכי בהסכם שיתגבש הוא לא רוצה נשק גרעיני וניסויי טילים בליסטיים, ועל איראן להתחייב לעמוד בו לתקופת זמן ארוכה יותר. טראמפ ציין כי יש לו תחושות טובות לגבי איראן, וכי הוא לא מעוניין בבעיות.

תדרוך בנוכחות נשיא צרפת, עמנואל מקרון ושר החוץ האיראני מוחמד זריף בביאריץ, צרפת על רקע פסגת G-7 
25 באוגוסט 2019. אתר רשמי
תדרוך בנוכחות נשיא צרפת, עמנואל מקרון ושר החוץ האיראני מוחמד זריף בביאריץ, צרפת. אתמול/אתר רשמי

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, הגיע אמש במפתיע לפסגת G-7, בה נכח טראמפ. עם זאת, דובר מטעם משרד החוץ בטהראן הבהיר אז כי לא מתוכננות שיחות עם המשלחת האמריקנית. כשנשאל על כך, השיב טראמפ, שכידוע פרש מהסכם הגרעין עם איראן בשנה שעברה: "אין תגובה".

זריף נפגש עם מקרון, ולאחר מכן אמר כי השיחות היה חיוביות. "הדרך לפנינו קשה, אבל שווה לנסות", כתב בחשבון הטוויטר שלו. בכיר בבית הלבן אמר כי נשיא ארצות הברית הופתע לראות כי זריף הוזמן לפסגה. בתחילת אוגוסט הטילה ארצות הברית על זריף סנקציות כלכליות, בהן הקפאת נכסיו בארצות הברית, כמו גם איסור על אזרחים אמריקנים לעשות עסקים עמו.

עוד בוואלה!

דלת הצריף נפתחה והטיגריס הסתער: תיעוד תקיפת הפעוט הישראלי בתאילנד

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ונשיא צרפת, עמנואל מקרון במהלך פסגת G-7 ורעיותיהם בביאריץ', צרפת. רויטרס
מקרון וטראמפ במסיבת עיתונאים במהלך פסגת G-7 בצרפת, היום/רויטרס

גורם בארמון האליזה אמר כי זריף ניהל שיחות עם מקבילו בשולי הפסגה, כדי לדון בתנאים שיביאו להפחתת המתיחות בין וושינגטון לטהראן. "זריף הגיע לפריז ביום שישי עם הצעות איראניות, שככל הנראה יש לשכלל", אמר הבכיר. "התקיים דיון מהותי בין מנהיגי ה-G-7, וחשוב לעדכן את זריף בכדי להמשיך לסגור את הפער ובכך להביא להסרת המתחים, ויצירת מרחב נשימה למשא ומתן".

ברקע האירועים הביטחוניים האחרונים בגזרת איראן, סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "הייתה לי שיחה נהדרת עם ראש הממשלה נתניהו הבוקר. ארצות הברית תומכת בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני איומים. תחת הנשיא דונלד טראמפ, אמריקה לעד תעמוד לצד ישראל".

(עדכון ראשון: 18:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully