וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זריף נפגש עם מקרון בשולי ה-G7; בכיר אמריקני: טראמפ לא עודכן

25.8.2019 / 20:53

שר החוץ של איראן נפגש עם נשיא צרפת המארח, בניסיון להפחית את המתיחות סביב פרישת ארה"ב מהסכם הגרעין. זאת בזמן שטראמפ אומר כי אין הסכמה על גישה משותפת למשבר. "הדרך לפנינו קשה, אבל שווה לנסות", אמר זריף, שלא נפגש עם נשיא ארה"ב

נשיא צרפת עמנואל מקרון ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נפגשים לפני פסגת G7/צילום: רויטרס

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף הגיע היום (ראשון) לפסגת 7G, שבה נוכח גם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. עם זאת, דובר מטעם משרד החוץ בטהראן הבהיר כי לא מתוכננות שיחות עם המשלחת האמריקנית. כשנשאל על כך, השיב טראמפ, שפרש מהסכם הגרעין עם איראן בשנה שעברה: "אין תגובה".

זריף נפגש עם הנשיא המארח עמנואל מקרון, ולאחר מכן אמר כי השיחות היה חיוביות. "הדרך לפנינו קשה, אבל שווה לנסות", כתב בחשבון הטוויטר שלו. בכיר בבית הלבן אמר כי נשיא ארצות הברית הופתע לראות כי זריף הוזמן לפסגה. בתחילת אוגוסט הטילה ארצות הברית על זריף סנקציות כלכליות, בהן הקפאת נכסיו בארצות הברית, כמו גם איסור על אזרחים אמריקנים לעשות עסקים עמו.

גורם בארמון האליזה אמר כי זריף ניהל שיחות עם מקבילו בשולי הפסגה, כדי כדי לדון בתנאים שיביאו להפחתת המתיחות בין וושינגטון לטהראן. "זריף הגיע לפריז ביום שישי עם הצעות איראניות, שככל הנראה יש לשכלל", אמר הבכיר. "אתמול התקיים דיון מהותי בין מנהיגי ה-G-7, וחשוב לעדכן את זריף בכדי להמשיך לסגור את הפער ובכך להביא להסרת המתחים, ויצירת מרחב נשימה למשא ומתן". הוא הוסיף כי ההכנות לביקורו של זריף נעשו אתמול.

תדרוך בנוכחות נשיא צרפת, עמנואל מקרון ושר החוץ האיראני מוחמד זריף בביאריץ, צרפת על רקע פסגת G-7 
25 באוגוסט 2019. אתר רשמי
זריף ומקרון בשולי ה-G7, היום/אתר רשמי

באירופה מתקשים לשכנע את הממשל האמריקני להפחית את המתיחות מול טהראן, שהחריפה בחודשים האחרונים עם שורת תקריות במפרץ הפרסי. מוקדם יותר אמר מקרון כי המעצמות הסכימו על עמדה משותפת ביחס לטהראן, ולשכת הנשיאות אף אמרה כי הוסכם במהלך ארוחת ערב של המנהיגים שהנשיא יוביל את המהלך ויעביר את המסר לאיראן.

עם זאת, טראמפ, שמפעיל קמפיין סנקציות על איראן, אמר כי לא התקיימה שיחה כזו. הוא אמר לכתבים כי מקרון וראש ממשלת יפן שינזו אבו יכולים לשוחח עם איראן כרצונם. "אנחנו נעשה את שלנו, אבל אתם יודעים, אני לא יכול לעצור אנשים אחרים מלדבר, אם הם רוצים לדבר, הם יכולים לדבר".

(עדכון ראשון: 16:38)

עוד בוואלה!

איראן ביצעה ניסוי בטיל חדש: "אחד הימים המוצלחים של האומה"

לכתבה המלאה
נשיא צרפת עמנואל מקרון ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפני פסגת G7 בצרפת, 24 באוגוסט 2019. רויטרס
חוסר הסכמה על איראן. מקרון וטראמפ, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully